6 164 läst ·
183 svar
6k läst
183 svar
Trollfabrikerna TV4 (& Public service)
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Kan nog vara så att Putin, Xi, Kök och de andra är duktiga på att ljuga offentligt, men jag har svårt att tro att de slår 21 lögner om dagen då de inte är lika offentliga.H hovapettson skrev:
Ett av de åtta krig han hävdar ha avslutat är det mellan Ryssland och Ukraina. Ett annat är det mellan Egypten och Etiopien. Inget va dessa är ens nära att avslutas.Solhemsgatan skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 289 inlägg
"Little Rocket Man" i Nordkorea ligger bra till i ligan. Alltså, för att sansa detta ett hekto: Trump säger att han gjort fred mellan Thailand och Kambodja (sa han väl?), vilket betyder att han fått de ledarna att börja snacka med varandra. Låter väl bra. Då ljuger han om fredsavtalet - som ju inte finns! Han uttrycker sig som man sa om Refaat en gång: Han har orientalens syn på saker och förväxlar förväntan med utfall. Så kan man se lite vänligare på saken.pacman42 skrev:
Absolut, Trump sade att han skulle avsluta kriget på några dagar om han blev president. Där hade han ju väldigt fel. Men det är ju ingen lögn, utan bara ett påstående som inte stämmer.pacman42 skrev:
Om inte Trump varit president hade kriget i Ukraina inte varit ens i närheten av att avslutas. Nu är det ju i alla fall förhandlingar.
Men du tycker kanske att det är bättre att fortsätta kriga så att ännu fler både Ukrainska och Ryska män dör.
Vi kan väl titta på inslaget om förbud mot heltäckande slöja som börjar 03:21:Dan_Johansson skrev:
https://www.svtplay.se/video/8LJDWWm/rapport/igar-19-30?video=visa&position=198
Recension:
Ett ämne som inte är lämpligt för Rapport att rapportera om. Det är ingen nyhet den 27:e december, inget har hänt i verkligheten den 27:e december som föranleder Rapport att ta upp det. Man låtsas från redaktionens sida som att det finns aktualitet i frågan genom redovisa resultatet av en ny opinionsundersökning. Men det kryper senare fram i reportaget att SVT själva har låtit utföra denna opinionsundersökning i november för att artificiellt skapa aktualitet och en nyhet kring frågan. Det är alltså ren manipulation.
Här väljer redaktionen alltså att ge sig in i och forma svensk politisk opinion gällande en liten sakfråga som berör ytterst få men som möjligen kan tyckas vara viktig i "kulturkriget". Den som i höstas la ett sådant förslag från partipolitiskt håll, har inte ens intervjuats utan man klipper in en gammal video från Aftonbladet med Ebba Busch (oklar från när man anger inte detta, kanske från i höstas?). Man avslutar med en namnlös "mannen på gatan", en kvinna i knallröd Nike Air-sweater som utan motfrågor får raljera över KDs brister i att stå upp för religioners uttryck. Oklart om hon verkligen är en besviken KD-väljare som har röstat på det partiet för att de mest extrema främmande kulturella uttrycken ska få blomma i vårt samhälle.
Det blir inga höga betyg för detta reportage, jag tycker det är lite trollnivå på det. Inget jag tycker är lämpligt att public service håller på med.
Man kan också fråga sig varför man har dolt existensen av denna opinionsundersökning som man har genomfört i närmare en månad? Var det för att den gav fel resultat, när att en majoritet ville ha förbudet? Inramningen av utfallet i reportaget är negativt och kritiskt till det, tittaren förstår att den har gett fel utfall utifrån vad som är det rätta.
Jag har aldrig sagt att jag är rätt person, bara att jag blir indragen i alla möjliga olika diskussioner och att jag lyssnar på dem innan jag kommer med svar. Och eftersom det fortsätter så måste jag göra något rätt då de verkar ha förtroende för mig? Och att jag kan prata om nästan allt (utom fotboll) och att jag tar mig tid är kanske vad de behöver? Allt som oftast har de kunskaperna men de vågar inte lita på sig själva. Om inte så berättar jag svaret på frågan eller visar var i boken det står... Jag är på tok för lat för att lära dem fel.
(undantaget är tyskans wei-H-nacht där jag konstant missar H-et)
(undantaget är tyskans wei-H-nacht där jag konstant missar H-et)
Oavsett vad alla i tråden anser om ”gammelmedias” eventuella vinklingar så är det på sikt en icke-fråga. Jag känner inga ungdomar som tittar på rapport, aktuellt eller läser dagstidningar. All info får de från TikTok, Youtubers och andra sociala media.
Ja viktigt att komma ihåg, TV är för ålderdomshemmen.B b8q skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 868 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 868 inlägg
Vilket är skrämmande i sig. De tittat på någon TikTok-are som påstår att krokodiler kan flyga och så är det sanning. Sen kommer gammal media och påstår att det inte är sant och då klassas det som vänstervriden media som man inte kan lita på, allra helst från personer som tror att de är höger för att de ogillar invandring, islam, homosexualitet etc, men samtidigt stödjer en ekonomisk vänsterpolitik.B b8q skrev:
Har du blivit nekad medborgarskap under Sovjet tiden? Eller vart kommer all denna kärlek ifrån..H heimlaga skrev:
En sann miljöpartist i sann vänsteranda🥳😉Fairlane skrev:
Vilket är skrämmande i sig. De tittat på någon TikTok-are som påstår att krokodiler kan flyga och så är det sanning. Sen kommer gammal media och påstår att det inte är sant och då klassas det som vänstervriden media som man inte kan lita på, allra helst från personer som tror att de är höger för att de ogillar invandring, islam, homosexualitet etc, men samtidigt stödjer en ekonomisk vänsterpolitik.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/h...-syrien-efter-studier-pa-hogskolan-i-halmstad
Ett bra exempel på snyftreportage från Statlig media.
David känner sig inte välkommen i Sverige. Sverige som tagit emot honom och gett honom gratis utbildning. Men ändå är det så hemskt här.
Ett bra exempel på snyftreportage från Statlig media.
David känner sig inte välkommen i Sverige. Sverige som tagit emot honom och gett honom gratis utbildning. Men ändå är det så hemskt här.
Det var väl slut med gratis, och nu ställs det krav på betala skatt och arbete så då är vi inte snälla längre..Solhemsgatan skrev: