Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hade de Ryska
Fairlane Fairlane skrev:
Sannolikheten är nog extremt låg. Minns en demonstration för Ukraina som jag var på för ett tag sen. En person dök upp med en stor rysk flagga och visade åt talare. Ingen som helst aggressivitet riktades mot personen i fråga, folk skakade bara på huvudet.
Vad sade han?
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
S
Sammanfattning av mötet
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
tergo och 3 till
  • Laddar…
K
RoTe RoTe skrev:
Jag undrar vad det är för propaganda jag läser egentligen, skulle du kunna upplysa mig?
Jag vet faktiskt inte exakt vilket rysskontrollerat träsk av alternativa media du hittar dina nyheter. Men om man tror att människors stöd för Ukraina bara beror på att de är lurade av narrativet är det helt uppenbart vems propaganda man lurats av.

/Krille
 
Redigerat:
  • Gilla
MultiMan och 9 till
  • Laddar…
RoTe
K Krille4 skrev:
Jag vet faktiskt inte exakt vilket rysskontrollerat träsk av alternativa media du hittar dina nyheter. Men om man tror att människors stöd för Ukraina bara beror på att de är lurade av narrativet är det helt uppenbart vems propaganda man tror är sanningen.

/Krille
När alla är helt eniga till 100% ligger det en hund begraven, det är ganska självklart. Inget är så enkelt som alla får det att låta.
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
F
P paralun skrev:
Jo men nu har vi då Brics som växer sig allt starkare och troligen ännu mer starkare med Trumpen vid makten som motpol.

Om
[länk]

EU briefing om BRICS
[länk]

Indien är då medlem och har aldrig fördömt Ryssland.

Att Kina hjälper vapenindustrin i Ryssland blev en sanning förra året.
[länk]

Sen hur mycket komponenter och material som skickas vid någon grönsövergång mellan Kina och Ryssland är omöjligt att veta..
Indien kommer aldrig att fördöma Ryssland utan extrema påtryckningar och inget tyder på det. Indien lever på rysk, billig olja.

Och BRICS har jag extremt svårt att se som nåt direkt bekymmer, politisk oenighet och tom starka politiska motsättningar och tex ingen gemensam import/export strategi.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
K krfsm skrev:
Mot den bakgrunden kan det ju vara bra om man tar deras behov av säkerhetsgarantier på allvar i en eventuell vapenvila/fred, för annars är ju risken överhängande att de skaffar kärnvapen så fort de får möjligheten.
Jag tänker mig att det bör finnas observatörer på plats i landet för att förhindra detta. UK och Frankrike lär ju inte gilla tanken på det, tex.
 
Det blir lite lustigt om någon som tycker vi tar emot för mycket invandrare i Europa samtidigt gillar Ryssland, eftersom ett av många knep ryssarna tar till för att försvaga Västeuropa är just att bussa mängder av flyktingar till sin västra gräns…
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
När alla är helt eniga till 100% ligger det en hund begraven, det är ganska självklart. Inget är så enkelt som alla får det att låta.
Typ som när majoriteten tycker det är onödigt att dö av botulism, då är det några som känner att deras frihet försvinner...
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
aha det är därför du är här ...du åkte ut
Nja, jag tror säkert det går att spara på typ alla områden. Men när man på en månad redan stängt ned centrala och viktiga funktioner för rikets säkerhet så fattar ju ett barn att något är på gång.
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Nja, jag tror säkert det går att spara på typ alla områden. Men när man på en månad redan stängt ned centrala och viktiga funktioner för rikets säkerhet så fattar ju ett barn att något är på gång.
nu skall du inte förringa barns fattningsförmåga
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
returen returen skrev:
nu skall du inte förringa barns fattningsförmåga
Det gjorde jag väl inte. Men jag kan byta till en chimpans om du tycker det passar bättre.
 
galento galento skrev:
Förekommer nog en hel del åsikter om Trump och Vance i US också , och Tesla ägare
riskerar hakkors på bilarna därborta. Ett par bilder av många :
[bild]
[bild]
Man har också börjat kalla Tesla för Swasticar, väldigt fånigt att typ ge sig på ägare till bilen för att Elon i exalterat tillstånd (eller pårökt...) gör en gest som motståndare tolkar som en Nazihälsning, vilket kan klistras på i princip alla som någon gång höjt högerarmen.
Oerhört fånigt enligt mitt sätt att se, det är vad man säger och inte hur man viftar med armarna som avgör ens ståndpunkt, men vill man hitta något för en billig poäng finns det tydligen inga gränser.

Och då bevisar man enbart sina egna tillkortakommanden än någon annans.
Och nu fick jag in Elon bland de andra två inte så välbetänkta individerna också, i det att jag försvarar hans rätt till att höja vilken arm han vill utan att det skall (van)tolkas.
 
  • Gilla
  • Älska
Intet och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det gjorde jag väl inte. Men jag kan byta till en chimpans om du tycker det passar bättre.
Samma sak
 
F
mikethebik mikethebik skrev:
Man har också börjat kalla Tesla för Swasticar, väldigt fånigt att typ ge sig på ägare till bilen för att Elon i exalterat tillstånd (eller pårökt...) gör en gest som motståndare tolkar som en Nazihälsning, vilket kan klistras på i princip alla som någon gång höjt högerarmen.
Oerhört fånigt enligt mitt sätt att se, det är vad man säger och inte hur man viftar med armarna som avgör ens ståndpunkt, men vill man hitta något för en billig poäng finns det tydligen inga gränser.

Och då bevisar man enbart sina egna tillkortakommanden än någon annans.
Och nu fick jag in Elon bland de andra två inte så välbetänkta individerna också, i det att jag försvarar hans rätt till att höja vilken arm han vill utan att det skall (van)tolkas.
Du kanske skall lägga ihop ett och ett…. Fundera lite på stödet till högerextrema AfD så är armryckningarna allt annat än en isolerad skitgrej att bortse ifrån. Tror inte han är VD om ett år….
 
  • Gilla
DejvidK och 7 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Man har också börjat kalla Tesla för Swasticar, väldigt fånigt att typ ge sig på ägare till bilen för att Elon i exalterat tillstånd (eller pårökt...) gör en gest som motståndare tolkar som en Nazihälsning, vilket kan klistras på i princip alla som någon gång höjt högerarmen.
Oerhört fånigt enligt mitt sätt att se, det är vad man säger och inte hur man viftar med armarna som avgör ens ståndpunkt, men vill man hitta något för en billig poäng finns det tydligen inga gränser.

Och då bevisar man enbart sina egna tillkortakommanden än någon annans.
Och nu fick jag in Elon bland de andra två inte så välbetänkta individerna också, i det att jag försvarar hans rätt till att höja vilken arm han vill utan att det skall (van)tolkas.
Jag har hört att de senaste Teslorna bara kan göra högersvängar...
 
  • Haha
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.