Hej,
Jag funderar på att köpa mig en dörrklocka med kamera. Den vill enligt spex ha AC16V~AC24V, DC12V~DC24V. Om jag väljer AC kan jag även köpa en annan modell, så jag lutar åt det.

https://amcrest.com/4mp-wifi-camera-doorbell-ad410.html

Min nuvarande installation ser ut enligt bilderna. Om jag ser rätt så har jag 8V idag och måste därför köpa ny transformator? Något tips på vad jag behöver och var jag kan köpa det?

Och jag är lite osäker på vad det är jag behöver byta. Jag har en ”grå del” (Honeywell) som det står 8V på. Och en ”vit del” som det står Max 15W på. Jag misstänker att det är den grå som är transformatorn. Vad är den andra?

Jag hittade även denna tråd, som dock verkar ha fastnat lite. Och jag ville inte ta över den med mina bilder.
https://www.byggahus.se/forum/threads/vilken-transformator-till-modern-video-ringklocka.465703/

PS. Jag är ingen elektriker, men tänkte be en behörig elektriker installera allt. Jag vill bara köpa hem delarna.

• Honeywell transformator med anslutna kablar för installation, inbyggd i vägg, elektrisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand manipulerar elektriska kablar vid installation av en Honeywell-enhets väggfäste.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
S Smoksnes skrev:
Hej,
Jag funderar på att köpa mig en dörrklocka med kamera. Den vill enligt spex ha AC16V~AC24V, DC12V~DC24V. Om jag väljer AC kan jag även köpa en annan modell, så jag lutar åt det.

[länk]

Min nuvarande installation ser ut enligt bilderna. Om jag ser rätt så har jag 8V idag och måste därför köpa ny transformator? Något tips på vad jag behöver och var jag kan köpa det?

Och jag är lite osäker på vad det är jag behöver byta. Jag har en ”grå del” (Honeywell) som det står 8V på. Och en ”vit del” som det står Max 15W på. Jag misstänker att det är den grå som är transformatorn. Vad är den andra?