Hej,
Jag funderar på att köpa mig en dörrklocka med kamera. Den vill enligt spex ha AC16V~AC24V, DC12V~DC24V. Om jag väljer AC kan jag även köpa en annan modell, så jag lutar åt det.

https://amcrest.com/4mp-wifi-camera-doorbell-ad410.html

Min nuvarande installation ser ut enligt bilderna. Om jag ser rätt så har jag 8V idag och måste därför köpa ny transformator? Något tips på vad jag behöver och var jag kan köpa det?

Och jag är lite osäker på vad det är jag behöver byta. Jag har en ”grå del” (Honeywell) som det står 8V på. Och en ”vit del” som det står Max 15W på. Jag misstänker att det är den grå som är transformatorn. Vad är den andra?

Jag hittade även denna tråd, som dock verkar ha fastnat lite. Och jag ville inte ta över den med mina bilder.
https://www.byggahus.se/forum/threads/vilken-transformator-till-modern-video-ringklocka.465703/

PS. Jag är ingen elektriker, men tänkte be en behörig elektriker installera allt. Jag vill bara köpa hem delarna.

• Honeywell transformator med anslutna kablar för installation, inbyggd i vägg, elektrisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand manipulerar elektriska kablar vid installation av en Honeywell-enhets väggfäste.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
S Smoksnes skrev:
Hej,
Jag funderar på att köpa mig en dörrklocka med kamera. Den vill enligt spex ha AC16V~AC24V, DC12V~DC24V. Om jag väljer AC kan jag även köpa en annan modell, så jag lutar åt det.

[länk]

Min nuvarande installation ser ut enligt bilderna. Om jag ser rätt så har jag 8V idag och måste därför köpa ny transformator? Något tips på vad jag behöver och var jag kan köpa det?

Och jag är lite osäker på vad det är jag behöver byta. Jag har en ”grå del” (Honeywell) som det står 8V på. Och en ”vit del” som det står Max 15W på. Jag misstänker att det är den grå som är transformatorn. Vad är den andra?

Jag hittade även denna tråd, som dock verkar ha fastnat lite. Och jag ville inte ta över den med mina bilder.
[länk]

PS. Jag är ingen elektriker, men tänkte be en behörig elektriker installera allt. Jag vill bara köpa hem delarna.
Har du sökt på transformator 16-24 v, det finns en uppsjö på nätet, Det högst upp på bilden är transformatorn till dörrsignalen och under sitter "drivmotorn" till pling-plongen 15W är den maximala belastningen.

Bästa svaret

Skillnaden är att nummer 2 har 4 ggr effekten.
För din valda kamera räcker #1 till, din kamera drar 3W och #1 levererar minst det dubbla.

• Gilla
Smoksnes
  • Laddar…
Och Rogy är ett lågprismärke medans Tufvassons är ett premiummärke

• Gilla
Smoksnes
  • Laddar…
Tack för alla svaren. Då köper jag en sån och ber elektrikern byta den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.