50 623 läst ·
224 svar
51k läst
224 svar
Tre olika bränningar i nytt badrum
Ja det går väl men tavlor och väggklockor på 1,5kvm badrum? Kan bli lite plottrigt men förstår vad du menarS johd01 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är ytterligare en i mängden som råkat handla olika bränningar. Tycker det är helt sjukt hur mkt det kan skilja!
Tyvärr så skulle även jag ställa mig i kön son menar på att det faller på er inte och inte hantverkaren. Sen kan man ju förståss tycka att de borde sett det under kaklingens gång och informerat om det
Vad är det för kakel ni köpt? (Ta en bild på kartongen, så att andra kan undvika det).
Är det samma skit?
Det här verkar extremt. Jag har aldrig varit med om något liknande, och har vid många tillfällen kompletterat med kakel i efterhand. Så mycket ska det ju inte skilja mellan olika bränningar.
Är det samma skit?
Det här verkar extremt. Jag har aldrig varit med om något liknande, och har vid många tillfällen kompletterat med kakel i efterhand. Så mycket ska det ju inte skilja mellan olika bränningar.
Känns som ni taget hantverkare på gatan,är det en registrerad svensk firma,med våtrumsintyg??Moosys skrev:
Tack för svar Joakim.
Visserligen så sant att deras jobb var att sätta upp det kakel vi inhandlat. Vi hade dock en konversation och noggrann genomgång av vilken färg på kakel och fog vi ville ha innan arbetet började. (Vitt blankt kakel på väggarna med vit fog och grå klinkers med grå fog på golvet).
Vi sa ALDRIG blandad vitfärg på väggarna eller i olika mönster och OM vi hade gjort det, borde man inte frågat om vi önskat något visst mönster i dom olika kakelnyanserna?
jag menar mer på att ser man inte skillnad på kakelbränningar när man sätter upp dom?
Det är känt att bauhaus inte har tillräckligt med personal. Finns helt enkelt inte resurser och marginaler att slänga små partier av plattor i udda bränningar som kommer tillbaka i retur. Istället läggs det tillbaka på pallarna för folk som behöver mindre antal paket till t.ex. köksrenoveringar.
Men som någon innan har påpekat så står det på varenda skylt i kakelavdelningarna. Någon research får man faktiskt göra själv som kund. Herregud. Har personalen lyft ner pallar och hjälpt att lasta på så ska det givetvis informeras om. (eller vid hemleveranser..)
Sen är sortimentet väldigt blandat. Lägger man ner 50kr/m2 så ska man kanske inte räkna med att det är av högsta kvalitet. Går man upp lite i pris är det verkligen inget fel på produkterna.
Oförtjänt mycket skit som läggs på bauhaus i denna tråden.
Men som någon innan har påpekat så står det på varenda skylt i kakelavdelningarna. Någon research får man faktiskt göra själv som kund. Herregud. Har personalen lyft ner pallar och hjälpt att lasta på så ska det givetvis informeras om. (eller vid hemleveranser..)
Sen är sortimentet väldigt blandat. Lägger man ner 50kr/m2 så ska man kanske inte räkna med att det är av högsta kvalitet. Går man upp lite i pris är det verkligen inget fel på produkterna.
Oförtjänt mycket skit som läggs på bauhaus i denna tråden.
Där satt den! Har aldrig tänkt närmare på andra kunder på Bauhaus, men det kan nog stämma att jag aldrig har sett en ordentlig och prydlig hantverkare därPaul-Staffanstorp skrev:
Bauhaus har ju ingen ”kick-back bonus” så det är väl klart att hantverkarna hellre handlar i dyrare butiker med bonussystem.C Carl Johansson skrev: