86 821 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Han borde som de flesta andra lära sig att klä sig efter var man är. Solkeps och t-shirt har man på stranden eller om man jobbar i trädgården, eller tränar. T-shirt är underkläder som kalsonger är.K karlmb skrev:
Utanför sin bostad kan man ha tex tennisskjorta istället för t-shirt. Badtofflor, mjukisbyxor, synlig t-shirt lämnar man hemma. I min värld iaf.
karl är ju en såpaskådis, väl insatt i mänsklig ytlighet och ettikett, får man förmoda. Varför då inte anpassa sig efter omständigheterna. De relativt få gånger han besöker krigsområden är hans garderob relevant. Men på statsbesök hos Trump och Vance, tusen mil från närmaste skyttegrav vore vårdad klädsel ett alternativ att överväga. Rent hyfs, helt enkelt. Men icke. Istället väljer han att Fidel Castro-ekipera sig. Vem imponeras av det?1 16386 skrev:
Trog du verkligen att ett plötsligt massivt inflöde av pengar och dyr utrustning i ett redan korrupt system MINSKAR stölderna? Det är som att göda en maskros i tron att den skall vissna.1 16386 skrev:
Va! Ger vi pengar till Ryssland också?😱1 16386 skrev:
Att det finns än mer korrupta länder än Ukraina, stämmer säkert. Men det är inte dit vi skickar våra lånade pengar? Eller?
Då kan du fundera på varför en av dem går i enkel militärklädsel hela tiden.L L Jan skrev:Han borde som de flesta andra lära sig att klä sig efter var man är. Solkeps och t-shirt har man på stranden eller om man jobbar i trädgården, eller tränar. T-shirt är underkläder som kalsonger är.
Utanför sin bostad kan man ha tex tennisskjorta istället för t-shirt. Badtofflor, mjukisbyxor, synlig t-shirt lämnar man hemma. I min värld iaf.
Jag föredrar ju det framför nån kostymnisse som är rädd att skita ner sig bokstavligen.
Kudos till Fox news här som ställer tuffa frågor och lyssnar på svaren:
Haha ja. Är ditt konto kapat?L lop3r skrev:
Kudos till Fox news
Sedan kan du lägga 11 minuter till ifall du oroar dig öht för hur det ska gå för USA:
https://t.co/0OSCXtE403
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Du har ju redan fått reda på att siffran gällande USA är fel. Men frånsett det så kan du inte blanda siffror från olika källor eftersom de beräknas på olika sätt etc.P paralun skrev:Jo men det är ju det sista stödpaketet i en rad. Ska kolla lite vad USA betalt totalt jämfört med Europa
Trumpen är ju en businessman och vi får nog ta oss en funderare på vad Krim o Donetsk är värt.
Bittert är det men det här måste lösas!
EDIT USA har betalt 183 miljarder dollar
Since Russia's full-scale invasion of Ukraine in February 2022, Congress has appropriated or otherwise made available nearly $183 billion for Operation Atlantic Resolve and the broader Ukraine response. Additionally, the United States provided $20 billion in loans as part of the G7 nations extraordinary revenue acceleration loans initiative. The Special IG for OAR has collected funding data from all 14 Federal agencies that were authorized to receive funds through the Ukraine supplemental appropriation acts, including the Department of Defense (DoD), Department of State (State), and the U.S. Agency for International Development (USAID).
[länk]
EU har klarat av 135 miljarder Euro
[länk]
Betrodda Kielinstitutet har kommit fram till att USA har stött Ukraina med 119 miljarder dollar fram till senaste årsskifte, vilket är nästan 20 miljarder dollar mindre än Europa. Då är inte internationella organisationer (t.ex. Röda korset) eller privata donationer av olika slag inräknade utan bara de statliga stöden. De privata donationerna är rimligen större från Europa än från andra världsdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.ifw-kiel.de/publication...but-steady-shift-towards-weapons-procurement/
Bryr du dig inte eller förstår du inte vems propaganda du sprider?L L Jan skrev:krig är skit, hemskt tråkigt att så många har förlorats.
Märkligt om USA och mötet med ledaren.
För att förstå behöver man nog bo i Ukraina och ha insyn i systemen. Eller ha helt annan insyn än vad vi har här i Sverige. Det verkar ligga en hund begraven. Om flera år förstår vi nog mer.
Har hört från flera håll och även läst att Ukraina både är och har varit ett rätt korrupt land. Invånarna i Ukraina generellt sett är och har inte varit de mest populära enligt grannländerna, om man säger så.
Sedan blir det inte bättre av att Zelensky har brun t-shirt på sig. Varför går han jämt klädd så?
/Krille
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Har verkligen Indien, Kina och Japan stött Ukraina med vapen?BirgitS skrev:
Du har ju redan fått reda på att siffran gällande USA är fel. Men frånsett det så kan du inte blanda siffror från olika källor eftersom de beräknas på olika sätt etc.
Betrodda Kielinstitutet har kommit fram till att USA har stött Ukraina med 119 miljarder dollar fram till senaste årsskifte, vilket är nästan 20 miljarder dollar mindre än Europa. Då är inte internationella organisationer (t.ex. Röda korset) eller privata donationer av olika slag inräknade utan bara de statliga stöden. De privata donationerna är rimligen större från Europa än från andra världsdelar.
[bild]
[länk]
Eller skall jag gå om lågstadiets geografilektioner?
zelenskij gick i fällanP paralun skrev:
kanske jetlag eller så är han inte bättre än så
Shit du sitter inte med rätt informationFairlane skrev:
rätt idiotiskt att visa det för alla här då vet ju alla om att du bara hittar på
resultatet att än fler blockerar dig
skall man ljuga här så gör det trovärdigt