721 läst ·
22 svar
721 läst
22 svar
Tröskel i badrum korrekt?
Men skulle det verkligen hjälpa med tanke på tätskiktet ändå ligger under tröskeln om det nu är så att fukt vandrar längs tätskiktet under klinker? Eller funkar det inte så? Tröskeln går ju en bit inpå klinkern.J Jansson69 skrev:
Jag tror inte att det är fukten ifrån fixen som har vandrat utan ytvatten på klinkersen som vid några tillfällen har kommit dit..C Cuppo91 skrev:
Har du någon bild på hela golvet eller ritning så man ser vart brunnar och dusch är?
Redigerat:
Jag tror vattnet har kommit ovanifrån vid bad/dusch och slabb med vattenJ Jansson69 skrev:
Ja så verkar det vara för hade det runnit vatten varje gång någon tex. duschade så borde det vara en större skada alltså mer fukt.Suvi5700 skrev:
Men vi vet ju inte ens om det duschas där inne då vi inte har sett hela badrummet..
Det är ändå en bit mellan tröskel och dusch. Därför känns det märkligt att vatten ens skulle kunna rinna där. Dock ligger handfatet vid dörren.J Jansson69 skrev:
Men dom fuktutslagen du har under tröskeln visar inga stora mängder utan det stämmer nog ganska väl med lite sökande vid handfatet eller om någon ibland ställer sig och torkar vid dörren efter en dusch..C Cuppo91 skrev:
Så limma tillbaka tröskeln och silicona en sträng silikon mellan tröskeln och klinkersen men se till att den blir heltäckande utan avbrott..
Jag tänkte ett tag om det är kondens från fuktvandring genom betongen. Gammal platta på mark, men det kanske är lite långsöktJ Jansson69 skrev:Men dom fuktutslagen du har under tröskeln visar inga stora mängder utan det stämmer nog ganska väl med lite sökande vid handfatet eller om någon ibland ställer sig och torkar vid dörren efter en dusch..
Så limma tillbaka tröskeln och silicona en sträng silikon mellan tröskeln och klinkersen men se till att den blir heltäckande utan avbrott..
Klicka här för att svara