Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
P paralun skrev:
Jo det blev på alla sätt en stenhård kraschlandning för Europa och det vete tusan om vi kan resa oss ur det här?
Vad syftar du på här?
P paralun skrev:
Sen sätter jag hoppet till England och Frankrike att de talar förstånd med Trumpen.
Fint så, men vad har blivit bättre idag, inte tidigare i veckan, inte kommande vecka, utan idag?
P paralun skrev:
Jag tycker det ser lovande ut...
Att Europa inte kan resa sig?

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Nej jag slänger inte ur mig saker och gårdagens uppgörelse mellan Ukraina och USA är ett steg framåt.
Ah, mister realist vet inte skillnaden mellan idag och igår?
P paralun skrev:
Sen sitter jag inte i en "politisk skyttegrav" med "heliga kor".
Nej du sitter i en drömvärld utan verklighetsförankring

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jo det blev på alla sätt en stenhård kraschlandning för Europa och det vete tusan om vi kan resa oss ur det här? Sen sätter jag hoppet till England och Frankrike att de talar förstånd med Trumpen.
Eftersom det inte var direkt oväntat för realister så tycker jag inte att det var en stenhård kraschlandning utan förväntat resultat.

För närvarande är det väl Putin som behöver ändra sig och inte Trump så jag förstår inte varför du önskar just det. Det finns väl inget som ser lovande ut när det gäller Putin.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Eftersom det inte var direkt oväntat för realister så tycker jag inte att det var en stenhård kraschlandning utan förväntat resultat.

För närvarande är det väl Putin som behöver ändra sig och inte Trump så jag förstår inte varför du önskar just det. Det finns väl inget som ser lovande ut när det gäller Putin.
Jo "som man bäddar får man ligga" på alla sätt gällande Europa.

Sen ska man ju förhandla i Moskva och USA skickade säkert dit riktiga förhandlingsproffs i sin delegation.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jo "som man bäddar får man ligga" på alla sätt gällande Europa.
Det är väl Putin som bäddade när han startade kriget. Så vad menar du?
P paralun skrev:
Sen ska man ju förhandla i Moskva och USA skickade säkert dit riktiga förhandlingsproffs i sin delegation.
Nu håller du på och tror och önskar igen i stället för att presentera fakta.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ah, mister realist vet inte skillnaden mellan idag och igår?

Nej du sitter i en drömvärld utan verklighetsförankring
Jag har min åsikt och du har din.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl Putin som bäddade när han startade kriget. Så vad menar du?

Nu håller du på och tror och önskar igen i stället för att presentera fakta.
Jo men allt har sitt sammanhang och inget sker av en slump här i världen.

• Wow
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jag har min åsikt och du har din.
Du får gärna ha åsikter men de vore ju mer givande i diskussioner om de var mer faktabaserade i stället för önskedrömmar. Att ha åsikten att idag och igår är samma sak är ju inte direkt normalt.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jo men allt har sitt sammanhang och inget sker av en slump här i världen.
Det där var inget upplysande svar på frågan utan bara ytterligare en irrelevant floskel.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du får gärna ha åsikter men de vore ju mer givande i diskussioner om de var mer faktabaserade i stället för önskedrömmar. Att ha åsikten att idag och igår är samma sak är ju inte direkt normalt.
Jo men vi har ju redan tjötat flera varv om annekteringen 2014 och Angela Merkels fossilgas.

P paralun skrev:
jag är realist och pragmatiker
Sällan har nån i BH historia varit mer vilsen rörande ens egna egenskaper än vad du är här.

Du har önskningar /förhoppningar å drömmar (iofs inget fel i det) men det är nu inte det som kännetecknar en realist. Faktiskt precis tvärtom.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jo men vi har ju redan tjötat flera varv om annekteringen 2014 och Angela Merkels fossilgas.
Vad har det att göra med inlägget du citerade?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D
P paralun skrev:
Jo det blev på alla sätt en stenhård kraschlandning för Europa och det vete tusan om vi kan resa oss ur det här? Sen sätter jag hoppet till England och Frankrike att de talar förstånd med Trumpen.
Kraschlandning för Europa?

Det låter som ännu en överdriven undergångsvision.

Trots utmaningar står Europa fortfarande som en global ekonomisk och geopolitisk makt, och att måla upp en bild av total kollaps är bara defaitism.

Att tro att två länder ensamma ska "tala förstånd" med Trump är en förenkling.

Europa behöver en samlad strategi, inte önsketänkande om att någon annan ska lösa problemen åt oss.

Och ärligt talat, vad i Trumps historia tyder på att han lyssnar på förstånd?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
J jawen skrev:
Nej, du har nog fått fel info.
Så här ser det ut just nu & det går inte att bli instängda.
Jag skulle nog aldrig bli gladare av att ha fel, men här är rätt pålitlig info: https://x.com/x/status/1899764396680753355

P paralun skrev:
Sen ska man ju förhandla i Moskva och USA skickade säkert dit riktiga förhandlingsproffs i sin delegation
Du har ändå en del humor.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.