Status
Inte öppen för fler kommentarer.
RoTe
F fsn skrev:
Du kanske skall lägga ihop ett och ett…. Fundera lite på stödet till högerextrema AfD så är armryckningarna allt annat än en isolerad skitgrej att bortse ifrån. Tror inte han är VD om ett år….
Inte ens judar ser det han gjorde som en hitlerhälsning och ja han stödjer höger eftersom allt annat är socialism och vänster. Precis som i Sverige där du får socialism hur du än röstar, dom har bara olika färger. Jag tror du borde prata med lite judar i Sverige och fråga dom vilket som är deras största hot. Det är inte högerextrema kan jag tipsa om utan vissa folkgrupper som är uppväxta med extrem antisemitism och sedan har dessa migrerat hit.
 
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Indien kommer aldrig att fördöma Ryssland utan extrema påtryckningar och inget tyder på det. Indien lever på rysk, billig olja.

Och BRICS har jag extremt svårt att se som nåt direkt bekymmer, politisk oenighet och tom starka politiska motsättningar och tex ingen gemensam import/export strategi.
Nej precis som EU friefingen visar så är är det numera en stark maktfaktor,

https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2024/760368/EPRS_BRI(2024)760368_EN.pdf

Ekonomiskt mäktiga Saudi Arabien har ju varit aktuellt för medlemsskap och det håller nog inte Trumpen med om. Sen har man man ju drivit en linje med de-dollarization av världen.

Sen har jag själv aldrig sett någon stor enighet inom BRICS.
 
K
RoTe RoTe skrev:
När alla är helt eniga till 100% ligger det en hund begraven, det är ganska självklart. Inget är så enkelt som alla får det att låta.
Ah logik enligt en äkta anti-vaxer....

Ukraina är naturligtvis inte ett land utan problem - men att använda det som argument för att motivera sin Putinpropaganda är ju bara tragiskt på alla nivåer.

/Krille
 
  • Gilla
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Inte ens judar ser det han gjorde som en hitlerhälsning och ja han stödjer höger eftersom allt annat är socialism och vänster. Precis som i Sverige där du får socialism hur du än röstar, dom har bara olika färger. Jag tror du borde prata med lite judar i Sverige och fråga dom vilket som är deras största hot. Det är inte högerextrema kan jag tipsa om utan vissa folkgrupper som är uppväxta med extrem antisemitism och sedan har dessa migrerat hit.
Var har du varit de senaste månaderna??????
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja gärna för jag läser SVT och Omni bara, när det gäller nyheter.
Om vi utesluter SVT som putinvän, vad är det i Omni som får dig att dra dessa sjuka slutsatser?
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
RoTe
mikethebik mikethebik skrev:
Man har också börjat kalla Tesla för Swasticar, väldigt fånigt att typ ge sig på ägare till bilen för att Elon i exalterat tillstånd (eller pårökt...) gör en gest som motståndare tolkar som en Nazihälsning, vilket kan klistras på i princip alla som någon gång höjt högerarmen.
Oerhört fånigt enligt mitt sätt att se, det är vad man säger och inte hur man viftar med armarna som avgör ens ståndpunkt, men vill man hitta något för en billig poäng finns det tydligen inga gränser.

Och då bevisar man enbart sina egna tillkortakommanden än någon annans.
Och nu fick jag in Elon bland de andra två inte så välbetänkta individerna också, i det att jag försvarar hans rätt till att höja vilken arm han vill utan att det skall (van)tolkas.
Tack för ett nyktert och nyanserat inlägg fritt från "höhö nazistelon höhö" osv som annars är brukligt i tråden.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
RoTe
Väldigt många som ställer väldigt oklara frågor till mig personligen här i tråden nu och jag förstår inte vad ni vill. Nyansera eller PMa.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Ah logik enligt en äkta anti-vaxer....

Ukraina är naturligtvis inte ett land utan problem - men att använda det som argument för att motivera sin Putinpropaganda är ju bara tragiskt på alla nivåer.

/Krille
Säg inte det.

I Alingsås samarbetade politikerna över blocken i hemlighet så det är ju fullt rimligt att Danmark invaderar dem.
 
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Väldigt många som ställer väldigt oklara frågor till mig personligen här i tråden nu och jag förstår inte vad ni vill. Nyansera eller PMa.
Hur fan kan du lita på något som kommer från Putin eller hans vänner?
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Vill du att jag förklarar ordet propaganda för dig?

/Krille
Propaganda är att sprida för att påverka. Om kriget
S Staffan-N skrev:
Jag har hört att de senaste Teslorna bara kan göra högersvängar...
kashieda kashieda skrev:
Säg inte det.

I Alingsås samarbetade politikerna över blocken i hemlighet så det är ju fullt rimligt att Danmark invaderar dem.
Det vi ser om USA och Ukraina är vad de politikerna vill att vi skall se. Det är ett spel.

Sedan har de en annan agenda. Om några år vet vi vilken den var eller aldrig.
 
  • Älska
  • Gilla
sysmali och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Du kanske skall lägga ihop ett och ett…. Fundera lite på stödet till högerextrema AfD så är armryckningarna allt annat än en isolerad skitgrej att bortse ifrån. Tror inte han är VD om ett år….
Han får stödja vem han vill inklusive AfD, att vara högerextrem innebär inte per definition att man har nazistiska värderingar, lika lite som att kalla vänsterextremister för att ha värderingar likt PolPot eller Mao Zedong.

I prinip alla diktatorer är en blandning av fascism, kommunism, socialism och ett antal andra klandervärda ismer och är egentligen grenar från samma träd, även om de själva gärna vill framstå som motpart till de som de själva liknar fast det står olika på etiketten.

Det spelar liten roll vem som förtrycker dig, förtrycket är i grunden detsamma.

Tjockmjölk, mellanmjölk, lättmjölk eller skummjölk är alla mjölk fast med olika fetthalt om jämförelsen förstås.
Och sedan har vi även där det gröna alternativet havremjölk, riktigt äckligt om den jämförelsen också kan förstås.

Men det är enkelt att lägga till etiketter på de som inte tycker som en själv för att vinna poäng.
Eftersom Trump/Vance verkar ty sig till Putin så har vi nu som Heimlaga redan påpekat en ny Molotov-Ribbentrop-pakt på gång, denna blir väl då Lavrov-Rubio-pakten där herrarna vill dela Världen mellan sig.

Förra gången blev de osams och den ena ville ha mer av sandlådan än den andre, får se vad det eventuella resultatet blir denna gång där det finns betydligt kraftigare knallpulver i pickadollerna än förra gången.
 
F fsn skrev:
Du kanske skall lägga ihop ett och ett…. Fundera lite på stödet till högerextrema AfD så är armryckningarna allt annat än en isolerad skitgrej att bortse ifrån. Tror inte han är VD om ett år….
Framför allt är det väl just vad han använder sin förmögenhet till som är det att fundera på.
Dvs supporta högerextrema grupperingar i Europa, samt framför allt att hålla republikanska senatorer/kongressledamöter i schack så att de inte opponerar sig mot Trumps förehavanden.

Sen kan ju inte folk som köpte en Tesla för flera år sedan rå för att Elon tagit den vändning han har, men köper man en ny Tesla idag så är det ju i princip som att ge ett rejält kampanjbidrag till Trump.
 
  • Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
När alla är helt eniga till 100% ligger det en hund begraven, det är ganska självklart. Inget är så enkelt som alla får det att låta.
Ibland är det faktiskt så enkelt RoTe, fast det blir sällan 100% samsyn, för det finns alltid någon lättlurad individ.
 
  • Gilla
Lilllen och 4 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Ibland är det faktiskt så enkelt RoTe, fast det blir sällan 100% samsyn, för det finns alltid någon lättlurad individ.
Flatearthers triggas på samsyn.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
S
returen returen skrev:
det finns bara förlorare i krig
Ja, så är det. Men samtidigt:

”Ultimately, we're all dead men. Sadly, we can not choose how.
But, we can decide how we meet that end in order that we are remembered as men.”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.