Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Intet Intet skrev:
Javisst. Jag ger varje månad ca: 3000 kr till behövande
Otroligt fin gest, credit till dig!

MathiasS MathiasS skrev:
Jag undrar hur lång tid det tar innan personalen börjar lämna Trumps administratrion? Måste ju finnas en gräns för hur länge man står ut med dessa eviga lögner och hittepå och nya sanningar hit och dit, som de måste försöka parera med nya konstruerade förklaringar och budskap.
Och när kommer trycket från inhemska kapitalägarna?
Nasdaq Composite index sjunker över sex månader, från september 2024 till mars 2025, med start på 17 569,68 och slut på 17 436,10.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Diagram över Dow Jones Industrial Average med svängningar mellan 41,096 och 41,433 från september 2024 till mars 2025.
Skapa konto

Tufft för Musk sedan han började fara runt,
Graf som visar Teslas aktiekurs över sex månader, från september 2024 till mars 2025, med en topp i januari 2025.
Skapa konto

• Gilla
Claes Sörmland och 6 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag undrar hur lång tid det tar innan personalen börjar lämna Trumps administratrion? Måste ju finnas en gräns för hur länge man står ut med dessa eviga lögner och hittepå och nya sanningar hit och dit, som de måste försöka parera med nya konstruerade förklaringar och budskap.
Jag tror att Trump denna gången varit mer noggrann att välja sina medarbetare, förra gången var det mestadels ministrar och rådgivare som hade erfarenhet inom det område de var satta att administrera och leda, och dessa lämnade en Trump som de insåg var galen eller halvgalen och synnerligen omöjlig att få att ta input från de som kunde och visste bättre.

Nu har han nog valt noggrannare och endast plockat de som sätter sig ner och skiter när han säger "skit".
Många av dem har ingen erfarenhet av de områden de är satta att leda, och att skicka oerfarna personer att diskutera med garvade rävar som t.ex. Lavrov är oklokt.

Sedan kanske det å andra sidan är smart utan att veta om det, att skicka personer i sin krets som lärt sig ljuga inför kameror fast sanningen är lätt att se, och då förhandla med företrädare för en nation som satt i system att ljuga för att nå sina mål kanske man når sina egna mål?
Vilka de målen är vet dock bara Trumpen själv, åtminstone de mål som gäller för stunden, efter en BigMac och ett toabesök kan de vara diametralt motsatta.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Jag tror att Trump denna gången varit mer noggrann att välja sina medarbetare, förra gången var det mestadels ministrar och rådgivare som hade erfarenhet inom det område de var satta att administrera och leda, och dessa lämnade en Trump som de insåg var galen eller halvgalen och synnerligen omöjlig att få att ta input från de som kunde och visste bättre.

Nu har han nog valt noggrannare och endast plockat de som sätter sig ner och skiter när han säger "skit".
Många av dem har ingen erfarenhet av de områden de är satta att leda, och att skicka oerfarna personer att diskutera med garvade rävar som t.ex. Lavrov är oklokt.

Sedan kanske det å andra sidan är smart utan att veta om det, att skicka personer i sin krets som lärt sig ljuga inför kameror fast sanningen är lätt att se, och då förhandla med företrädare för en nation som satt i system att ljuga för att nå sina mål kanske man når sina egna mål?
Vilka de målen är vet dock bara Trumpen själv, åtminstone de mål som gäller för stunden, efter en BigMac och ett toabesök kan de vara diametralt motsatta.
Ja det är ju definitivt så att de som tänker själva har städats bort i denna omgång, det har ju varit tydligt vid alla nomineringar osv. Men ändå, någonstans i administrationen måste det ju sitta normalbegåvade som ändå ska få allt pladder att verka logiskt.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Med tanke på hur många värdelösa chefer jag haft så är min erfarenhet att folk inte bryr sig särskilt mycket ifall chefen är en idiot så länge de är nöjda med lönen. Man är så van att chefen är kass att de gånger man haft en bra chef nästan känns som att vinna på Lotto.
När det gäller Trump så får man ju tänka på att förra gången var han lite mer okänd så de som jobbade under honom då visste inte riktigt hur han var. Ifall någon idag börjar jobba för Trump så vet nog denne ungefär vad man kan förvänta sig. Så har du moraliska problem med att jobba för en chef som kan säga ungefär vad som helst så tar du antagligen inte det jobbet.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ja det är ju definitivt så att de som tänker själva har städats bort i denna omgång, det har ju varit tydligt vid alla nomineringar osv. Men ändå, någonstans i administrationen måste det ju sitta normalbegåvade som ändå ska få allt pladder att verka logiskt.
Självklart finns det det, men om man hellre sitter tyst och behåller sin plats än öppnar munnen och får rött kort så är det få som har invändningar.
Det visade ju sig i det krig som uppstod nyligen vid kabinettsmötet där Musk gav sig på Rubio och kritiserade honom för att inte kicka tillräckligt många i sitt departement.

Där fick ju Musken mothugg deluxe, men många andra ministrar satt tysta och valde att inte ta strid.
Trumpen tycktes gilla den striden och kollade som en åskådare i tennis.
Jag tror att han gillar mothugg på ett sätt.

Jag hade en arbetsgivare tidigare som var lite som Trumpen, körde helt sitt eget race och de anställda som inte var tydliga och sa ifrån blev uppätna och var lydiga redskap.
Jag tillhörde inte de lydiga redskapen och hade vid flera tillfällen rejäla ordkrig med personen och vid ett tillfälle sa jag rent att jag slår dig på käften om du inte tar reson och lyssnar.

Och på något konstigt sätt var det vad denne ville höra, och samarbetet funkade bra med att ge och ta under den tid jag var där.
Trump behöver också någon som är beredd att slå honom på käften och verkligen mena det också.

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
D
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tycker detta är en väldigt relevant kommentar.

Förra gången var det ju en väldig rotation på kommunikationsfolket, antingen åkte de ut eller gick själv och en del av de som jobbade för Trump har ju i efterhand kommit ut och beskrivet hur det var på insidan. Det är ingen vacker bild, det var rörigt, impulsivt, okunnigt och Trumps mycket låga intellektuella förmåga är väl beskriven, det gör det svårt för honom att ta till sig information.

Detta gör ju att folk som är duktiga och har ambitioner inte vill bli förknippade med honom, de antar att det kommer en tid efter honom med bättre karriärmöjligheter, han får helt enkelt ta bottenskrapet hela tiden.

Det har ju för övrigt varit likadant för honom i mellanperioden, han har haft mycket svårt att hitta jurister som varit villiga att representera honom, även där har han fått ta de sämre. Läst att de bättre firmorna inte kört iväg honom men varit så långsamma och omständliga att tiden "tyvärr" runnit ut..

• Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
K
Intet Intet skrev:
Jo. Det vet jag. Båda sidor ljuger så mycket de kan. Läs och lär.

Dagens retoriktips. När argumenten tryter skall man inte ragga upp sina låtsaskompisar som understöd.
Ett tips i all välmening är du kan kontrollera vilka inlägg som gillas (och inte gillas) och på så sätt enkelt själv borde kunna dra slutsatsen att de flesta inte håller med dig.

Du kanske också borde reflektera över varför du gång på gång helt ensam "skrattar" åt inlägg som andra samtidigt gillar.

/Krille

• Gilla
Danne824 och 6 till
  • Laddar…
D
En bra sammanfattning
"July 1987, Moscow, USSR — Trump, 41 years old, flies to Moscow at the invitation of Soviet Ambassador to the U.S., Yuri Dubinin.

Upon returning from Moscow, the bankrupt Trump suddenly receives loans from 16 banks and, without negotiation, purchases The Plaza Hotel for $407.5 million — a record price for a hotel.

What does this mean? There are several theories, one of which suggests that Trump is a russian asset.

Currently, three former KGB agents claim that Trump was recruited by russia. They allege that the KGB used flattery and business opportunities to appeal to Trump’s ambitions, aiming to recruit him as an asset.

Upon his return to the U.S., the then-apolitical Trump began loudly criticizing NATO, taking out full-page ads in The Washington Post on September 2, 1987.

These claims come from Alnur Mussayev, former KGB officer and ex-head of Kazakhstan’s intelligence service, as well as ex-KGB agents Yuri Shvets and Sergei Zhyrno, who now reside in the U.S. and France, respectively.

None of these former KGB operatives has provided direct evidence, but the fact that three agents, speaking at different times and from different locations, tell the same story suggests that the possibility should not be dismissed.

Regardless of whether these allegations are true, Trump’s behavior is telling. He has sided with russia and North Korea at the UN, is pulling out of NATO, and has alienated Western allies with trade wars."

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Njau, alla bedömare är ju eniga om att Trumpen varit mycket noggrannare med att välja medarbetare för den här presidentperioden.

Sen har han med säkerhet en "skrivstuga" i vita huset där man skriver på manus för alla brutala "affärsförhandlingar" som pågår.

• Haha
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
D
P paralun skrev:
Njau, alla bedömare är ju eniga om att Trumpen varit mycket noggrannare med att välja medarbetare för den här presidentperioden.

Sen har han med säkerhet en "skrivstuga" i vita huset där man skriver på manus för alla brutala "affärsförhandlingar" som pågår.
Ja, jo, på samma sätt som Putin noggrant väljer ut stridsodugliga fångar som han skickar till fronten.

Det är så naivt att det ofta blir underhållande.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja, jo, på samma sätt som Putin noggrant väljer ut stridsodugliga fångar som han skickar till fronten.

Det är så naivt att det ofta blir underhållande.
Jovisst är det.....

"Köttkvarnen" idag

https://liveuamap.com/

Bara stor tragik när man närmare ser på krigandet. Vi får se vad Putin svarar Ukrainas samt USAs förslag!?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Ett tips i all välmening är du kan kontrollera vilka inlägg som gillas (och inte gillas) och på så sätt enkelt själv borde kunna dra slutsatsen att de flesta inte håller med dig.
I en diskussion finns det alltid två sidor. Annars är det ingen diskussion. 😄
Att ta för givet att det man påstår är uppbackat av okända personer är vanskligt. Men I denna och andra liknande, finns det en liten grupp MUSKetörer😁. En för alla. Alla för en.
Men, det brukar bli så I trådar som dryper av känslor snarare än logik.
K Krille4 skrev:
Du kanske också borde reflektera över varför du gång på gång helt ensam "skrattar" åt inlägg som andra samtidigt gillar.

/Krille
Det är inte mycket att reflektera över. När jag var liten, hjälpte jag den som blev slagen av sina klass"kamrater". Jag förenade mig inte med dom eller stod och tittade på. Likadant med de som plågade humlor.
Så jag är van vid mothugg från pöbeln.😁

Redigerat:
D djac skrev:
En bra sammanfattning
"July 1987, Moscow, USSR — Trump, 41 years old, flies to Moscow at the invitation of Soviet Ambassador to the U.S., Yuri Dubinin.

Upon returning from Moscow, the bankrupt Trump suddenly receives loans from 16 banks and, without negotiation, purchases The Plaza Hotel for $407.5 million — a record price for a hotel.

What does this mean? There are several theories, one of which suggests that Trump is a russian asset.

Currently, three former KGB agents claim that Trump was recruited by russia. They allege that the KGB used flattery and business opportunities to appeal to Trump’s ambitions, aiming to recruit him as an asset.

Upon his return to the U.S., the then-apolitical Trump began loudly criticizing NATO, taking out full-page ads in The Washington Post on September 2, 1987.

These claims come from Alnur Mussayev, former KGB officer and ex-head of Kazakhstan’s intelligence service, as well as ex-KGB agents Yuri Shvets and Sergei Zhyrno, who now reside in the U.S. and France, respectively.

None of these former KGB operatives has provided direct evidence, but the fact that three agents, speaking at different times and from different locations, tell the same story suggests that the possibility should not be dismissed.

Regardless of whether these allegations are true, Trump’s behavior is telling. He has sided with russia and North Korea at the UN, is pulling out of NATO, and has alienated Western allies with trade wars."
Krasnov levererar.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jovisst är det.....

"Köttkvarnen" idag

[länk]

Bara stor tragik när man närmare ser på krigandet. Vi får se vad Putin svarar Ukrainas samt USAs förslag!?
Han svarar ja, de har givetvis kollat innan.
Sedan bryter han avtalet på alla möjliga sätt.
Kommer tex inte att erkänna alla barn de tagit.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.