86 824 läst ·
2 237 svar
87k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Om du bemödar dig med en länk så kommer det vara mitt framför mina ögonD djac skrev:Du har det mitt framför ögonen, om du vill se. SD var ju bla med och validerade folkomröstningen på Krim för Putins del.
Sen har vi ju det roliga med SDs trollverkstad som bla sprider rysk propaganda i Sverige, visst blev det ju "lite tjafs" som blivit bevingade ord i sammanhanget men nu är alla bekväma med arrangemanget.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Med andra ord du bryr dig inte om att människors rättigheter och friheter minskas utan låter någon annan (en auktoritet) bestämma det åt dig. Du lever lika gärna i ett övervakningssamhälle, som det kinesiska, eller i en diktatur utan yttrandefrihet, som det ryska, som i en demokrati utan ständig övervakning av alla och med yttrandefrihet.P paralun skrev:
Man tänker så det knakar i världen. 🤓
"
Stort möte i Paris om säkerhetsstyrka i Ukraina
Militära representanter för fler än 30 länder möts under tisdagen i Paris för samtal om en eventuell säkerhetsstyrka i Ukraina. Det uppger en fransk regeringstjänsteman om mötet som är omgärdat av sekretess.
I samtalen ingår även länder från Asien och Stillahavsregionen, enligt den anonyma källan. Vissa representanter ska delta genom videolänk.
Bakom samtalen står Frankrike och Storbritannien som vill se en koalition av länder som är beredda att delta i en säkerhetsstyrka som ska skydda ukrainskt territorium efter en eventuell uppgörelse om vapenvila i det ryska invasionskriget i Ukraina."
TT
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/
"
Stort möte i Paris om säkerhetsstyrka i Ukraina
Militära representanter för fler än 30 länder möts under tisdagen i Paris för samtal om en eventuell säkerhetsstyrka i Ukraina. Det uppger en fransk regeringstjänsteman om mötet som är omgärdat av sekretess.
I samtalen ingår även länder från Asien och Stillahavsregionen, enligt den anonyma källan. Vissa representanter ska delta genom videolänk.
Bakom samtalen står Frankrike och Storbritannien som vill se en koalition av länder som är beredda att delta i en säkerhetsstyrka som ska skydda ukrainskt territorium efter en eventuell uppgörelse om vapenvila i det ryska invasionskriget i Ukraina."
TT
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Gällande valobservatörer så se t.ex. här:S Staffan-N skrev:
https://nyheteridag.se/forre-sd-toppen-valobservator-i-ryskt-val-pa-krimhalvon/
https://www.dn.se/sverige/svenskar-bjuds-in-av-ryssland-som-valexperter-hyllar-regimens-system/
En lista med flera ryssvänliga åsikter etc. finns här:
https://morgontidningen.se/2022/04/...vill-att-du-ska-glomma-vi-listar-nastan-alla/
https://omni.se/ann-lindes-kritik-mot-sd-stottat-rysk-propaganda/a/wOjwoP
Eller är det trollfabriken du inte kommer ihåg?
Samtidigt sysslar ju alla politiska partier just med sådant inför val. De lovar saker de vet att de inte kommer att hålla bara för att manipulera folk att rösta på dem. De säger ofta även osanningar om sina motståndare, också med syftet att manipulera folk till att inte rösta på de partierna.D djac skrev:
Att försöka motverka snuttifieringen och istället arbeta för en befolkning som är någorlunda välutbildad gör det åtminstone svårare att snabb slänga in polariserande budskap.D djac skrev:
Om det är möjligt att vända, det vet jag inte. Kanske har populismen vunnit.
Men vad skall man göra när den välutbildade befolkningen, trots sina fina examina, likväl röstar fel? Proletariatets diktatur?kashieda skrev:
Det är därför man har regelbundet återkommande val, grundlag och rätt att protestera på olika vis.Intet skrev:
Fast det har man ju inte i Ryssland och det är ju därifrån du får all din information och färdigt manus för det du skriver på forumet.
Som sagt. Du bör vara medveten om att du begår landsförräderi.
Utveckling hos Intet, hen skrattar inte längre.H heimlaga skrev:
Tack igen. Dagens första skratt. Du är helt oöverträffbar i din spelade paranoia. För du skojar ju med oss! Så, hur lyckades du få in Ryssland och (min favorit) landsföräderi, i ett meningsutbyten som handlade om ifall utbildning motverkar påtryckningskampanjer i största allmänhet?H heimlaga skrev:
Du menar att det är för mkt paranoia mot mordor?Intet skrev:
Lite uppförsbacke där sedan några veckor va?
Nu polariserar du kraftigt! 😉Intet skrev:
Om man ser Europa i stort så är en femtedel av befolkningen högernationalister numera.
Det här drivs ju inte fram av "trollfabriker" utan det är ett faktiskt missnöje med ett lands politik,
Om man då har kompromisslösa som krypit ner i sina "politiska skyttegravar" och menar att de har rätt och ingen annan ska ifrågasätta den rätten så blir det ju så här. Det kan inte bli annat....