Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K Krille4 skrev:
Så var du tillbaka till att sprida Putins propaganda igen - bedrövligt.

/Krille
Ok. De som inte håller med dig. De sprider propaganda?

Än en gång. De som sprider Zelenskyjs propaganda. Vilka är de?
Varför är den ena sidans propaganda bättre än den andras.
Den bra killens lögner är bättre än den dålige killens lögner. Är det så du ser det?
 
Intet Intet skrev:
Ok. De som inte håller med dig. De sprider propaganda?
Nu är det nog flest här som inte håller med dig. Men du vet kanske nåt vi andra helt missat.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Nu är det nog flest här som inte håller med dig. Men du vet kanske nåt vi andra helt missat.
Jo. Det vet jag. Båda sidor ljuger så mycket de kan. Läs och lär.

Dagens retoriktips. När argumenten tryter skall man inte ragga upp sina låtsaskompisar som understöd.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Intet vet var de snabba pengarna finns. Att sprida propaganda för främmande makt.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ok. De som inte håller med dig. De sprider propaganda?

Än en gång. De som sprider Zelenskyjs propaganda. Vilka är de?
Varför är den ena sidans propaganda bättre än den andras.
Den bra killens lögner är bättre än den dålige killens lögner. Är det så du ser det?
Klassiskt ryskt propagandaknep. Att låtsas som om all information som kommer från Ukraina kommer genom och är styrd av Zelenskys regering.
Vilket är som att påstå att all information om Norrland styrs av regeringen i Stockholm.

Det är en totalt absurd argumentation baserad på rysk verklighet och ryska myndigheter som tar för givet att andra fungerar som de själva utan att närmare efterforska saken.

Du gör ingen hemlighet av vem du är anställd av.
 
  • Gilla
  • Älska
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jo. Det vet jag. Båda sidor ljuger så mycket de kan. Läs och lär.

Dagens retoriktips. När argumenten tryter skall man inte ragga upp sina låtsaskompisar som understöd.
Nej. Men trumpismen går å andra sidan ut på att spela på detta. Iftågasätt utan egen fakta.
Du har nada.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Oj! Hur det går för dom i kriget mot Ryssland!
Förvånansvärt bra, det skulle ju ta två veckor för Ryssland att inta Ukraina och det var längesedan den gränsen passerades, dessutom har de ockuperat en bit ryskt territorium. Så på det hela taget en stor succé.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Nej. Men trumpismen går å andra sidan ut på att spela på detta. Iftågasätt utan egen fakta.
Du har nada.
Politiker ljuger. Det borde inte komma som en överraskning för dig.
D djac skrev:
Förvånansvärt bra, det skulle ju ta två veckor för Ryssland att inta Ukraina och det var längesedan den gränsen passerades, dessutom har de ockuperat en bit ryskt territorium. Så på det hela taget en stor succé.
Det går bra. I den meningen att de bjuder mer motstånd än man kunde tro. Slutresultatet blir tyvärr detsamma. Skall vi gissa att Kursk ryker snart? Den Pyrrhussegern var bra ur reklamsynpunkt men militärstrategiskt, var det en katastrof. Ta skickliga soldater från en plats de behövdes och sätta in dom på detta PR jippo, var inte bra.

Gissar att Trump och Putin skulle komma överens om att Kursk skulle lämnas tillbaka vilket som.

Nåväl. Det är mina tjugofem öre.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Det går bra. I den meningen att de bjuder mer motstånd än man kunde tro. Slutresultatet blir tyvärr detsamma. Skall vi gissa att Kursk ryker snart? Den Pyrrhussegern var bra ur reklamsynpunkt men militärstrategiskt, var det en katastrof. Ta skickliga soldater från en plats de behövdes och sätta in dom på detta PR jippo, var inte bra.

Gissar att Trump och Putin skulle komma överens om att Kursk skulle lämnas tillbaka vilket som.

Nåväl. Det är mina tjugofem öre.
Framtiden vet du inget om, precis som vi andra, likaså att bedöma effekterna av Kursk, eftersom inget parallelt scenario finns att jämföra med.

Däremot gissar jag som du att Ukraina kommer lämna Kursk, jag har svårt att tro att ockupation och erövring av Ryskt territorium finns med i den längre planen. Men allt som gör att ryssarna ställer fram krigsmateriel till destruering är bra, både för Ukraina och världen. Det har alla fattat, utom Trump då.
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
K
Intet Intet skrev:
Ok. De som inte håller med dig. De sprider propaganda?

Än en gång. De som sprider Zelenskyjs propaganda. Vilka är de?
Varför är den ena sidans propaganda bättre än den andras.
Den bra killens lögner är bättre än den dålige killens lögner. Är det så du ser det?
Vi är tillbaka till grundproblemet och det är att du inte förstår. Du förstår inte vad som är Putins propaganda och förstår inte det moraliskt felaktiga i att sprida Putins propaganda.

Att som du t ex påstå att Ukraina har incitament att fortsätta krigen för att ta emot bistånd från oss är ett bra exempel på det.

Att inte förstå att det är Putins propaganda och heller inte inse det moraliskt felaktiga i att sprida den är som sagt var bedrövligt.

/Krille
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Carpetos och 7 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Framtiden vet du inget om, precis som vi andra, likaså att bedöma effekterna av Kursk, eftersom inget parallelt scenario finns att jämföra med.

Däremot gissar jag som du att Ukraina kommer lämna Kursk, jag har svårt att tro att ockupation och erövring av Ryskt territorium finns med i den längre planen. Men allt som gör att ryssarna ställer fram krigsmateriel till destruering är bra, både för Ukraina och världen. Det har alla fattat, utom Trump då.
Orcher , materiel och nordkoreaner har förbrukas i stor mängd i Kursk.
Det enda problemet med den och liknande operationer är att de skulle gjorts för ett par år sedan redan.
 
Svänger fort i hockey...

I går eftermiddag,
Bild av ett kanadensiskt stållager med högar av stålbalkar, som illustrerar en artikel om ökade tullar på stål och aluminium från Kanada till USA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite senare samma dag,
Två personer står och diskuterar framför en byggnad, den ena gestikulerar med handen. Rubriken handlar om tullar i USA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Danne824 och 4 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Orcher
Är det Putin som är Saruman och Trump Sauron eller tvärt om?
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
K Kane skrev:
Svänger fort i hockey...

I går eftermiddag,
[bild]

Lite senare samma dag,
[bild]
Jag undrar hur lång tid det tar innan personalen börjar lämna Trumps administratrion? Måste ju finnas en gräns för hur länge man står ut med dessa eviga lögner och hittepå och nya sanningar hit och dit, som de måste försöka parera med nya konstruerade förklaringar och budskap.
 
  • Gilla
heimlaga och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.