424 läst ·
3 svar
424 läst
3 svar
transportera möbel målad med linoljefärg - när och hur?
En snickare 2 h bort från mig har byggt en fin badrumskommod till mig. Hon håller på att måla den med linoljefärg. Jag tror tredje strykningen blir i början av nästa vecka.
Tål den att jag hämtar och transporterar den nästa söndag eller måndag, en knapp vecka senare?
Har ni tips för transporten? Den har två lådor, är 80x83x38 och så ett tvättställ på som är 83x40 cm.
Jag behöver hyra bil oavsett. Den borde gå in i en vanlig kombibil men frågan är vilket som är mest skonsamt - lägga den i en kombibil eller hyra en skåpbil och lägga eller ställa den. Filtar runt snarare än plast har jag förstått, men hur ska jag fixera den tro?
Tacksam även för annat att tänka på!
Tål den att jag hämtar och transporterar den nästa söndag eller måndag, en knapp vecka senare?
Har ni tips för transporten? Den har två lådor, är 80x83x38 och så ett tvättställ på som är 83x40 cm.
Jag behöver hyra bil oavsett. Den borde gå in i en vanlig kombibil men frågan är vilket som är mest skonsamt - lägga den i en kombibil eller hyra en skåpbil och lägga eller ställa den. Filtar runt snarare än plast har jag förstått, men hur ska jag fixera den tro?
Tacksam även för annat att tänka på!
Bästa svaret
Linoljefärg är fantastisk på många vis. Men, den har nackdelen att kräva tunna lager och tillräcklig torktid mellan lagren. Slarvas det så kan färgen ge en torr seg hud utanpå och fortfarande blöt färg innanför. Jag har varit med om färg som fortfarande har såna blöta områden ett år efter målning, dock då oftast kopplat till rinningar.
Kontrollera noga att det i alla fall inte är några uppenbara sådana tendenser (när du trycker med fingret på färgen ska det inte bli 3D fingeravtryck). Bär försiktigt så du inte lägger onödigt tryck på synliga delar.
Kontrollera noga att det i alla fall inte är några uppenbara sådana tendenser (när du trycker med fingret på färgen ska det inte bli 3D fingeravtryck). Bär försiktigt så du inte lägger onödigt tryck på synliga delar.
Klicka här för att svara