Status
Inte öppen för fler kommentarer.
sysmali sysmali skrev:
Ni som menar att gårdagens haveri var planerat av Trump/Vance - menar ni allvar?

Jag har innerligt svårt att tro att Trump som är dåligt påläst, inte lyssnar på rådgivare, vet bäst själv och framför allt tar allt på uppstuds och skjuter från höften skulle ha lyckas planera grälet.

Trump satte ju tonen när han välkomnade Zelensky utanför vita huset och ironsikt sa "Oh, you’re all dressed up".

Upplever mer att Trump sedan tidigare är irriterad på Zelensky och han och Vance till slut inte kunde hålla sig på presskonferensen.
Jo det finns flera bedömare som tror det och att Vance hade uppgiften att reta upp samt förnedra Zelenskij

https://www.dn.se/varlden/ordbraket-beskrivs-som-en-falla-ett-satt-att-fornedra-zelenskyj/

Sen är det lite märkligt att inte Zelenskij gled undan provokationerna, det borde han ha klarat med TV-kamerorna igång.

Ända presidenten i världen vad jag vet som är med i Imdb

https://www.imdb.com/name/nm3305952/
 
  • Gilla
Lilak
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
[länk]
Har funnits andra.
Jovisst och mycket skolade att vara bakom en kamera och följa ett manus.......
 
K Kane skrev:
Vad händer i Ukrainafrågan? Värre än vad man kunde förutse innan presidentvalet. Jag blir så ledsen.😒
krig är skit, hemskt tråkigt att så många har förlorats.

Märkligt om USA och mötet med ledaren.
För att förstå behöver man nog bo i Ukraina och ha insyn i systemen. Eller ha helt annan insyn än vad vi har här i Sverige. Det verkar ligga en hund begraven. Om flera år förstår vi nog mer.

Har hört från flera håll och även läst att Ukraina både är och har varit ett rätt korrupt land. Invånarna i Ukraina generellt sett är och har inte varit de mest populära enligt grannländerna, om man säger så.

Sedan blir det inte bättre av att Zelensky har brun t-shirt på sig. Varför går han jämt klädd så?
 
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
MONTREAL och 7 till
  • Laddar…
Zelenskyj har militärkläder på sig sedan (det utökade) kriget startade. Och Ukraina har absolut problem med korruption, även om de arbetar på att minska det. Men det är inget mot korruptionen i Ryssland. Du får nog läsa på lite mer.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Bhp863 och 16 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
sysmali sysmali skrev:
Trump satte ju tonen när han välkomnade Zelensky utanför vita huset och ironsikt sa "Oh, you’re all dressed up".
Det effektiva med den kommentaren är ju att den hade fungerat som nedvärderande vare sig Zelensky dök upp som han brukar i militärkläder eller om han faktiskt hade satt på sig en kostym. Klassisk mobbarstrategi och vanlig bland maktmänniskor. Vår egen Göran Person gav sig ju gärna på motståndare och journalister med samma typ av metod strax före debatter och intervjuer.
 
  • Gilla
  • Arg
MultiMan och 8 till
  • Laddar…
1 16386 skrev:
Zelenskyj har militärkläder på sig sedan (det utökade) kriget startade. Och Ukraina har absolut problem med korruption, även om de arbetar på att minska det. Men det är inget mot korruptionen i Ryssland. Du får nog läsa på lite mer.
??????
Har inte skrivit något om Ryssland och korruptionen där. Det är du som skriver det.

Jaha, brun t-shirt är militärkläder i Ukraina. När jag gjorde militärtjänsten hade vi även permisuniform med skjorta och slips, den hade vi på oss när det var parad eller när när det var högtidligt. Men de kanske inte har liknande i Ukraina?
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
??????
Har inte skrivit något om Ryssland och korruptionen där. Det är du som skriver det.

Jaha, brun t-shirt är militärkläder i Ukraina. När jag gjorde militärtjänsten hade vi även permisuniform med skjorta och slips, den hade vi på oss när det var parad eller när när det var högtidligt. Men de kanske inte har liknande i Ukraina?
Vad tycker du om Musks outfit då?
 
  • Haha
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo det finns flera bedömare som tror det och att Vance hade uppgiften att reta upp samt förnedra Zelenskij

[länk]

Sen är det lite märkligt att inte Zelenskij gled undan provokationerna, det borde han ha klarat med TV-kamerorna igång.

Ända presidenten i världen vad jag vet som är med i Imdb

[länk]
From i fredags är en spade en spade.
 
L L Jan skrev:
krig är skit, hemskt tråkigt att så många har förlorats.

Märkligt om USA och mötet med ledaren.
För att förstå behöver man nog bo i Ukraina och ha insyn i systemen. Eller ha helt annan insyn än vad vi har här i Sverige. Det verkar ligga en hund begraven. Om flera år förstår vi nog mer.

Har hört från flera håll och även läst att Ukraina både är och har varit ett rätt korrupt land. Invånarna i Ukraina generellt sett är och har inte varit de mest populära enligt grannländerna, om man säger så.

Sedan blir det inte bättre av att Zelensky har brun t-shirt på sig. Varför går han jämt klädd så?
Sitter du i fabriken?
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
L lop3r skrev:
Känner du inte till att USA mördar folk dagligen?
Fairlane Fairlane skrev:
Du kunde inte besvara frågan?

Jag ska ge dig ett svara på din fråga dock.
Jo jag är medveten om det och tycker inte det är bra, framförallt gillar jag inte dårarna som kommit till makten nu. Jag är dock inte att USA har angripit en grannstat. Jag ser inte att USA dagligen terrorbombar civilbefolkningen.

Så får du en ny chans:
Tycker du på fullt allvar att Ryssland är vägen mot fred och ömsesidig utveckling?
Jag redigerade mitt svar och utvecklade.
Usa har otaliga gånger attackerat stater i sitt närområde, mördat demokratiskt valda ledare och stött och utvecklat högerguerillor och faccistdiktatorer som mördat sin befolkning varit involverade i drog produktion och distribution osv osv. Sen förstår jag inte riktigt varför det är värre att attackera ett grannland som man har reella säkerhets problem med än att åka till andra sidan jordklotet och bomba sönder och invadera länder där för att plundra dem på resurser.
Känns bara som att du i grunden har en rasistisk världsåskådning där du tycker att det är okej att västvärlden plundrar och härjar fritt medans om något "ociviliserat" land skulle börja sticka upp och tro att dom kan hävda sig så är det fruktansvärt och ett brott mot "världsordningen".

Väldigt konstigt att prata om terrorbombningar när det gäller Ukraina konflikten, väldigt lite civila dödsfall och mestadels militära/energiförsörjning mål träffade. (Förutom i fronten såklart men den är ju evakuerad på civila)
Jämför detta med Palestina konflikten som har direkt stöd av usa och väst. Där har man släppt bomber med en sprängkraft som flera atombomber bara på lilla Gaza remsan, dödat långt fler kvinnor och barn än kombattanter, bombat alla sjukhus, skolor mördar hjälparbetare osv osv. Dags att vakna nu.
 
  • Wow
  • Älska
sysmali och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Varför? Vilken beredskap har Sverige? Några stridsvagnar som väckts upp ur sin Törnrosasömn samt ett gäng militärer utan någon som helst stridserfarenhet?
Berätta gärna!
Jo hög!

Sen har man då hunnit med ett antal övningar och synkronisering av styrkorna med våra NATO-allierade runt Östersjön.

Det är ju inte meningen att USA ska rycka in föränn det ser mer bistert ut.

Så det blir nog "sprängd anka" av ryska styrkor om Putin skulle få för sig något med Gotland. Sen i dagens krig så "smyger" man ju inte sig på en fiende utan satteliter och signalspaning har koll på det mesta som händer.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
J jawen skrev:
Dom har sökt folk/krigare i både Afrika, Asien & Sydamerika, som dom betalar för.
Människor som oftast blir lurade att dom ska arbeta med logistiken, men väl på plast skjuts om dom inte krigar.

Sedan Nordkorea och högre & högre betalning till dom Ryssar som s.k "frivilligt" ska in i militären.
Belopp som ofta är 10 årslöner, men som inte så ofta betalas ut.
För att avtalet är för döda ryska soldaters familj ska få pengarna, men eftersom Ryssland skiter i alla sina döda som ligger & förmultnar, så kan dom skriva "saknad" för att lagligt slippa betala något till familjerna.
Haha helt sjukt vilken cope det verkar vara i ukrainska/västerländska propaganda kanaler🫣
 
  • Haha
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
L lop3r skrev:
Jag redigerade mitt svar och utvecklade.
Ja, nu ser jag det. Återigen misslyckades du med att besvara frågan. Kan vi hoppas på tredje gången gillt?

Tycker du på fullt allvar att Ryssland är vägen mot fred och ömsesidig utveckling?

Du skrev också:
Jag gillar inte Putins högernationalism men landet har ju väldigt stor potential som en handelspartner. Massor av energi och metaller osv som Europa behöver, desutom en väg till Kina så att vi skulle kunna binda samman Europa och Kina med höghastighetståg, det kallar jag framtiden.
Jamen dåså, du gillar inte Putins högernationalism, men det är klart vi ska handla med sådana diktatorer?

Eller du tycker att en framtid med Trump och hans heilande kompanjon låter trevligare?
Det besvarade jag väl redan med: "Jo jag är medveten om det och tycker inte det är bra, framförallt gillar jag inte dårarna som kommit till makten nu."

Jag gillar verkligen inte Trump och Musk, men jag kan, till skillnad från dig, ha tå tankar i huvudet samtidigt. Dit hat mot USA är stort och har varit det under en väldigt lång tid. Det är så stort så du accepterar Putins Ryssland (även om du inte gillar det) och tar din information därifrån och klarar inte av att fördöma Rysslandsangrepp på Ukraina.
L lop3r skrev:
Usa har otaliga gånger attackerat stater i sitt närområde, mördat demokratiskt valda ledare och stött och utvecklat högerguerillor och faccistdiktatorer som mördat sin befolkning varit involverade i drog produktion och distribution osv osv. Sen förstår jag inte riktigt varför det är värre att attackera ett grannland som man har reella säkerhets problem med än att åka till andra sidan jordklotet och bomba sönder och invadera länder där för att plundra dem på resurser.
Några, även Ryssland har ju varit i andra delar av världen också, vilket du kanske vet, men blundar för?
Vilka reella säkerhetsproblem hade Ryssland med Ukraina? Helst något som inte är uppenbart taget från rysk media... Var Ukraina på väg att angripa Ryssland? 2014 och 2022?
L lop3r skrev:
Känns bara som att du i grunden har en rasistisk världsåskådning där du tycker att det är okej att västvärlden plundrar och härjar fritt medans om något "ociviliserat" land skulle börja sticka upp och tro att dom kan hävda sig så är det fruktansvärt och ett brott mot "världsordningen".
Ursäkta mig men dra åt helvete. Du har uppenbart ingen aning om vad jag tycker.
Att du tycker att det är ok att militärt angripa ett annat land såsom Ryssland gjorde tyder snara på att du anser att människor har olika värde. Vad säger du till exempel om Butja? Var det förkastligt? Eller har det kanske aldrig hänt?
L lop3r skrev:
Väldigt konstigt att prata om terrorbombningar när det gäller Ukraina konflikten, väldigt lite civila dödsfall och mestadels militära/energiförsörjning mål träffade. (Förutom i fronten såklart men den är ju evakuerad på civila)
Det är skjutningar mot centra, sjukhus, bostäder etc, men det kanske inte står i dina ryska media?
L lop3r skrev:
Jämför detta med Palestina konflikten som har direkt stöd av usa och väst. Där har man släppt bomber med en sprängkraft som flera atombomber bara på lilla Gaza remsan, dödat långt fler kvinnor och barn än kombattanter, bombat alla sjukhus, skolor mördar hjälparbetare osv osv. Dags att vakna nu.
Varför tror du att jag gillar det som sker i Gaza? Jag har själv varit i Palestina, flera gånger och har vänner där och palestinska vänner här. Du verkar tro att bara för att någon är emot Rysslands terrorkrig så är man för USA, för Trump, för Musk, för utrotning av folket i Gaza och på västbanken etc.

Nyhet: Alla är inte lika inskränkta som dig, man kan tycka illa om flera saker samtidigt.
Skulle jag gissa så är du en gammal sovjetnostalgiker som älskade det kommunistiska Sovjet och hatade USA och hatet mot USA förblindar dig.

L lop3r skrev:
Haha helt sjukt vilken cope det verkar vara i ukrainska/västerländska propaganda kanaler🫣
Bäst du håller dig till dina objektiva ryska kanaler då så slipper du se det.
 
  • Gilla
  • Älska
Bhp863 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.