Status
Inte öppen för fler kommentarer.
blackarrow blackarrow skrev:
Vem startade kriget?
Vem gick över gränsen?
Eh…

Only in US…
[media]
Det här är episkt. Well.....
 
  • Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
D
K karlmb skrev:
Det här är episkt. Well.....
Fullt i klass med när Jimmy skulle välja mellan Putin och Biden, fantastiskt!
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 7 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag förstår inte alls vad det där har att göra med mitt inlägg som du citerade!
Rent "goddag yxskaft".

Anser du att det är bra eller dåligt att människors rättigheter och friheter minskas?
Det var vad mitt inlägg handlade om.
Nej jag är realist och tillhör den pragmatiska skaran.
 
D djac skrev:
Du har det mitt framför ögonen, om du vill se. SD var ju bla med och validerade folkomröstningen på Krim för Putins del.

Sen har vi ju det roliga med SDs trollverkstad som bla sprider rysk propaganda i Sverige, visst blev det ju "lite tjafs" som blivit bevingade ord i sammanhanget men nu är alla bekväma med arrangemanget.
Om du bemödar dig med en länk så kommer det vara mitt framför mina ögon :-)
 
BirgitS
P paralun skrev:
Nej jag är realist och tillhör den pragmatiska skaran.
Med andra ord du bryr dig inte om att människors rättigheter och friheter minskas utan låter någon annan (en auktoritet) bestämma det åt dig. Du lever lika gärna i ett övervakningssamhälle, som det kinesiska, eller i en diktatur utan yttrandefrihet, som det ryska, som i en demokrati utan ständig övervakning av alla och med yttrandefrihet.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Man tänker så det knakar i världen. 🤓

"
Stort möte i Paris om säkerhetsstyrka i Ukraina

Militära representanter för fler än 30 länder möts under tisdagen i Paris för samtal om en eventuell säkerhetsstyrka i Ukraina. Det uppger en fransk regeringstjänsteman om mötet som är omgärdat av sekretess.

I samtalen ingår även länder från Asien och Stillahavsregionen, enligt den anonyma källan. Vissa representanter ska delta genom videolänk.

Bakom samtalen står Frankrike och Storbritannien som vill se en koalition av länder som är beredda att delta i en säkerhetsstyrka som ska skydda ukrainskt territorium efter en eventuell uppgörelse om vapenvila i det ryska invasionskriget i Ukraina."

TT

https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/
 
  • Älska
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
S Staffan-N skrev:
Om du bemödar dig med en länk så kommer det vara mitt framför mina ögon :)
Gällande valobservatörer så se t.ex. här:
https://nyheteridag.se/forre-sd-toppen-valobservator-i-ryskt-val-pa-krimhalvon/
https://www.dn.se/sverige/svenskar-bjuds-in-av-ryssland-som-valexperter-hyllar-regimens-system/

En lista med flera ryssvänliga åsikter etc. finns här:
https://morgontidningen.se/2022/04/...vill-att-du-ska-glomma-vi-listar-nastan-alla/
https://omni.se/ann-lindes-kritik-mot-sd-stottat-rysk-propaganda/a/wOjwoP

Eller är det trollfabriken du inte kommer ihåg?
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 6 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det är väl en inbyggd svaghet i demokratier, människor kan manipuleras och det är människor som röstar, ser inget sätt att ta bort den risken.
Samtidigt sysslar ju alla politiska partier just med sådant inför val. De lovar saker de vet att de inte kommer att hålla bara för att manipulera folk att rösta på dem. De säger ofta även osanningar om sina motståndare, också med syftet att manipulera folk till att inte rösta på de partierna.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
D djac skrev:
Det är väl en inbyggd svaghet i demokratier, människor kan manipuleras och det är människor som röstar, ser inget sätt att ta bort den risken.
Att försöka motverka snuttifieringen och istället arbeta för en befolkning som är någorlunda välutbildad gör det åtminstone svårare att snabb slänga in polariserande budskap.

Om det är möjligt att vända, det vet jag inte. Kanske har populismen vunnit.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Att försöka motverka snuttifieringen och istället arbeta för en befolkning som är någorlunda välutbildad gör det åtminstone svårare att snabb slänga in polariserande budskap.

Om det är möjligt att vända, det vet jag inte. Kanske har populismen vunnit.
Men vad skall man göra när den välutbildade befolkningen, trots sina fina examina, likväl röstar fel? Proletariatets diktatur?
 
Intet Intet skrev:
Men vad skall man göra när den välutbildade befolkningen, trots sina fina examina, likväl röstar fel? Proletariatets diktatur?
Det är därför man har regelbundet återkommande val, grundlag och rätt att protestera på olika vis.

Fast det har man ju inte i Ryssland och det är ju därifrån du får all din information och färdigt manus för det du skriver på forumet.
Som sagt. Du bör vara medveten om att du begår landsförräderi.
 
  • Gilla
  • Älska
djac och 4 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det är därför man har regelbundet återkommande val, grundlag och rätt att protestera på olika vis.

Fast det har man ju inte i Ryssland och det är ju därifrån du får all din information och färdigt manus för det du skriver på forumet.
Som sagt. Du bör vara medveten om att du begår landsförräderi.
Utveckling hos Intet, hen skrattar inte längre.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det är därför man har regelbundet återkommande val, grundlag och rätt att protestera på olika vis.

Fast det har man ju inte i Ryssland och det är ju därifrån du får all din information och färdigt manus för det du skriver på forumet.
Som sagt. Du bör vara medveten om att du begår landsförräderi.
Tack igen. Dagens första skratt. Du är helt oöverträffbar i din spelade paranoia. För du skojar ju med oss! Så, hur lyckades du få in Ryssland och (min favorit) landsföräderi, i ett meningsutbyten som handlade om ifall utbildning motverkar påtryckningskampanjer i största allmänhet?
 
Intet Intet skrev:
Tack igen. Dagens första skratt. Du är helt oöverträffbar i din spelade paranoia. För du skojar ju med oss! Så, hur lyckades du få in Ryssland och (min favorit) landsföräderi, i ett meningsutbyten som handlade om ifall utbildning motverkar påtryckningskampanjer i största allmänhet?
Du menar att det är för mkt paranoia mot mordor?
Lite uppförsbacke där sedan några veckor va?
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Men vad skall man göra när den välutbildade befolkningen, trots sina fina examina, likväl röstar fel? Proletariatets diktatur?
Nu polariserar du kraftigt! 😉

Om man ser Europa i stort så är en femtedel av befolkningen högernationalister numera.

Det här drivs ju inte fram av "trollfabriker" utan det är ett faktiskt missnöje med ett lands politik,

Om man då har kompromisslösa som krypit ner i sina "politiska skyttegravar" och menar att de har rätt och ingen annan ska ifrågasätta den rätten så blir det ju så här. Det kan inte bli annat....
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.