Status
Inte öppen för fler kommentarer.
L L Jan skrev:
Nej, har inte sett det. Hade han t-shirt?
Brun overall.
 
  • Älska
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Det är väl man själv anser? I ovala rummet finns ingen risk för att kläderna blir skitiga.

Tex om man bjuder in till något finare, dop, bröllop, nyårsfest.
Så kommer vuxna med t shirt, mjukisbyxor, badtofflor. I min värld är det bjuds en sådan person inte in mer.
Så du jämför med en svenne som kommer i mjukisbyxor och badtofflor till ett bröllop, med att ledaren för ett land i krig(!) väljer att konsekvent ha mer casual kläder för att visa sin solidaritet med de som strider vid fronten mot de som invaderar deras land?

Knappast jämförbart va?

Det patetiska i sammanhanget är väl att det sitter ett gäng gubbar i fina(nåja) kostymer i lugn och ro och berättar för den som blir anfallen vad han ska göra och dessutom mobbar honom rejält. Inför ett pressuppbåd. Dessutom ljuger dom. Konsekvent.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Arg
  • Haha
MONTREAL och 25 till
  • Laddar…
S
Det var tragiskt att se. Om än väntat.
För EU och Ukraina gäller det att agera smart nu.

Fokusera på grunderna dvs. ryssens aggression, inte amerikansk retardism.

Vi kan vinna det här utan dem, men kriget kan dock ej vinnas utan diplomati.
 
  • Gilla
jawen och 3 till
  • Laddar…
RoTe
tensiden tensiden skrev:
Det patetiska i sammanhanget är väl att det sitter ett gäng gubbar i fina(nåja) kostymer i lugn och ro och berättar för den som blir anfallen vad han ska göra och dessutom mobbar honom rejält. Inför ett pressuppbåd. Dessutom ljuger dom. Konsekvent.
Vad har USA för skyldigheter mot Ukraina? Zelensky får väl tigga pengar nån annanstans om det inte passar honom.
 
  • Gilla
  • Arg
Lilak och 4 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
[bild]
tensiden tensiden skrev:
Så du jämför med en svenne som kommer i mjukisbyxor och badtofflor till ett bröllop, med att ledaren för ett land i krig(!) väljer att konsekvent ha mer casual kläder för att visa sin solidaritet med de som strider vid fronten mot de som invaderar deras land?

Knappast jämförbart va?

Det patetiska i sammanhanget är väl att det sitter ett gäng gubbar i fina(nåja) kostymer i lugn och ro och berättar för den som blir anfallen vad han ska göra och dessutom mobbar honom rejält. Inför ett pressuppbåd. Dessutom ljuger dom. Konsekvent.
ja, jag de i USA anser att han kunde klätt upp sig, varför inte?


Vad är det de konsekvent ljuger om? Ej, ironiskt ställd fråga, jag vet inte.
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
Fairlane
L L Jan skrev:
Vad är det de konsekvent ljuger om? Ej, ironiskt ställd fråga, jag vet inte.
Det enklaste svaret är väl påståendet från Trump om att Ukraina startade kriget. Det räcker väl för att visa hur grova lögnerna kan bli, även om det inte är helt överraskande när det gäller Trump.
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 15 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vad har USA för skyldigheter mot Ukraina? Zelensky får väl tigga pengar nån annanstans om det inte passar honom.
Hur var det nu, har USA betalat tillbaka något till alla oss länder som hjälpte till med Afghanistan?
 
  • Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
K
RoTe RoTe skrev:
Vad har USA för skyldigheter mot Ukraina? Zelensky får väl tigga pengar nån annanstans om det inte passar honom.
Bra att du är tydlig i dina inlägg så att alla förstår sin morsliska kompass.

/Krille
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 6 till
  • Laddar…
RoTe
K karlmb skrev:
Hur var det nu, har USA betalat tillbaka något till alla oss länder som hjälpte till med Afghanistan?
Var Sverige tvingade att hjälpa till? Otroligt lyckat projekt det där för övrigt.

K Krille4 skrev:
Bra att du är tydlig i dina inlägg så att alla förstår sin morsliska kompass.

/Krille
Vad ska man med moral till? Har blivit kallad rasist i över 20 år pga min syn på migrationspolitiken i Sverige så jag bryr mig piss och ingenting av vad svennebananer tycker om mina åsikter. Det är så uppenbart att man måste tycka rätt och som alla andra annars blir man utfryst i detta toleranta land.
 
Redigerat:
K karlmb skrev:
Hur var det nu, har USA betalat tillbaka något till alla oss länder som hjälpte till med Afghanistan?
Oh fan! Fanns det avbetalningsplan? 😂
Det var väl som vanligt. USA ville kriga och för att legitimera slakt av människor lite på måfå, på andra sida jordklotet såg det lite snyggare ut ifall fler var med om dödandet.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
ja, jag de i USA anser att han kunde klätt upp sig, varför inte?
Så du har forfarande inte förstått varför Zelensky inte var ”festklädd”?
Han har varit i ovalarummet tidigare, uppklädd, men det var före kriget.
 
  • Gilla
BirgitS och 7 till
  • Laddar…
För er som tycker att kostnaden att hjälpa Ukraina börjar bli väl hög.
För mig är en jämförelse med gängkriminalitet relevant. Våra kostnader för poliser börjar också dra iväg, kanske borde vi låta gängen ta över en stadsdel eller flera runt landet? Där de kan börja skipa egna lagar, och jobba helt ostört. Vi kan skriva ett avtal med dem att de främst ska hålla sig inom dessa områden. Då kan vi satsa mer på annan välfärd istället i övriga landet. Win-win?
 
  • Gilla
  • Haha
Ingenjören och 13 till
  • Laddar…
K
RoTe RoTe skrev:
Var Sverige tvingade att hjälpa till? Otroligt lyckat projekt det där för övrigt.


Vad ska man med moral till? Har blivit kallad rasist i över 20 år pga min syn på migrationspolitiken i Sverige så jag bryr mig piss och ingenting av vad svennebananer tycker om mina åsikter. Det är så uppenbart att man måste tycka rätt och som alla andra annars blir man utfryst i detta toleranta land.
Uttrycker du dina åsikter om migrationspolitiken på samma sätt som du nu framför Putins propaganda som sanningen är det nog inte svennebanan som är problemet.

/Krille
 
Redigerat:
  • Gilla
Tariax och 11 till
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
För er som tycker att kostnaden att hjälpa Ukraina börjar bli väl hög.
För mig är en jämförelse med gängkriminalitet relevant. Våra kostnader för poliser börjar också dra iväg, kanske borde vi låta gängen ta över en stadsdel eller flera runt landet? Där de kan börja skipa egna lagar, och jobba helt ostört. Vi kan skriva ett avtal med dem att de främst ska hålla sig inom dessa områden. Då kan vi satsa mer på annan välfärd istället i övriga landet. Win-win?
Är det inte så det redan fungerar?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Gimp och 3 till
  • Laddar…
F
mexitegel mexitegel skrev:
Kan inte EU skapa en ekonomiskt och militär union med Kina och Japan? Hellre kineser än amerikaner om vi måste välja.

Sen kan vi prata med Mr. President igen om världsordningen…
Kina och Japan har alltid hatat varandra.
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.