Det är ju inte säkert att det är transportskador heller, det kan vara dålig kontruktion. Tillverkar man en produkt som ska säljas så är det ju underförstått att den kommer att transporteras. Det finns faktiskt väldigt mycket forskning och standarder kring förpackningar.

Kolla in t.ex. http://www.innventia.com/sv/Det-har.../Forpackning--och-material/Transportprovning/
(De ligger tvärs över gatan här, därför känner jag till dem. Förut hette de PackForsk.)

H
Nerre skrev:
Det är ju inte säkert att det är transportskador heller, det kan vara dålig kontruktion. Tillverkar man en produkt som ska säljas så är det ju underförstått att den kommer att transporteras. Det finns faktiskt väldigt mycket forskning och standarder kring förpackningar.

Kolla in t.ex. [länk]
(De ligger tvärs över gatan här, därför känner jag till dem. Förut hette de PackForsk.)
Ja, som jag skrev tidigare så har iallafall inte Canon tänkt på det att skrivare kan gå som paket, de levererar allt på pall till sina distributörer.

Såg en fiffig grej på jobbet:

pall.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
H
Nyfniken skrev:
Såg en fiffig grej på jobbet:

[bild]
Super, jag brukar lägga en tomkartong på toppen :)

Nackdelen med det är väl att transportbolagen vill inte köra luft utan packar sånt på varandra ändå,

Jag mottog ett lass idag. Döm av min förvåning när jag faktiskt fick det av kranföraren levererat 1m utanför Dörren dit det skulle. En Eloge. En trevligare kille har jag nog inte träffat på år och dar. Dock var givetvis delar av leveransen lite tillknycklat. Hur fan kan man lyckas köra sönder metallstänger? Truckförarna på lagren eller var skadorna skett är ju konstigt att de får skicka vidare material som de kört sönder.

Det roliga är att det enda jag egentlige är lite oroad just pga transport är hårddiskar och mätinstrument som är kallibrerade tex laser. även om de ligger i skumgummi oftast så har man ju fått ett och annat paket som det bara ligger ett halvt varv bubbelplast runt. Brrurh.

Sen det konstiga är att det är skitsvårt att få sitt material levererat så som man vill ha det. Beställer man en stororder så kan man tycka att man ska kunna få välja bort 1st förpackningar och få det i en 100st förpackning. Icke! Det är visst jobbigt att stänga av förpacknings maskinen 5 minuter så att 100 st obejekt trillar igenom ner i en stor påse istället.

Ni kanske inte tycker det är ett bekymmer men först och främst så är det oerhörda stort slöseri med förpackniningar mm. Sen ska man sitta och öppna 100 tals förpackningar/påsar och sen ska man slänga skiten. Något som tar både tid och plats och kostar pengar i sortering/sopor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.