H hempularen skrev:
Jag skulle gissa på att själva armaturen kan ha bytts ut vid något tillfälle. Trafon har fått vara kvar som kopplingsplint.
osså klagar folk på Torix....

Skämt åsido, det är ju en möjlig förklaring om än en rätt märklig lösning.
 
Det kan ju vara så att en av kablarna är ansluten till 12v bara det att de ligger under samma dragavlastning.
 
Det enda den där transformatorn gör är att dra lite ström... Koppla bort den och skarva kablarna med lämpliga anslutningsklämmor.


Schema över parallellkoppling med transformator, dimmer och två lampor markerade 230V och 12V.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.