84 765 läst ·
2 237 svar
85k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Dom kan inte bli avskurna, så det handlar inte om det.K karlmb skrev:
Titta på hur området ser ut så förstår du.
Huvudväg centralt belägen i zonen & mycket gräns till Ukraina.
Det har tagits upp i avtalet.
Jo. De har skrivit det själva. Orcherna tog den där förgrusade staden som ligger vid vägen mot Ukraina. Så reträtt är snart omöjligt.J jawen skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Standardsvar "vi får se", men det finns aldrig något det minsta konkreta som stödjer din tes.P paralun skrev:
Nej, eller om han en s har något allsP paralun skrev:
Ja om Trump säger det så måste det stämma, för han brukar aldrig ljuga?P paralun skrev:
P paralun skrev:
P paralun skrev:
Idag har alltså Ryssland skickat nya missiler mer Ukraina och haft ihjäl oskyldiga civila.P paralun skrev:
Här har du en länk till DN: https://www.dn.se/varlden/ryska-medier-om-vapenvila-ett-langfinger-fran-usa/
Lite sammanfattning:
”Den traditionella amerikanska gesten med ett uppsträckt långfinger.” Så beskrivs uppgörelsen mellan Ukraina och USA om 30 dagars vapenvila av en känd rysk kommentator.
”Putin kommer inte att acceptera en vapenvila, vilket Ryssland har sagt många gånger tidigare. Inte utan att diskutera villkoren för en varaktig fred. Trump har fel den här gången.” (kommentar från en som hyllat Trump)
”Vi behöver inga påhittade vänner och allierade som Trump. Vi har riktiga vänner: vår armé och vår flotta”, skriver kommentatorn Vadim Poegli i tidningen Moskovskij Komsomolets.
Det går framåt??? Hejar du på Ryssland eller?
Nej jag är realist och pragmatiker och det här usla kriget måste få ett slut.Fairlane skrev:
Standardsvar "vi får se", men det finns aldrig något det minsta konkreta som stödjer din tes.
Nej, eller om han en s har något alls
Ja om Trump säger det så måste det stämma, för han brukar aldrig ljuga?
Idag har alltså Ryssland skickat nya missiler mer Ukraina och haft ihjäl oskyldiga civila.
Här har du en länk till DN: [länk]
Lite sammanfattning:
”Den traditionella amerikanska gesten med ett uppsträckt långfinger.” Så beskrivs uppgörelsen mellan Ukraina och USA om 30 dagars vapenvila av en känd rysk kommentator.
”Putin kommer inte att acceptera en vapenvila, vilket Ryssland har sagt många gånger tidigare. Inte utan att diskutera villkoren för en varaktig fred. Trump har fel den här gången.” (kommentar från en som hyllat Trump)
”Vi behöver inga påhittade vänner och allierade som Trump. Vi har riktiga vänner: vår armé och vår flotta”, skriver kommentatorn Vadim Poegli i tidningen Moskovskij Komsomolets.
Det går framåt??? Hejar du på Ryssland eller?
Nej, du har nog fått fel info.K karlmb skrev:
Så här ser det ut just nu & det går inte att bli instängda.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Inte mycket tyder på det med tanke på dina fantasierP paralun skrev:
Ja, men inget tyder ju på att det är på väg att ta slut idag, tvärtom så förkastar ju Ryssarna detta och försätter att mörda civila.P paralun skrev:
När då skriver att det går framåt idag också, exakt vad är det som blivit bättre idag?
Jo och just därför så ser jag Englands och Frankrikes initiativ som mycket bra för att få bästa möjliga fredsuppgörelse.Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Hur då när Putin sätter sig på tvären?P paralun skrev:
Var är din realism?
Det hjälper inte att bara önska att ett krig ska ta slut, gör man det så är man inte realist.
Just nu är det realistiskt att tro att det inte blir någon vapenvila eller fredsuppgörelse de närmsta dagarna.
Du har många gånger visat att du inte är en pragmatiker utan en person som sätter ideologi framför resultat.
Jo det är ju det som det handlar om att ta steget från den "politiska skyttegraven" och försöka hitta en lösning.BirgitS skrev:
Hur då när Putin sätter sig på tvären?
Var är din realism?
Det hjälper inte att bara önska att ett krig ska ta slut, gör man det så är man inte realist.
Just nu är det realistiskt att tro att det inte blir någon vapenvila eller fredsuppgörelse de närmsta dagarna.
Du har många gånger visat att du inte är en pragmatiker utan en person som sätter ideologi framför resultat.
Sen om du läste tidigare länk från DN så har ju Trumpen något att "pressa" Putin med, vad det nu kan vara?
Jag kan även tänka mig en europeisk kärnvapendoktrin som Frankrike tagit upp....
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Men konkret, vad har blivit bättre idag?P paralun skrev:
Ja vad kan det vara? Kanske ingenting?P paralun skrev:
Jag det känns som ett steg framåt för att få slut på kriget...P paralun skrev:
Ärligt talat det känns som att du vara slänger ur dig saker och när du blir synad som kommer det bara mer flum och nya konstigheter.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Visst är det bra att hitta en lösning, men det är ju inte realistiskt för närvarande utan bara en önskedröm.P paralun skrev:
Eller så har han det inte. Man kan ju inte tro på något som Trump säger eftersom han ljuger så väldigt ofta. Var en realist och tro inte att dina önskningar ska slå in.P paralun skrev:
Jo det blev på alla sätt en stenhård kraschlandning för Europa och det vete tusan om vi kan resa oss ur det här? Sen sätter jag hoppet till England och Frankrike att de talar förstånd med Trumpen.BirgitS skrev:
Jag tycker det ser lovande ut...
Nej jag slänger inte ur mig saker och gårdagens uppgörelse mellan Ukraina och USA är ett steg framåt.Fairlane skrev:
Sen sitter jag inte i en "politisk skyttegrav" med "heliga kor".