86 826 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Japan har lagar som förbjuder vapenexport i allmänhet, men de har diskuterat med Ukraina om att skicka system för försvar mot missiler och drönare. (De räknas som "non-lethal" eftersom de inte används mot människor.) De har också skickat patriotrobotar till USA för att USA ska kunna skicka fler av sina egna till Ukraina.Intet skrev:
Indien har inte skickat vapen. Däremot hade de inga problem med att EU-länder köpte artillerigranater av dem för att skänka till Ukraina.
Kina har tidigare sålt massiva mängder drönare till Ukraina (men det är inget stöd), men deras nya regler (som förbjuder försäljning både till Ryssland och Ukraina) slår i praktiken mycket hårdare mot Ukraina.
Jag tycker man kan vara lite mer nyanserad, och är inte för allmänt bojkottande av USA.Claes Sörmland skrev:
Däremot finns det helt klart enskilda företag man kan bojkotta med gott samvete.
Tesla står väl överst på den listan med väldigt bred marginal.
Jag tvivlar på att verkliga patrioter i USA är med på att han även monterar ner underrättelseverksamheten. Det en sak vad en president hittar på för att leverera till sina väljare nån slags populistisk agenda, en helt annan vad FBI, CIA och NSA tex håller på med.RoTe skrev:
Det är ingen större uppoffring för de flesta av oss, Teslaköpen är ju inte så regelbundna.K krfsm skrev:
Förekommer nog en hel del åsikter om Trump och Vance i US också , och Tesla ägare
riskerar hakkors på bilarna därborta. Ett par bilder av många :
riskerar hakkors på bilarna därborta. Ett par bilder av många :
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inte riktigt varför supermakterna och stormakterna skulle ha tillåtit det.blackarrow skrev:
Ukraina är ju typ i topp tre mest korrupta länder i Europa och saknar politisk stabilitet. Det hade varit förödande.
skönt att inte ingå i din världL L Jan skrev:
Mot den bakgrunden kan det ju vara bra om man tar deras behov av säkerhetsgarantier på allvar i en eventuell vapenvila/fred, för annars är ju risken överhängande att de skaffar kärnvapen så fort de får möjligheten.J Jaggatagga skrev: