S johd01 skrev:
Jag hade nog försökt sätta upp lite tavlor och väggklockor och försöka få det att se medvetet ut.
Ja det går väl men tavlor och väggklockor på 1,5kvm badrum? Kan bli lite plottrigt men förstår vad du menar :) Vi kan se när badrummet har sin inredning, kanske tar bort focus lite från väggarna...

• Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Låt det vara, dina hyresgäster blir väl överlyckliga över ett fräscht nyrenoverat badrum.

• Gilla
Alebaleportocale och 3 till
  • Laddar…
Om det nu var 7 paket. Med 3 olika satsnr. Kan ligga nära till hands att tro att det är medvetet plockat.

• Gilla
MaxEV
  • Laddar…
garvin garvin skrev:
Om det nu var 7 paket. Med 3 olika satsnr. Kan ligga nära till hands att tro att det är medvetet plockat.
Utveckla gärna!?

Vit kaklad vägg med olika nyanser av kakelplattor och synlig taklist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är ytterligare en i mängden som råkat handla olika bränningar. Tycker det är helt sjukt hur mkt det kan skilja!

Tyvärr så skulle även jag ställa mig i kön son menar på att det faller på er inte och inte hantverkaren. Sen kan man ju förståss tycka att de borde sett det under kaklingens gång och informerat om det :thinking:

• Wow
  • Gilla
maximm och 2 till
  • Laddar…
S johd01 skrev:
Jag hade nog försökt sätta upp lite tavlor och väggklockor och försöka få det att se medvetet ut.
Tavlor och klockor i ett badrum :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Vad är det för kakel ni köpt? (Ta en bild på kartongen, så att andra kan undvika det).
Är det samma skit?

Det här verkar extremt. Jag har aldrig varit med om något liknande, och har vid många tillfällen kompletterat med kakel i efterhand. Så mycket ska det ju inte skilja mellan olika bränningar.

Moosys Moosys skrev:
Tack för svar Joakim.
Visserligen så sant att deras jobb var att sätta upp det kakel vi inhandlat. Vi hade dock en konversation och noggrann genomgång av vilken färg på kakel och fog vi ville ha innan arbetet började. (Vitt blankt kakel på väggarna med vit fog och grå klinkers med grå fog på golvet).
Vi sa ALDRIG blandad vitfärg på väggarna eller i olika mönster och OM vi hade gjort det, borde man inte frågat om vi önskat något visst mönster i dom olika kakelnyanserna?
jag menar mer på att ser man inte skillnad på kakelbränningar när man sätter upp dom?
Känns som ni taget hantverkare på gatan,är det en registrerad svensk firma,med våtrumsintyg??

• Gilla
garvin
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Utveckla gärna!?
Att han som ska sätta kaklet kanske trodde att det var rätt.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Det är känt att bauhaus inte har tillräckligt med personal. Finns helt enkelt inte resurser och marginaler att slänga små partier av plattor i udda bränningar som kommer tillbaka i retur. Istället läggs det tillbaka på pallarna för folk som behöver mindre antal paket till t.ex. köksrenoveringar.

Men som någon innan har påpekat så står det på varenda skylt i kakelavdelningarna. Någon research får man faktiskt göra själv som kund. Herregud. Har personalen lyft ner pallar och hjälpt att lasta på så ska det givetvis informeras om. (eller vid hemleveranser..)

Sen är sortimentet väldigt blandat. Lägger man ner 50kr/m2 så ska man kanske inte räkna med att det är av högsta kvalitet. Går man upp lite i pris är det verkligen inget fel på produkterna.

Oförtjänt mycket skit som läggs på bauhaus i denna tråden.

• Gilla
JustDoIt och 4 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Förlåt jag skrattar men det är totalt sanslöst uselt att handla på Bauhaus.
Finns ju en stor anledning att man sällan ser några seriösa hantverkare handla där. ;)
Där satt den! Har aldrig tänkt närmare på andra kunder på Bauhaus, men det kan nog stämma att jag aldrig har sett en ordentlig och prydlig hantverkare där

• Gilla
Mimlan och 1 till
  • Laddar…
Skickar dom inte med någon text eller upplyser om att. Materialet ska kontrolleras innan uppsättning. Och att dom inte ersätter omkakling. Utan bara nya platter.

I mitt fall var det cinca från Höganäs kakel. Kompletterade i efterhand så inget bauhaus här inte men likväl sjukt olika nyanser. Det kompletterade är mer grått än vitt

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
C Carl Johansson skrev:
Där satt den! Har aldrig tänkt närmare på andra kunder på Bauhaus, men det kan nog stämma att jag aldrig har sett en ordentlig och prydlig hantverkare där
Bauhaus har ju ingen ”kick-back bonus” så det är väl klart att hantverkarna hellre handlar i dyrare butiker med bonussystem.

• Gilla
  • Haha
Hasse Sandin och 5 till
  • Laddar…
P para skrev:
Bauhaus har ju ingen ”kick-back bonus” så det är väl klart att hantverkarna hellre handlar i dyrare butiker med bonussystem.
Hur vet du det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.