86 821 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jo det finns flera bedömare som tror det och att Vance hade uppgiften att reta upp samt förnedra Zelenskijsysmali skrev:
Ni som menar att gårdagens haveri var planerat av Trump/Vance - menar ni allvar?
Jag har innerligt svårt att tro att Trump som är dåligt påläst, inte lyssnar på rådgivare, vet bäst själv och framför allt tar allt på uppstuds och skjuter från höften skulle ha lyckas planera grälet.
Trump satte ju tonen när han välkomnade Zelensky utanför vita huset och ironsikt sa "Oh, you’re all dressed up".
Upplever mer att Trump sedan tidigare är irriterad på Zelensky och han och Vance till slut inte kunde hålla sig på presskonferensen.
https://www.dn.se/varlden/ordbraket-beskrivs-som-en-falla-ett-satt-att-fornedra-zelenskyj/
Sen är det lite märkligt att inte Zelenskij gled undan provokationerna, det borde han ha klarat med TV-kamerorna igång.
Ända presidenten i världen vad jag vet som är med i Imdb
https://www.imdb.com/name/nm3305952/
https://m.imdb.com/name/nm0001654/
Har funnits andra.
Har funnits andra.
krig är skit, hemskt tråkigt att så många har förlorats.K Kane skrev:
Märkligt om USA och mötet med ledaren.
För att förstå behöver man nog bo i Ukraina och ha insyn i systemen. Eller ha helt annan insyn än vad vi har här i Sverige. Det verkar ligga en hund begraven. Om flera år förstår vi nog mer.
Har hört från flera håll och även läst att Ukraina både är och har varit ett rätt korrupt land. Invånarna i Ukraina generellt sett är och har inte varit de mest populära enligt grannländerna, om man säger så.
Sedan blir det inte bättre av att Zelensky har brun t-shirt på sig. Varför går han jämt klädd så?
Zelenskyj har militärkläder på sig sedan (det utökade) kriget startade. Och Ukraina har absolut problem med korruption, även om de arbetar på att minska det. Men det är inget mot korruptionen i Ryssland. Du får nog läsa på lite mer.
Det effektiva med den kommentaren är ju att den hade fungerat som nedvärderande vare sig Zelensky dök upp som han brukar i militärkläder eller om han faktiskt hade satt på sig en kostym. Klassisk mobbarstrategi och vanlig bland maktmänniskor. Vår egen Göran Person gav sig ju gärna på motståndare och journalister med samma typ av metod strax före debatter och intervjuer.sysmali skrev:
??????1 16386 skrev:
Har inte skrivit något om Ryssland och korruptionen där. Det är du som skriver det.
Jaha, brun t-shirt är militärkläder i Ukraina. När jag gjorde militärtjänsten hade vi även permisuniform med skjorta och slips, den hade vi på oss när det var parad eller när när det var högtidligt. Men de kanske inte har liknande i Ukraina?
Isåfall....kanske en bra idé att se om sitt eget hus?RoTe skrev:
https://www.msnbc.com/rachel-maddow...d-trump-s-behavior-toward-russia-233254981763
Vad tycker du om Musks outfit då?L L Jan skrev:??????
Har inte skrivit något om Ryssland och korruptionen där. Det är du som skriver det.
Jaha, brun t-shirt är militärkläder i Ukraina. När jag gjorde militärtjänsten hade vi även permisuniform med skjorta och slips, den hade vi på oss när det var parad eller när när det var högtidligt. Men de kanske inte har liknande i Ukraina?
From i fredags är en spade en spade.P paralun skrev:
Sitter du i fabriken?L L Jan skrev:krig är skit, hemskt tråkigt att så många har förlorats.
Märkligt om USA och mötet med ledaren.
För att förstå behöver man nog bo i Ukraina och ha insyn i systemen. Eller ha helt annan insyn än vad vi har här i Sverige. Det verkar ligga en hund begraven. Om flera år förstår vi nog mer.
Har hört från flera håll och även läst att Ukraina både är och har varit ett rätt korrupt land. Invånarna i Ukraina generellt sett är och har inte varit de mest populära enligt grannländerna, om man säger så.
Sedan blir det inte bättre av att Zelensky har brun t-shirt på sig. Varför går han jämt klädd så?
L lop3r skrev:
Jag redigerade mitt svar och utvecklade.Fairlane skrev:
Du kunde inte besvara frågan?
Jag ska ge dig ett svara på din fråga dock.
Jo jag är medveten om det och tycker inte det är bra, framförallt gillar jag inte dårarna som kommit till makten nu. Jag är dock inte att USA har angripit en grannstat. Jag ser inte att USA dagligen terrorbombar civilbefolkningen.
Så får du en ny chans:
Tycker du på fullt allvar att Ryssland är vägen mot fred och ömsesidig utveckling?
Usa har otaliga gånger attackerat stater i sitt närområde, mördat demokratiskt valda ledare och stött och utvecklat högerguerillor och faccistdiktatorer som mördat sin befolkning varit involverade i drog produktion och distribution osv osv. Sen förstår jag inte riktigt varför det är värre att attackera ett grannland som man har reella säkerhets problem med än att åka till andra sidan jordklotet och bomba sönder och invadera länder där för att plundra dem på resurser.
Känns bara som att du i grunden har en rasistisk världsåskådning där du tycker att det är okej att västvärlden plundrar och härjar fritt medans om något "ociviliserat" land skulle börja sticka upp och tro att dom kan hävda sig så är det fruktansvärt och ett brott mot "världsordningen".
Väldigt konstigt att prata om terrorbombningar när det gäller Ukraina konflikten, väldigt lite civila dödsfall och mestadels militära/energiförsörjning mål träffade. (Förutom i fronten såklart men den är ju evakuerad på civila)
Jämför detta med Palestina konflikten som har direkt stöd av usa och väst. Där har man släppt bomber med en sprängkraft som flera atombomber bara på lilla Gaza remsan, dödat långt fler kvinnor och barn än kombattanter, bombat alla sjukhus, skolor mördar hjälparbetare osv osv. Dags att vakna nu.
Jo hög!Intet skrev:
Sen har man då hunnit med ett antal övningar och synkronisering av styrkorna med våra NATO-allierade runt Östersjön.
Det är ju inte meningen att USA ska rycka in föränn det ser mer bistert ut.
Så det blir nog "sprängd anka" av ryska styrkor om Putin skulle få för sig något med Gotland. Sen i dagens krig så "smyger" man ju inte sig på en fiende utan satteliter och signalspaning har koll på det mesta som händer.
Redigerat:
Haha helt sjukt vilken cope det verkar vara i ukrainska/västerländska propaganda kanaler🫣J jawen skrev:Dom har sökt folk/krigare i både Afrika, Asien & Sydamerika, som dom betalar för.
Människor som oftast blir lurade att dom ska arbeta med logistiken, men väl på plast skjuts om dom inte krigar.
Sedan Nordkorea och högre & högre betalning till dom Ryssar som s.k "frivilligt" ska in i militären.
Belopp som ofta är 10 årslöner, men som inte så ofta betalas ut.
För att avtalet är för döda ryska soldaters familj ska få pengarna, men eftersom Ryssland skiter i alla sina döda som ligger & förmultnar, så kan dom skriva "saknad" för att lagligt slippa betala något till familjerna.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Ja, nu ser jag det. Återigen misslyckades du med att besvara frågan. Kan vi hoppas på tredje gången gillt?L lop3r skrev:
Tycker du på fullt allvar att Ryssland är vägen mot fred och ömsesidig utveckling?
Du skrev också:
Jamen dåså, du gillar inte Putins högernationalism, men det är klart vi ska handla med sådana diktatorer?
Det besvarade jag väl redan med: "Jo jag är medveten om det och tycker inte det är bra, framförallt gillar jag inte dårarna som kommit till makten nu."
Jag gillar verkligen inte Trump och Musk, men jag kan, till skillnad från dig, ha tå tankar i huvudet samtidigt. Dit hat mot USA är stort och har varit det under en väldigt lång tid. Det är så stort så du accepterar Putins Ryssland (även om du inte gillar det) och tar din information därifrån och klarar inte av att fördöma Rysslandsangrepp på Ukraina.
Några, även Ryssland har ju varit i andra delar av världen också, vilket du kanske vet, men blundar för?L lop3r skrev:Usa har otaliga gånger attackerat stater i sitt närområde, mördat demokratiskt valda ledare och stött och utvecklat högerguerillor och faccistdiktatorer som mördat sin befolkning varit involverade i drog produktion och distribution osv osv. Sen förstår jag inte riktigt varför det är värre att attackera ett grannland som man har reella säkerhets problem med än att åka till andra sidan jordklotet och bomba sönder och invadera länder där för att plundra dem på resurser.
Vilka reella säkerhetsproblem hade Ryssland med Ukraina? Helst något som inte är uppenbart taget från rysk media... Var Ukraina på väg att angripa Ryssland? 2014 och 2022?
Ursäkta mig men dra åt helvete. Du har uppenbart ingen aning om vad jag tycker.L lop3r skrev:
Att du tycker att det är ok att militärt angripa ett annat land såsom Ryssland gjorde tyder snara på att du anser att människor har olika värde. Vad säger du till exempel om Butja? Var det förkastligt? Eller har det kanske aldrig hänt?
Det är skjutningar mot centra, sjukhus, bostäder etc, men det kanske inte står i dina ryska media?L lop3r skrev:
Varför tror du att jag gillar det som sker i Gaza? Jag har själv varit i Palestina, flera gånger och har vänner där och palestinska vänner här. Du verkar tro att bara för att någon är emot Rysslands terrorkrig så är man för USA, för Trump, för Musk, för utrotning av folket i Gaza och på västbanken etc.L lop3r skrev:
Nyhet: Alla är inte lika inskränkta som dig, man kan tycka illa om flera saker samtidigt.
Skulle jag gissa så är du en gammal sovjetnostalgiker som älskade det kommunistiska Sovjet och hatade USA och hatet mot USA förblindar dig.
Bäst du håller dig till dina objektiva ryska kanaler då så slipper du se det.L lop3r skrev: