Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fertiliteten är nog inget reellt problem, det är nog snarare så att folk som har det bra helt enkelt väljer bort att ha fler barn och väljer ett annat liv.
 
  • Gilla
  • Wow
skogaliten och 8 till
  • Laddar…
RoTe
H heimlaga skrev:
Sådan forskning finns det gott om. Vaccinerna ökar fertiliteten radikalt eftersom folk hinner få fler barn innan de själva dör.
Så hur förklarar du de låga födelsetalen då?
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Så hur förklarar du de låga födelsetalen då?
Man kan sedan ganska lång tid tillbaka välja om man vill ha barn eller inte.
 
  • Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 10 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag har svårt att tro att USA kommer att förlora demokratin. Kanske minska den tillfälligt men grundlagen i USA är stark, domstolar och även militären kommer inte att bryta mot grundlagen.

Inbördeskrig och krigslagar, kanske, det kan bli kaos ett tag men demokratin kommer att återuppstå, alternativet att USA blir ett nytt Ryssland eller Kina kommer bara göra Europa starkare.

De största hoten nu är diverse krig och den världsordning som kommer att uppstå efteråt men de fria länderna, demokraterna kommer att stå starka på sikt.
Jag tror på samma slutresultat som du men längs vägen dit tror jag tyvärr att Trumpregimen kommer att försöka starta ett invasionskrig. Fast till skillnad från sina trosbröder i Ryssland så har Trumpregimen ett folk som inte går med på vad som helt eftersom alla i vapenför ålder har upplevt demokrati. Det där inser inte Trumpregimen och kriget går inte helt enligt planerna och till slut faller regimen när halva armeen deserterar och folk saboterar krigsansträngningen.
Där här är min framtidsprognos.
Sedan får vi se om den är korrekt.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Lilllen och 6 till
  • Laddar…
RoTe
G gaidin skrev:
Man kan sedan ganska lång tid tillbaka välja om man vill ha barn eller inte.
Vilka tror du väljer att inte skaffa barn?
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Man kan sedan ganska lång tid tillbaka välja om man vill ha barn eller inte.
Leker du dum på något vis eller tror du på den där propagandan?

En mycket betydande orsak är att vi har skapat ett samhälle där man kommer igång med ett stabilt liv på egna ben först när det biologiskt börjar blir för sent att få barn.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag har svårt att tro att USA kommer att förlora demokratin. Kanske minska den tillfälligt men grundlagen i USA är stark, domstolar och även militären kommer inte att bryta mot grundlagen.

Inbördeskrig och krigslagar, kanske, det kan bli kaos ett tag men demokratin kommer att återuppstå, alternativet att USA blir ett nytt Ryssland eller Kina kommer bara göra Europa starkare.

De största hoten nu är diverse krig och den världsordning som kommer att uppstå efteråt men de fria länderna, demokraterna kommer att stå starka på sikt.
Kanske har du rätt, men när Trump är färdig med att byta ut alla misshagliga beslutsfattare i myndigheter, domstolar och försvarsdepartementet och ersatt dem med nickedockor är det lätt att få som man vill.
Och han är på god väg, det ligger väl något i det han sa innan valet som åtminstone jag reagerade på,
"efter denna gång behöver ni inte rösta mer".
 
  • Gilla
  • Ledsen
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vilka tror du väljer att inte skaffa barn?
Människor som har det bra och är ekonomiskt starka.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag tror på samma slutresultat som du men längs vägen dit tror jag tyvärr att Trumpregimen kommer att försöka starta ett invasionskrig. Fast till skillnad från sina trosbröder i Ryssland så har Trumpregimen ett folk som inte går med på vad som helt eftersom alla i vapenför ålder har upplevt demokrati. Det där inser inte Trumpregimen och kriget går inte helt enligt planerna och till slut faller regimen när halva armeen deserterar och folk saboterar krigsansträngningen.
Där här är min framtidsprognos.
Sedan får vi se om den är korrekt.
Jag hoppas din prognos är lika fel som min och det blir ett annat utfall, men jag har länge förutspått att USA kommer att splittras upp, kanske din prognos är början på det.
Och skrattar de och pimplar champagne i Kreml nu är det ingenting mot fyllefesten som blir resultatet av den prognosen.
 
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Leker du dum på något vis eller tror du på den där propagandan?

En mycket betydande orsak är att vi har skapat ett samhälle där man kommer igång med ett stabilt liv på egna ben först när det biologiskt börjar blir för sent att få barn.
Svarar du på fel inlägg nu?

Menar du att det är propaganda att preventivmedel finns?

Ööh...?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
RoTe
G gaidin skrev:
Människor som har det bra och är ekonomiskt starka.
Precis, gynnar det mänskligheten?
 
RoTe RoTe skrev:
Precis, gynnar det mänskligheten?
Det är en helt annan diskussion.
Jag poängterade para att folk VÄLJER att skaffa färre barn, det har inget med vaccin att göra.

Jorden är rund o s v.
 
  • Gilla
  • Haha
Lilllen och 9 till
  • Laddar…
K
RoTe RoTe skrev:
Undrar om det finns någon forskning på mpr vaccin och fertilitetstal. Det vi alla kan se i "väst" är att födelsetalen sjunker som en sten. Människor som kommer från u-länder producerar betydligt fler barn. Jag tror vi äldre vuxna känner alla några som försökt bli gravida länge, det är konstigt hur svårt det ska vara... Man undrar ju varför.
Sluta trolla nu.....

/Krille
 
  • Älska
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
RoTe
K Krille4 skrev:
Sluta trolla nu.....

/Krille
Ok?
 
RoTe RoTe skrev:
Så hur förklarar du de låga födelsetalen då?
Kan du hålla dig till ämnet istället för frågor om irrelevanta baskunskaper.
 
  • Gilla
Peter787 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.