86 816 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hmmm...... jag rekommenderar att du lär dig grunderna i ukrainsk grammatik. Det är svagt med den där allmänbildningen som du skriver om.Intet skrev:
Jo men så här är det.....Intet skrev:
"Slava Ukraini"
https://ec.europa.eu/stories/slava-ukraini/index_sv.html
USA har återupptagit vapenleveranser till Ukraina
Det uppger Zelenskyjs presidentkontor.
"Det är bekräftat att USAs militärstöd återupptagits. Överenskommelsen genomförs", uppger Palvo Palisa, som är chef för presidentkontoret, enligt The Guardian
Trump kommer inte att införa en tullavgift på 50 procent mot Kanada.
Det uppger amerikanske rådgivaren Peter Narrov för CNBC.🙄
Det uppger Zelenskyjs presidentkontor.
"Det är bekräftat att USAs militärstöd återupptagits. Överenskommelsen genomförs", uppger Palvo Palisa, som är chef för presidentkontoret, enligt The Guardian
Trump kommer inte att införa en tullavgift på 50 procent mot Kanada.
Det uppger amerikanske rådgivaren Peter Narrov för CNBC.🙄
-"Slava" är på svenska antingen en uppmaning till att de skall slava. Eller en fråga ifall de slavar.D Danne824 skrev:Grattis, du har precis lyckats skriva ett inlägg som är både självgott och meningslöst på samma gång.
Vad exakt försöker du säga?
Att du är allmänbildad för att du kan översätta två ord?
Imponerande.
Nästa gång kan du kanske försöka formulera en faktisk poäng istället för att bara leka språkexpert utan innehåll.
På slaviska språk, heter slav, inte slav, utan раб.
Det vill säga. Är man alltför ivrig att insupa utländska modeord kan man vakna upp med skägget i brevlådan.
Så din stora språkliga avslöjning är att "Slava" på svenska skulle kunna misstolkas som en uppmaning att slava?Intet skrev:
Wow.
Verkligen imponerande nivå av semantisk gymnastik.
Och vad exakt försöker du bevisa?
Att alla som säger "Slava Ukraina" egentligen är för slaveri?
Att det är en "modefras" för folk som inte kan ryska? Snälla.
Det här är ett desperat försök att låtsas vara smart genom att leka språkpolis, men allt du gör är att blotta din egen okunskap.
Om någon har vaknat upp med skägget i brevlådan här, så är det du fast i din egen fåniga logik.
Vill du leka etymolog, gör det ordentligt. Annars kanske du borde slava lite på att förstå verkligheten istället.
Då får vi se vad morgondagen har att bjuda.J jawen skrev:USA har återupptagit vapenleveranser till Ukraina
Det uppger Zelenskyjs presidentkontor.
"Det är bekräftat att USAs militärstöd återupptagits. Överenskommelsen genomförs", uppger Palvo Palisa, som är chef för presidentkontoret, enligt The Guardian
Trump kommer inte att införa en tullavgift på 50 procent mot Kanada.
Det uppger amerikanske rådgivaren Peter Narrov för CNBC.🙄
Ja.D Danne824 skrev:
Ja.D Danne824 skrev:
Nej.D Danne824 skrev:
ja. Kanske.D Danne824 skrev:
Ganska.D Danne824 skrev:
Nej.D Danne824 skrev:
Din verklighet är lika sann som min.D Danne824 skrev:
Om du så vill.D Danne824 skrev:
Jag läste ett inlägg i tråden med denna länk,Intet skrev:
https://ec.europa.eu/stories/slava-ukraini/index_sv.html
Den är väl bra?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Javisst. Jag ger varje månad ca: 3000 kr till behövande. Sannolikt mer än du ger under ett helt år. Eller ett liv. Mindre snack. Mer verkstad. Det är min melodi.D Danne824 skrev:
När EU skryter om att de/vi ger 85milliarder euro. I kontanter. Vilker är långt över hälften av vår statsbudget till ett av Europas mest korrupta länder, är det inte så bra längre. Det finns alltså incitament att fortsätta kriget för att fortsätta ta emot bistånd från oss, som kanske rinner genom spretande fingrar som sand.
Hoppas jag har fel.
Din rekommendation kommer att gå ohörd förbi.H heimlaga skrev:
Mitt grammatikintresse för slaviska😁 språk är begränsat, trots att min polare Putte, har erbjudit mig fri bostad och gratis rödbetor.
Till skillnad mot Trump, som tråden handlar om, vet jag att Belgien är ett land och inte en stad.
Hade du inte bott så långt ifrån skulle jag föreslagit att vi slog vad om en pizza och en öl om att ett fredsfördrag är påskrivet innan höstterminen.
Redigerat:
Så var du tillbaka till att sprida Putins propaganda igen - bedrövligt.Intet skrev:
Javisst. Jag ger varje månad ca: 3000 kr till behövande. Sannolikt mer än du ger under ett helt år. Eller ett liv. Mindre snack. Mer verkstad. Det är min melodi.
När EU skryter om att de/vi ger 85milliarder euro. I kontanter. Vilker är långt över hälften av vår statsbudget till ett av Europas mest korrupta länder, är det inte så bra längre. Det finns alltså incitament att fortsätta kriget för att fortsätta ta emot bistånd från oss, som kanske rinner genom spretande fingrar som sand.
Hoppas jag har fel.
/Krille