Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Foliehatten3
S surfarn skrev:
Jag orkar inte bemöta hela ditt inlägg men ”falska nyheter” är så väldigt Trump. Det är en term han kidnappade för att kritisera etablerade medier såsom CNN som han ansåg vara partiska eller fientliga mot honom. Säger väl det mesta om narrativet i tråden
Och media är väldigt duktiga på att hitta på falska eller förvrängda nyheter om Trump. Det hade inte spelat någon roll vad han gör. Om han så botat all svält och fattigdom i världen och stoppat alla krig. Så hade media antingen tigit ihjäl det eller förvrängt det till något negativt.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
Och media är väldigt duktiga på att hitta på falska eller förvrängda nyheter om Trump. Det hade inte spelat någon roll vad han gör. Om han så botat all svält och fattigdom i världen och stoppat alla krig. Så hade media antingen tigit ihjäl det eller förvrängt det till något negativt.
Det är väl för att kompensera för alla positiva nyheter om sig själv som han hittar på...

• Haha
  • Gilla
Kurtivan och 3 till
  • Laddar…
S surfarn skrev:
”falska nyheter” är så väldigt Trump. Det är en term han kidnappade för att kritisera etablerade medier såsom CNN som han ansåg vara partiska eller fientliga mot honom. Trump är lögnen personifierad
Du missar nog två poänger: Trump ljuger sällan, däremot är han en för många outhärdligt självupptagen typ, närapå narcissistisk. Möjligen förväxlas detta. Dels kör regimmedia sällan med rena falsarierna, men de utelämnar viktiga saker (lying by omission som den engelska termen lyder). Det var bl a av den anledningen som "Politiskt inkorrekt/Avpixlat" uppstod en gång i tiden.

• Haha
  • Gilla
Intet och 3 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
2. Unga kvinnor (livmoderbärare, ohannar eller hennar eller vad ni kallar det) verkar ha tappat hela fotfästet, medan killarna ännu har lite stake kvar. Och tycks ha principer. Undantag finns. Men redan att nämna en sådan sak gör att regeln förlorar sin status av regel. Ätstörningar, könstvivel, klimatnoja och depression tycks drabba flickor - de saknar matriarkatet, dvs de mogna kvinnorna som kan leda dem rätt i livet.
Med tanke på hur självsäkert du uttalar dig om detta så skulle jag vilja veta i vilken omfattning du arbetar med unga? För saken är att du har ett (och nu är jag diplomatisk) väldigt tråkigt språk som ungdomarna jag arbetar med (mellan och hög-stadiet) skulle ha vissa åsikter om... Jag är kompis med de liberala, de konservativa och de nationalistiska ungdomarna och jag har haft diskussioner med dem om alla möjliga olika saker. Genusteori, rasbiologi, demokrati, historia, sexualitet, mekanik, medicin, teologi och allt annat som de har haft behov av att prata om med någon som kan lyssna utan att döma dem och kanske komma med förslag på hur man hittar svar på frågorna som dyker upp. För jag anser att kunskap är något som kan användas för att ändra eller befästa en ståndpunkt om man är öppen för det, men man behöver mer än någonsin kontrollera om det man läser är fakta eller åsikt! (mitt stående exempel är att Naturvårdsverket vill bestämma över huruvida en elcykel är en cykel eller ett motorfordon när det är Transportstyrelsen som äger frågan, därav åsikt från ena sidan och fakta från andra men bägge är myndigheter och borde vara trovärdiga källor)

H hovapettson skrev:
Du missar nog två poänger: Trump ljuger sällan, däremot är han en för många outhärdligt självupptagen typ, närapå narcissistisk. Möjligen förväxlas detta. Dels kör regimmedia sällan med rena falsarierna, men de utelämnar viktiga saker (lying by omission som den engelska termen lyder). Det var bl a av den anledningen som "Politiskt inkorrekt/Avpixlat" uppstod en gång i tiden.
Inte ljuger, men kan istället formuleras "Inte lögn men förbannad dikt".😂

• Gilla
Mrs November
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Trump ljuger ständigt. Fast jag tror att han själv uppfattar det som sanning.

Jag har arbetat åt en fullfjädrar narcissist och skulle säga att Trumpen är likadan.

Allt som kommer från honom och hans gäng är fullt jämförbart med Sovjettida propaganda.

• Gilla
  • Haha
RoAd och 4 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Inte ljuger, men kan istället formuleras "Inte lögn men förbannad dikt".😂
Hur många krig var det exempelvis han hade avslutat nu under 2025?

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
WP har denna artikel om Trumps förra period i vita huset. 30573 lögner på 4 år. Det är 21 lögner om dagen. Han är en notorisk lögnare och kommer undan med det. Sjukt!
https://www.washingtonpost.com/poli...isleading-claims-total-30573-over-four-years/

• Gilla
RoAd och 6 till
  • Laddar…
Foliehatten3
pacman42 pacman42 skrev:
Har han sagt att han har avslutat något krig?

• Haha
  • Wow
RoAd och 1 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Med tanke på hur självsäkert du uttalar dig om detta så skulle jag vilja veta i vilken omfattning du arbetar med unga? För saken är att du har ett (och nu är jag diplomatisk) väldigt tråkigt språk som ungdomarna jag arbetar med (mellan och hög-stadiet) skulle ha vissa åsikter om... Jag är kompis med de liberala, de konservativa och de nationalistiska ungdomarna och jag har haft diskussioner med dem om alla möjliga olika saker. Genusteori, rasbiologi, demokrati, historia, sexualitet, mekanik, medicin, teologi och allt annat som de har haft behov av att prata om med någon som kan lyssna utan att döma dem och kanske komma med förslag på hur man hittar svar på frågorna som dyker upp. För jag anser att kunskap är något som kan användas för att ändra eller befästa en ståndpunkt om man är öppen för det, men man behöver mer än någonsin kontrollera om det man läser är fakta eller åsikt! (mitt stående exempel är att Naturvårdsverket vill bestämma över huruvida en elcykel är en cykel eller ett motorfordon när det är Transportstyrelsen som äger frågan, därav åsikt från ena sidan och fakta från andra men bägge är myndigheter och borde vara trovärdiga källor)
Undrar om du är rätt person att leda ungdomar. Mina barn har genomlidit en hel del i skolan, men kommit ut stabila och baserade. Delvis tack vare mig, hoppas jag.

• Wow
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Foliehatten3
VidarH VidarH skrev:
Transportstyrelsen som äger frågan, därav åsikt från ena sidan och fakta från andra men bägge är myndigheter och borde vara trovärdiga källor)
Nä, våra myndigheter är tyvärr inga trovärdiga källor många gånger😥

S surfarn skrev:
WP har denna artikel om Trumps förra period i vita huset. 30573 lögner på 4 år. Det är 21 lögner om dagen. Han är en notorisk lögnare och kommer undan med det. Sjukt!
[länk]
Han slår nog alla oss andfra isf. Men rätteligen torde han jämföras med andra världsledare av dignitet, inte med dig eller mig. 😉

• Wow
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Åtta var det väl sist jag hörde karln. (?)

H hovapettson skrev:
Han slår nog alla oss andfra isf. Men rätteligen torde han jämföras med andra världsledare av dignitet, inte med dig eller mig. 😉
Ja en passande människa att jämföras med är Putin. De är ganska lika. Notoriska lögnare båda två. Men Putin är smartare

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.