86 815 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 868 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 868 inlägg
Vad syftar du på här?P paralun skrev:
Fint så, men vad har blivit bättre idag, inte tidigare i veckan, inte kommande vecka, utan idag?P paralun skrev:
Att Europa inte kan resa sig?P paralun skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 868 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 868 inlägg
Ah, mister realist vet inte skillnaden mellan idag och igår?P paralun skrev:
Nej du sitter i en drömvärld utan verklighetsförankringP paralun skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Eftersom det inte var direkt oväntat för realister så tycker jag inte att det var en stenhård kraschlandning utan förväntat resultat.P paralun skrev:
För närvarande är det väl Putin som behöver ändra sig och inte Trump så jag förstår inte varför du önskar just det. Det finns väl inget som ser lovande ut när det gäller Putin.
Jo "som man bäddar får man ligga" på alla sätt gällande Europa.BirgitS skrev:
Eftersom det inte var direkt oväntat för realister så tycker jag inte att det var en stenhård kraschlandning utan förväntat resultat.
För närvarande är det väl Putin som behöver ändra sig och inte Trump så jag förstår inte varför du önskar just det. Det finns väl inget som ser lovande ut när det gäller Putin.
Sen ska man ju förhandla i Moskva och USA skickade säkert dit riktiga förhandlingsproffs i sin delegation.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Det är väl Putin som bäddade när han startade kriget. Så vad menar du?P paralun skrev:
Nu håller du på och tror och önskar igen i stället för att presentera fakta.P paralun skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Jo men vi har ju redan tjötat flera varv om annekteringen 2014 och Angela Merkels fossilgas.BirgitS skrev:
Kraschlandning för Europa?P paralun skrev:
Det låter som ännu en överdriven undergångsvision.
Trots utmaningar står Europa fortfarande som en global ekonomisk och geopolitisk makt, och att måla upp en bild av total kollaps är bara defaitism.
Att tro att två länder ensamma ska "tala förstånd" med Trump är en förenkling.
Europa behöver en samlad strategi, inte önsketänkande om att någon annan ska lösa problemen åt oss.
Och ärligt talat, vad i Trumps historia tyder på att han lyssnar på förstånd?
Jag skulle nog aldrig bli gladare av att ha fel, men här är rätt pålitlig info: https://x.com/x/status/1899764396680753355J jawen skrev: