86 825 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Så du jämför med en svenne som kommer i mjukisbyxor och badtofflor till ett bröllop, med att ledaren för ett land i krig(!) väljer att konsekvent ha mer casual kläder för att visa sin solidaritet med de som strider vid fronten mot de som invaderar deras land?L L Jan skrev:
Knappast jämförbart va?
Det patetiska i sammanhanget är väl att det sitter ett gäng gubbar i fina(nåja) kostymer i lugn och ro och berättar för den som blir anfallen vad han ska göra och dessutom mobbar honom rejält. Inför ett pressuppbåd. Dessutom ljuger dom. Konsekvent.
Det var tragiskt att se. Om än väntat.
För EU och Ukraina gäller det att agera smart nu.
Fokusera på grunderna dvs. ryssens aggression, inte amerikansk retardism.
Vi kan vinna det här utan dem, men kriget kan dock ej vinnas utan diplomati.
För EU och Ukraina gäller det att agera smart nu.
Fokusera på grunderna dvs. ryssens aggression, inte amerikansk retardism.
Vi kan vinna det här utan dem, men kriget kan dock ej vinnas utan diplomati.
Vad har USA för skyldigheter mot Ukraina? Zelensky får väl tigga pengar nån annanstans om det inte passar honom.tensiden skrev:
blackarrow skrev:
ja, jag de i USA anser att han kunde klätt upp sig, varför inte?tensiden skrev:
Så du jämför med en svenne som kommer i mjukisbyxor och badtofflor till ett bröllop, med att ledaren för ett land i krig(!) väljer att konsekvent ha mer casual kläder för att visa sin solidaritet med de som strider vid fronten mot de som invaderar deras land?
Knappast jämförbart va?
Det patetiska i sammanhanget är väl att det sitter ett gäng gubbar i fina(nåja) kostymer i lugn och ro och berättar för den som blir anfallen vad han ska göra och dessutom mobbar honom rejält. Inför ett pressuppbåd. Dessutom ljuger dom. Konsekvent.
Vad är det de konsekvent ljuger om? Ej, ironiskt ställd fråga, jag vet inte.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Var Sverige tvingade att hjälpa till? Otroligt lyckat projekt det där för övrigt.K karlmb skrev:
Vad ska man med moral till? Har blivit kallad rasist i över 20 år pga min syn på migrationspolitiken i Sverige så jag bryr mig piss och ingenting av vad svennebananer tycker om mina åsikter. Det är så uppenbart att man måste tycka rätt och som alla andra annars blir man utfryst i detta toleranta land.K Krille4 skrev:
Redigerat:
Oh fan! Fanns det avbetalningsplan? 😂K karlmb skrev:
Det var väl som vanligt. USA ville kriga och för att legitimera slakt av människor lite på måfå, på andra sida jordklotet såg det lite snyggare ut ifall fler var med om dödandet.
För er som tycker att kostnaden att hjälpa Ukraina börjar bli väl hög.
För mig är en jämförelse med gängkriminalitet relevant. Våra kostnader för poliser börjar också dra iväg, kanske borde vi låta gängen ta över en stadsdel eller flera runt landet? Där de kan börja skipa egna lagar, och jobba helt ostört. Vi kan skriva ett avtal med dem att de främst ska hålla sig inom dessa områden. Då kan vi satsa mer på annan välfärd istället i övriga landet. Win-win?
För mig är en jämförelse med gängkriminalitet relevant. Våra kostnader för poliser börjar också dra iväg, kanske borde vi låta gängen ta över en stadsdel eller flera runt landet? Där de kan börja skipa egna lagar, och jobba helt ostört. Vi kan skriva ett avtal med dem att de främst ska hålla sig inom dessa områden. Då kan vi satsa mer på annan välfärd istället i övriga landet. Win-win?
Uttrycker du dina åsikter om migrationspolitiken på samma sätt som du nu framför Putins propaganda som sanningen är det nog inte svennebanan som är problemet.RoTe skrev:
Var Sverige tvingade att hjälpa till? Otroligt lyckat projekt det där för övrigt.
Vad ska man med moral till? Har blivit kallad rasist i över 20 år pga min syn på migrationspolitiken i Sverige så jag bryr mig piss och ingenting av vad svennebananer tycker om mina åsikter. Det är så uppenbart att man måste tycka rätt och som alla andra annars blir man utfryst i detta toleranta land.
/Krille
Redigerat:
Är det inte så det redan fungerar?L Lilllen skrev:För er som tycker att kostnaden att hjälpa Ukraina börjar bli väl hög.
För mig är en jämförelse med gängkriminalitet relevant. Våra kostnader för poliser börjar också dra iväg, kanske borde vi låta gängen ta över en stadsdel eller flera runt landet? Där de kan börja skipa egna lagar, och jobba helt ostört. Vi kan skriva ett avtal med dem att de främst ska hålla sig inom dessa områden. Då kan vi satsa mer på annan välfärd istället i övriga landet. Win-win?