Hej, som trådrubriken lyder, skulle vi vilja höra om den här finishen är acceptabel när man anlitar en firma för att lägga trall?
De har tidigare år gjort om bryggan vilket vi är riktigt nöjda med och ser inte alls ut såhär.
Ändabitarna mot frisen verkar både bukta uppåt och nedåt på olika plankor samt att väldigt korta bitar används vilket vi tycker ger ett stökigt intryck. Sen ska väl inte skruven dras så långt så att ändträt blottas? Vad tycker ni?
Överlag varit relativt missnöjda med trallkillen som tagit ena dåliga beslutet efter det andra.
De har tidigare år gjort om bryggan vilket vi är riktigt nöjda med och ser inte alls ut såhär.
Ändabitarna mot frisen verkar både bukta uppåt och nedåt på olika plankor samt att väldigt korta bitar används vilket vi tycker ger ett stökigt intryck. Sen ska väl inte skruven dras så långt så att ändträt blottas? Vad tycker ni?
Överlag varit relativt missnöjda med trallkillen som tagit ena dåliga beslutet efter det andra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Brukar man avtala om varje detalj i genomförandet? Hur långt skruv ska dras, längd på plankor mot fris? Om plankor ska läggas konkavt eller konvext? I avtalet står iaf kvalité på trall, vilket istället blivit en blandning när snickaren kompletterat med virke från brädgården. Bryggan gjorde de GRYMT utan att varje detalj avtalats, man liksom förväntar sig en professionell finish för 2500/m2.K Kardan79 skrev:
Kommer fler bilder, ser helt klart bättre ut i dagsljus. Men som sagt skruvat så ändträ syns och lagt plankor med olika buktning.Hep skrev:
K Kissapan skrev:Hej, som trådrubriken lyder, skulle vi vilja höra om den här finishen är acceptabel när man anlitar en firma för att lägga trall?
[bild]
[bild]
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det enda jag kan störa mig på på bilderna är den där korta biten, visst ,inte jättebra men överlag är det helt klart den nivån jag hade förväntat mig om jag tog in nån för det utan någon detaljerad instruktion om hur det skulle vara. Det är ju inte jättesvårt att fixa heller... Om du vill.
Jo det är bra att försöka. Sen är det nåt annat som "måste va klart på fredag" och så skickar man honom/henne som är duktig dit och säljer ditt jobb till "Bogdan asfalt och trall AB" ...G Gooli skrev: