Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K karlmb skrev:
Utveckling hos Intet, hen skrattar inte längre.
Nej. Heimlaga är helt underbar. En sann humorist av bästa sorten. Innan jag insåg det markerade jag med rätta hans inlägg med en skrattgubbe. Det kan ju nu missuppfattas eftersom jag numera skrattar med honom snarare än åt honom. Därför har jag bytt till ett hjärta, vilket knappast kan missuppfattas.

Hälsningar,
Landsförrädaren😃
 
K karlmb skrev:
Du menar att det är för mkt paranoia mot mordor?
Lite uppförsbacke där sedan några veckor va?
Ingen aning. Vad är en "mordor" för något?
 
Intet Intet skrev:
Ingen aning. Vad är en "mordor" för något?
Det är din arbetsgivare.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Nej. Att vi inte skulle gått med.
USA har ju satt I system att svika sina allierade när det börjar hetta till. Så med sådana falska vänner i ryggen, är det bättre att vara utan.
Nato är ju mer än usa..
 
K karlmb skrev:
Det är din arbetsgivare.
Jag har flera?
Kan du förklara dig lite bättre? Eller kan du inte det?
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Nato är ju mer än usa..
Det är sant. Men USA är NATOs ryggrad. Utan USA är det inte mycket kvar.
Vance varnade oss för att Trump inte skulle komma till undsättning ifall vi sänder in trupper i ukraina. Och utan den backupen är det en ren självmordsmission.
 
Redigerat:
Intet Intet skrev:
Ingen aning. Vad är en "mordor" för något?
Mordor var en svart vulkanslätt som ligger i sydöstra delen av midgård öster om Gondor, Ithilien och den stora floden Anduin. Mordor valdes av Sauron för att vara hans rike på grund av bergskedjorna som omger den på tre sidor, vilket skapade en naturlig fästning mot sina fiender.

Mordor – symbolen för ondska och förtvivlan​

Dystopisk plats för onda makter och välanvänd referens i populärkultur.​

 
  • Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
Tack. Äntligen någon som kan skriva.
Eftersom @karlmb Konsekvent skrev Mordor med litet "m" uteslöt jag ett namn på en plats eller person. Är det JRR Tolkiens sagovärld som karlmb är så förtjust i?

Tack för hjälpen. Nu har jag lärt mig något nytt igen.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Wow
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Tack. Äntligen någon som kan skriva.
Eftersom @karlmb Konsekvent skrev Mordor med litet "m" uteslöt jag ett namn på en plats eller person. Är det JRR Tolkiens sagovärld som karlmb är så förtjust i?

Tack för hjälpen. Nu har jag lärt mig något nytt igen.
moron
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K karlmb skrev:
moron
Så helt förtjusande lättstött man kan vara! Gulligt!
Trump får se upp!😁
 
Intet Intet skrev:
Så helt förtjusande lättstött man kan vara! Gulligt!
Trump får se upp!😁
Vill du ha en ursäkt i kostym?
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Vill du ha en ursäkt i kostym?
Nej Donald😉. Det räcker att du börjar skriva begripligt. Hur du klär dig, intresserar mig föga.
 
P paralun skrev:
Nu polariserar du kraftigt! 😉

Om man ser Europa i stort så är en femtedel av befolkningen högernationalister numera.

Det här drivs ju inte fram av "trollfabriker" utan det är ett faktiskt missnöje med ett lands politik,
Jag svarade @kashieda som jag tror antog att välutbildade skulle vara mer motståndskraftiga mot politiska påtryckningar och lockelser, vilket skulle minska intesset för ytterpartier.
Min uppfattning är att de får vind i seglen för att de gamla partierna behandlar de nya "extrema" med högmod och skräck. Välutbildade eller ej, märker naturligvis väljarna det vilket ökar intesset istället för att minska det. Likadant I USA där Bidens supportar överöste Trump med hot och förolämpningar vilket givetvis fick motsatt effekt.
P paralun skrev:
Om man då har kompromisslösa som krypit ner i sina "politiska skyttegravar" och menar att de har rätt och ingen annan ska ifrågasätta den rätten så blir det ju så här. Det kan inte bli annat....
Därför frågade jag kasheida vad man gör när väljarna röstar "fel" trots utbildning.

Sedan dök den Österbottniska trollfabriken, "Gubben i lådan" upp med sin konspirationsteori och så var cirkusen i full gång 😁.

Något sådant, tänkte jag.
 
Intet Intet skrev:
Jag svarade @kashieda som jag tror antog att välutbildade skulle vara mer motståndskraftiga mot politiska påtryckningar och lockelser, vilket skulle minska intesset för ytterpartier.
Min uppfattning är att de får vind i seglen för att de gamla partierna behandlar de nya "extrema" med högmod och skräck. Välutbildade eller ej, märker naturligvis väljarna det vilket ökar intesset istället för att minska det. Likadant I USA där Bidens supportar överöste Trump med hot och förolämpningar vilket givetvis fick motsatt effekt.

Därför frågade jag kasheida vad man gör när väljarna röstar "fel" trots utbildning.

Sedan dök den Österbottniska trollfabriken, "Gubben i lådan" upp med sin konspirationsteori och så var cirkusen i full gång 😁.

Något sådant, tänkte jag.
Ja naturligtvis stör det dig att vi inte alla är icke läskunniga ytterhögerfanatiker som låter sig styras från Kreml. Tydligen innebär det en personlig tragedi att inte få bli en svensk Vidkun Qvisling.
 
  • Älska
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Det här drivs ju inte fram av "trollfabriker" utan det är ett faktiskt missnöje med ett lands politik
Har inte trollfabrikerna någon del av det menar du? Påverkar de inte människor?

Matar man folk med en viss information tillräckligt mycket så påverkas folk. Om folk då baserar sina åsikter på felaktig information så är sannolikheten att de drar fel slutsatser väldigt hög.

Att trollfabriker påverkar är uppenbart. Om ett parti avlönar folk för att trolla så gör man det för att det ska påverka, även om de senare försöker förklara det med att det bara är humor.
 
  • Gilla
  • Älska
Carpetos och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.