Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
Du har ju redan fått reda på att siffran gällande USA är fel. Men frånsett det så kan du inte blanda siffror från olika källor eftersom de beräknas på olika sätt etc.

Betrodda Kielinstitutet har kommit fram till att USA har stött Ukraina med 119 miljarder dollar fram till senaste årsskifte, vilket är nästan 20 miljarder dollar mindre än Europa. Då är inte internationella organisationer (t.ex. Röda korset) eller privata donationer av olika slag inräknade utan bara de statliga stöden. De privata donationerna är rimligen större från Europa än från andra världsdelar.

[bild]
[länk]
Jo oavsett exakt vilken summa det är så lyser Ukrainakontot illrött i trumpens kassabok.
 
K
Intet Intet skrev:
karl är ju en såpaskådis, väl insatt i mänsklig ytlighet och ettikett, får man förmoda. Varför då inte anpassa sig efter omständigheterna. De relativt få gånger han besöker krigsområden är hans garderob relevant. Men på statsbesök hos Trump och Vance, tusen mil från närmaste skyttegrav vore vårdad klädsel ett alternativ att överväga. Rent hyfs, helt enkelt. Men icke. Istället väljer han att Fidel Castro-ekipera sig. Vem imponeras av det?

Trog du verkligen att ett plötsligt massivt inflöde av pengar och dyr utrustning i ett redan korrupt system MINSKAR stölderna? Det är som att göda en maskros i tron att den skall vissna.

Va! Ger vi pengar till Ryssland också?😱
Att det finns än mer korrupta länder än Ukraina, stämmer säkert. Men det är inte dit vi skickar våra lånade pengar? Eller?
Ah vad "fräsch" det är med människor i demokratier som utnyttjar sin yttrandefrihet till att sprida Putins propaganda.

/Krille
 
  • Gilla
  • Arg
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Ah vad "fräsch" det är med människor i demokratier som utnyttjar sin yttrandefrihet till att sprida Putins propaganda.

/Krille
Sluta med det då
 
  • Haha
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Har verkligen Indien, Kina och Japan stött Ukraina med vapen?
Eller skall jag gå om lågstadiets geografilektioner?
Vad frågar du om?
Jag skrev inte något om de länderna så vad är det som är konstigt?
Men de tre länderna har stöttat Ukraina på något sätt i alla fall: https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/
Japan med en större andel av sin BNP än de andra två.
 
  • Gilla
krfsm och 1 till
  • Laddar…
K
Intet Intet skrev:
Har verkligen Indien, Kina och Japan stött Ukraina med vapen?
Eller skall jag gå om lågstadiets geografilektioner?
Du får nog gå om lågstadiets lektioner i svenska istället. Var skriver hon det?

/Krille
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jo oavsett exakt vilken summa det är så lyser Ukrainakontot illrött i trumpens kassabok.
Då borde Trump gå en kurs i bokföring och lära sig mer om bilaterala överenskommelser inkl. win-win-situationer. Eller så är det du som behöver det.
 
  • Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då borde Trump gå en kurs i bokföring och lära sig mer om bilaterala överenskommelser inkl. win-win-situationer. Eller så är det du som behöver det.
Nej trumpen är ju en affärsman och egentligen ingen politiker och vald av det amerikanska folket till president och dessutom innehar majoritet i både senasten och representanthuset.

Det bara är så!
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Nej trumpen är ju en affärsman och egentligen ingen politiker och vald av det amerikanska folket till president och dessutom innehar majoritet i både senasten och representanthuset.

Det bara är så!
Men som affärsman borde han ju veta hur bokföring fungerar så då är det nog bara du som behöver utbildning för att förstå hur det fungerar.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
returen returen skrev:
Shit du sitter inte med rätt information
Vad är rätt information då?
returen returen skrev:
rätt idiotiskt att visa det för alla här då vet ju alla om att du bara hittar på
resultatet att än fler blockerar dig
Ja, hur många som blockerar mig vet jag inte, kanske massor eller ingen.
Jag tror dock att det är fler som blockerar dig, med tanke på hur du skriver i en massa trådar, bara för att provocera. Det är inte jag som har fått ett konto avstängt åtminstone...
Vitvaror kan du, i övrigt vet jag inte.
returen returen skrev:
skall man ljuga här så gör det trovärdigt
Vad är lögnen?
 
  • Gilla
Carpetos och 6 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men som affärsman borde han ju veta hur bokföring fungerar så då är det nog bara du som behöver utbildning för att förstå hur det fungerar.
Jo det vet han säkert och det är ju många konton i hans kassabok. Sen har han med säkerhet mycket kunniga rådgivare som noggrannt granskat alla konton.

Kanada, Mexiko, Ukraina, Kina samt EU-kontot osv osv

Utifrån det så kan han nog skapa bästa möjliga "win-win".
 
  • Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jo det vet han säkert och det är ju många konton i hans kassabok. Sen har han med säkerhet mycket kunniga rådgivare som noggrannt granskat alla konton.

Kanada, Mexiko, Ukraina, Kina samt EU-kontot osv osv

Utifrån det så kan han nog skapa bästa möjliga "win-win".
Men du verkar ju inte veta mycket om bokföring så sluta med att gissa.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men du verkar ju inte veta mycket om bokföring så sluta med att gissa.
Nej det är ingen gissning och han kör ju på med minst sagt hårda/brutala affärsmetoder.

Alternativet som han vet är att blir sittande i "långbänkar" och förhandla i åratal.
 
Fairlane
P paralun skrev:
Jo det vet han säkert och det är ju många konton i hans kassabok. Sen har han med säkerhet mycket kunniga rådgivare som noggrannt granskat alla konton.
Vad ska han med det till? Han kan ju allt och vet ju bäst etc?
Det är väl lite som inom det ryska, ingen vågar säga sanningen till kejsaren, utan bara det det de tror han vill höra. Vad händer med de som säger emot Trump?
P paralun skrev:
Kanada, Mexiko, Ukraina, Kina samt EU-kontot osv osv
Ja, massiva tullar låter lönsamt
P paralun skrev:
Utifrån det så kan han nog skapa bästa möjliga "win-win".
Trump tror inte på win-win. Han tror på ett nollsummespel, där en vinner och en förlorar.
 
  • Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vad ska han med det till? Han kan ju allt och vet ju bäst etc?
Det är väl lite som inom det ryska, ingen vågar säga sanningen till kejsaren, utan bara det det de tror han vill höra. Vad händer med de som säger emot Trump?

Ja, massiva tullar låter lönsamt

Trump tror inte på win-win. Han tror på ett nollsummespel, där en vinner och en förlorar.
Jo vi får se hur det här slutar?... för mig förefaller det som man har en väl genomtänkt plan för att "change the world"

Vare sig vi vill det eller inte!
 
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.