Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
P paralun skrev:
Nej jag hänvisar ju enbart till fakta, men vissa vill ju inte se fakta.
P paralun skrev:
Nej jag tror uppriktigt
Hmm, påstående som är motstridiga från dig.

• Gilla
Danne824 och 3 till
  • Laddar…
En man i militär uniform talar framför en röd bakgrund med ett sovjetiskt emblem och text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Russia will not agree to a 30-day ceasefire, since it will only allow Ukraine to regroup and rearm. A temporary ceasefire is unacceptable."
— Viktor Sobolev, Russia's State Duma Deputy.

Fairlane
P paralun skrev:
Nej jag tror uppriktigt att han är intresserad av att få slut på eländet.

Får han Krim och vad det nu blir så är han nog nöjd och dito troligen generalerna.
Generalerna har väl knappast något att säga till om i detta läge? De kanske skulle varit för fred för länge sen.

"Och vad det nu blir" är väl Donets, Luhansk, Cherson och Zaporizjzja, samt givetvis att Ukraina inte får ansluta till Nato och att det blir nyval i Ukraina som ska vinnas av en ryssvänlig kandidat och så ska Kursk såklart återlämnas. Eller tror du att Ryssland går ned på mindre?

• Gilla
Danne824 och 7 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo om kompromisser.....

Om man lyfter ur en sak i artikeln så tar jag den här

"It would seem improbable that Russia’s generals will want any letup right now. They have managed slow but consistent advances in the east in the Donetsk region and are a few miles from breaking through into the neighboring region of Dnipropetrovsk."

Men Krim plus vad det nu blir kan vara kompromissen att även Putins generaler går med på saken.

Vi får se vad det blir!?
Även om Putin skriver på idag kommer det att ta veckor innan några barn får återvända.
Om det ens blir några.
Sedan kommer R att köra hybridkrig o en massa falseflag.
P paralun skrev:
Han fick nog den gratis....😉 men retar nog gallfeber på vissa 😬

[länk]
Drill, moron, drill....

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Vi är tillbaka till grundproblemet och det är att du inte förstår. Du förstår inte vad som är Putins propaganda och förstår inte det moraliskt felaktiga i att sprida Putins propaganda.

Att som du t ex påstå att Ukraina har incitament att fortsätta krigen för att ta emot bistånd från oss är ett bra exempel på det.

Att inte förstå att det är Putins propaganda och heller inte inse det moraliskt felaktiga i att sprida den är som sagt var bedrövligt.

/Krille
Han har betalt uttryckligen för att inte förstå.

• Gilla
  • Arg
  • Älska
Danne824 och 3 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Även om Putin skriver på idag kommer det att ta veckor innan några barn får återvända.
Om det ens blir några.
Sedan kommer R att kora

Drill, moron, drill....
Jo vi får se vad man får ihop för kompromiss.

Build, baby, build säger Englands pragmatiske Starmer.....😉

P paralun skrev:
Nej jag tror uppriktigt att han är intresserad av att få slut på eländet.

Får han Krim och vad det nu blir så är han nog nöjd och dito troligen generalerna.
Varför då?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Ja det får vi, men vi är på väg? Inget tyder på det, men visst är vi på väg?
P paralun skrev:
Kan man inte svara på frågor så kan man ju alltid skriva om något totalt orelaterat

• Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
P paralun skrev:

Det handlade om civila kärnreaktorer. Hur menar du att det hänger ihop med förhandlingarna?

• Gilla
  • Haha
  • Älska
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Javisst. Jag ger varje månad ca: 3000 kr till behövande. Sannolikt mer än du ger under ett helt år. Eller ett liv. Mindre snack. Mer verkstad. Det är min melodi.

När EU skryter om att de/vi ger 85milliarder euro. I kontanter. Vilker är långt över hälften av vår statsbudget till ett av Europas mest korrupta länder, är det inte så bra längre. Det finns alltså incitament att fortsätta kriget för att fortsätta ta emot bistånd från oss, som kanske rinner genom spretande fingrar som sand.
Hoppas jag har fel.
Så du mäter din moraliska överlägsenhet i kronor och sen tror du att det gör dina ryska talking points mer trovärdiga? Fantastiskt.
"Jag ger pengar, alltså har jag rätt." Ska vi börja avgöra politiska debatter genom bankutdrag nu?

Och det där med "Europas mest korrupta land"
– du upprepar ordagrant Kremls propaganda som en vältränad papegoja. Intressant nog glömmer du att Ryssland är en fullständig kleptokrati där oligarker stjäl miljarder, generaler säljer arméns egna vapen på svarta marknaden och soldater skickas in i köttkvarnen med rostiga gevär.

Men visst, fortsätt låtsas som att Ukraina är problemet här.

Och "incitament att fortsätta kriget"?

Jaså, nu kör du Kremls favoritsaga om att Ukraina egentligen inte vill vinna utan bara vill suga ut väst på pengar?

Det är fascinerande hur exakt samma narrativ som sprids från ryska trollfabriker hamnar i dina inlägg, nästan som om du inte alls tänker själv.

Du "hoppas att du har fel"? Snälla, du hoppas att den ryska versionen av verkligheten ska bli sann.
Problemet för dig är att världen ser igenom det.

• Gilla
  • Älska
Bhp863 och 7 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja det får vi, men vi är på väg? Inget tyder på det, men visst är vi på väg?

Kan man inte svara på frågor så kan man ju alltid skriva om något totalt orelaterat
Nej jag svarade karlmb och hans "slogan" i sitt inlägg....

Men jovisst krävs det pragmatism för att ta sig ur en "politisk skyttegrav".

H heimlaga skrev:
Det handlade om civila kärnreaktorer. Hur menar du att det hänger ihop med förhandlingarna?
Nej det var angående karlmb och hans ramsa.

Men det krävs ju pragmatism för att kunna se kompromisser och Starmer verkar ha kloka ideer.

Jag hoppas att England och Frankrike får ihop en bra plan.

P paralun skrev:
Njau, alla bedömare är ju eniga om att Trumpen varit mycket noggrannare med att välja medarbetare för den här presidentperioden
Att han har valt nästan uteslutande ja-sägare stämmer. Det höjer dock inte på nåt sätt kompetensen jmf med hans tidigare period, hur kan du öht tro det?

• Gilla
MultiMan och 6 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Att han har valt nästan uteslutande ja-sägare stämmer. Det höjer dock inte på nåt sätt kompetensen jmf med hans tidigare period, hur kan du öht tro det?
Nej han förefaller ha valt betydligt kompetentare människor i sin omgivning än första vändan.
Sen har han mycket sannolikt en mycket bättre stab som det ser ut som för att hålla koll på alla brutala affärsförhandlingar och nödvändiga förändringar av den brutala affärstaktiken.

• Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
paralun, är du också en Trump-bot?

• Gilla
  • Haha
heimlaga och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.