Ska du använda plastaskit kan du ju måla med plast färg samma skit....

• Gilla
  • Ledsen
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Svenskt trä rekommenderar att använda en barriär under trall bräderna, antingen syll papp eller typ denna tejp. Jag la om trallen på balkongen förra sommaren och fick byta några dåliga reglar (reglarna var inte tryckimpregnerade), så jag la med syll papp delat på mitten för att skydda reglarna.

• Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
Jag prövade tralltejp på en altan runt spabad som jag byggde i nov/dec förra året. Själva klistret på tejpen funkade dåligt i lägre temperaturer så var tvungen att häfta fast den. Körde med överbliven syllpapp på delar och det gick lika lätt. Men funkar nog bättre med tejp i sommartemperaturer.

Totalt meningslöst, det är bara amerikaner som gått på att använda det där.

• Gilla
Diamant och 1 till
  • Laddar…
Jag har använt liknande tejp när jag byggde om min trall för ett antal år sen och detta för att skydda reglarna eftersom jag tidigare hade ett par ställen där det blev problem.
Jag ser det som hängslen och livrem.
Om allt är perfekt byggt med ventilation under etc, rätt avstånd mellan plankor etc så kanske det inte ska behövas, men jag vet att det inte ventileras tillräckligt under min. Jag hade inte lust att behöva plocka upp 20 plankor för att en regel senare blir skadad. Kan räcka att det diffar en mm, samlas skräp under en blomkruka etc. sen med tiden kryper fukten in. detta minskar risken och jag vet väl svaret bättre om 5 år.Jag använde den framförallt vid särskilt utsatta ställen vid skarvar etc. En skadad trallbräda är inte problemet som jag ser det utan det viktiga är att reglarna är ok.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.