86 814 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 861 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 861 inlägg
Hittills vet vi att Ryssland är minst sagt skeptisk till till vapenvila och hittills har de valt att bomba mot Ukrainska bostäder och mattransporter. Än finns inget som tyder på att vare sig Trump eller Kina dragit åt några tumskruvar, men så är det ju också en ytterst hemsnickrad teori...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Så det är Magda-taktik att ifrågasätta dina påståenden?P paralun skrev:
Jag tycker det är normalt vid en debatt att ifrågasätta motpartens påståenden. Du gör ju det ofta själv.
Vad bra att du till slut har gått med på att vi inte vet vad Putin tänker göra. Du har ju en massa gånger påstått motsatsen. Det var kanske du som borde ha läst på innan du kom med de påståendena.
Nej jag hänvisar ju enbart till fakta, men vissa vill ju inte se fakta.BirgitS skrev:
Så det är Magda-taktik att ifrågasätta dina påståenden?
Jag tycker det är normalt vid en debatt att ifrågasätta motpartens påståenden. Du gör ju det ofta själv.
Vad bra att du till slut har gått med på att vi inte vet vad Putin tänker göra. Du har ju en massa gånger påstått motsatsen. Det var kanske du som borde ha läst på innan du kom med de påståendena.
Längre artikel om Putin
https://www.politico.eu/article/donald-trump-vladimir-putin-russia-us-ukraine-deal/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 861 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 861 inlägg
Nej artikeln är klart bra och visar hur komplex situationen är. Men faktumet att man nu tydligt skickat bollen till Putin är mycket viktig, bara det sätter press på honom.Fairlane skrev:
Angånde "hemsnickrandet" så kan Kina ha en viktig roll att få Putin att kompromissa.
Men 2014 års gränser kompromissar man nog inte mycket om!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 861 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 861 inlägg
Jag skrev inte att artikeln var dålig utan att den visade tydligt att Ryssland inte verkar intresserad.P paralun skrev:
Visst kan de det, men det är bara en teori du har, ellerhur?P paralun skrev:
Vad nu det hade med frågeställningen att göra...P paralun skrev:
Ge mig ett exempel på ditt påstående. Ett enda, räcker.BirgitS skrev:
Och nu hejar du på den som slår. Utveckling?Intet skrev:
I en diskussion finns det alltid två sidor. Annars är det ingen diskussion. 😄
Att ta för givet att det man påstår är uppbackat av okända personer är vanskligt. Men I denna och andra liknande, finns det en liten grupp MUSKetörer😁. En för alla. Alla för en.
Men, det brukar bli så I trådar som dryper av känslor snarare än logik.
Det är inte mycket att reflektera över. När jag var liten, hjälpte jag den som blev slagen av sina klass"kamrater". Jag förenade mig inte med dom eller stod och tittade på. Likadant med de som plågade humlor.
Så jag är van vid mothugg från pöbeln.😁
Jo om kompromisser.....Fairlane skrev:
Om man lyfter ur en sak i artikeln så tar jag den här
"It would seem improbable that Russia’s generals will want any letup right now. They have managed slow but consistent advances in the east in the Donetsk region and are a few miles from breaking through into the neighboring region of Dnipropetrovsk."
Men Krim plus vad det nu blir kan vara kompromissen att även Putins generaler går med på saken.
Vi får se vad det blir!?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Precis det stycket visar ju hur osannolikt det är att Putin vill ha ett slut på kriget, alltså ointresserad av vapenvila, precis som Fairlane skrev i inlägg 1834.P paralun skrev:Jo om kompromisser.....
Om man lyfter ur en sak i artikeln så tar jag den här
"It would seem improbable that Russia’s generals will want any letup right now. They have managed slow but consistent advances in the east in the Donetsk region and are a few miles from breaking through into the neighboring region of Dnipropetrovsk."
Men Krim plus vad det nu blir kan vara kompromissen att även Putins generaler går med på saken.
Vi får se vad det blir!?
Nej jag tror uppriktigt att han är intresserad av att få slut på eländet.BirgitS skrev:
Får han Krim och vad det nu blir så är han nog nöjd och dito troligen generalerna.
Så när du var liten hjälpte du de barn som blev slagna.Intet skrev:
I en diskussion finns det alltid två sidor. Annars är det ingen diskussion. 😄
Att ta för givet att det man påstår är uppbackat av okända personer är vanskligt. Men I denna och andra liknande, finns det en liten grupp MUSKetörer😁. En för alla. Alla för en.
Men, det brukar bli så I trådar som dryper av känslor snarare än logik.
Det är inte mycket att reflektera över. När jag var liten, hjälpte jag den som blev slagen av sina klass"kamrater". Jag förenade mig inte med dom eller stod och tittade på. Likadant med de som plågade humlor.
Så jag är van vid mothugg från pöbeln.😁
Nu hjälper du istället till att sprida propagandan åt Ryssland - ett Ryssland som mördar, skadar, torterar, traumatiserar och kidnappar såväl barn som vuxna. Om du tror att det är jämföra med att du hjälpte barnen som blev slagna när du var liten så bör du nog justera din moraliska kompass.
/Krille
Redigerat: