86 824 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej. Heimlaga är helt underbar. En sann humorist av bästa sorten. Innan jag insåg det markerade jag med rätta hans inlägg med en skrattgubbe. Det kan ju nu missuppfattas eftersom jag numera skrattar med honom snarare än åt honom. Därför har jag bytt till ett hjärta, vilket knappast kan missuppfattas.K karlmb skrev:
Hälsningar,
Landsförrädaren😃
Intet skrev:
Jag svarade @kashieda som jag tror antog att välutbildade skulle vara mer motståndskraftiga mot politiska påtryckningar och lockelser, vilket skulle minska intesset för ytterpartier.P paralun skrev:
Min uppfattning är att de får vind i seglen för att de gamla partierna behandlar de nya "extrema" med högmod och skräck. Välutbildade eller ej, märker naturligvis väljarna det vilket ökar intesset istället för att minska det. Likadant I USA där Bidens supportar överöste Trump med hot och förolämpningar vilket givetvis fick motsatt effekt.
Därför frågade jag kasheida vad man gör när väljarna röstar "fel" trots utbildning.P paralun skrev:
Sedan dök den Österbottniska trollfabriken, "Gubben i lådan" upp med sin konspirationsteori och så var cirkusen i full gång 😁.
Något sådant, tänkte jag.
Ja naturligtvis stör det dig att vi inte alla är icke läskunniga ytterhögerfanatiker som låter sig styras från Kreml. Tydligen innebär det en personlig tragedi att inte få bli en svensk Vidkun Qvisling.Intet skrev:
Jag svarade @kashieda som jag tror antog att välutbildade skulle vara mer motståndskraftiga mot politiska påtryckningar och lockelser, vilket skulle minska intesset för ytterpartier.
Min uppfattning är att de får vind i seglen för att de gamla partierna behandlar de nya "extrema" med högmod och skräck. Välutbildade eller ej, märker naturligvis väljarna det vilket ökar intesset istället för att minska det. Likadant I USA där Bidens supportar överöste Trump med hot och förolämpningar vilket givetvis fick motsatt effekt.
Därför frågade jag kasheida vad man gör när väljarna röstar "fel" trots utbildning.
Sedan dök den Österbottniska trollfabriken, "Gubben i lådan" upp med sin konspirationsteori och så var cirkusen i full gång 😁.
Något sådant, tänkte jag.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Har inte trollfabrikerna någon del av det menar du? Påverkar de inte människor?P paralun skrev:
Matar man folk med en viss information tillräckligt mycket så påverkas folk. Om folk då baserar sina åsikter på felaktig information så är sannolikheten att de drar fel slutsatser väldigt hög.
Att trollfabriker påverkar är uppenbart. Om ett parti avlönar folk för att trolla så gör man det för att det ska påverka, även om de senare försöker förklara det med att det bara är humor.