Hej, som trådrubriken lyder, skulle vi vilja höra om den här finishen är acceptabel när man anlitar en firma för att lägga trall?

De har tidigare år gjort om bryggan vilket vi är riktigt nöjda med och ser inte alls ut såhär.

Ändabitarna mot frisen verkar både bukta uppåt och nedåt på olika plankor samt att väldigt korta bitar används vilket vi tycker ger ett stökigt intryck. Sen ska väl inte skruven dras så långt så att ändträt blottas? Vad tycker ni?

Överlag varit relativt missnöjda med trallkillen som tagit ena dåliga beslutet efter det andra.

IMG_2334.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_2335.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Går det att få se bilder som inte är tagna i släpljus på natten? Det kanske ser ut som skit mitt på dagen också, men i det där ljuset ser det mesta eländigt ut.

• Gilla
Roger Fundin och 23 till
  • Laddar…
K
K Kissapan skrev:
väldigt korta bitar används vilket vi tycker ger ett stökigt intryck.
Vad har ni avtalat om?

Farstatjej90
Detta kan vara första gången i Byggahus historia som en trall inspekteras i släpljus

• Gilla
  • Haha
Jonas Jonsson 78 och 52 till
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
Vad har ni avtalat om?
Brukar man avtala om varje detalj i genomförandet? Hur långt skruv ska dras, längd på plankor mot fris? Om plankor ska läggas konkavt eller konvext? I avtalet står iaf kvalité på trall, vilket istället blivit en blandning när snickaren kompletterat med virke från brädgården. Bryggan gjorde de GRYMT utan att varje detalj avtalats, man liksom förväntar sig en professionell finish för 2500/m2.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Detta kan vara första gången i Byggahus historia som en trall inspekteras i släpljus
Det är belysningen från bryggan, inget annat.

Hep Hep skrev:
Går det att få se bilder som inte är tagna i släpljus på natten? Det kanske ser ut som skit mitt på dagen också, men i det där ljuset ser det mesta eländigt ut.
Kommer fler bilder, ser helt klart bättre ut i dagsljus. Men som sagt skruvat så ändträ syns och lagt plankor med olika buktning.

K Kissapan skrev:
Hej, som trådrubriken lyder, skulle vi vilja höra om den här finishen är acceptabel när man anlitar en firma för att lägga trall?

De har tidigare år gjort om bryggan vilket vi är riktigt nöjda med och ser inte alls ut såhär.

Ändabitarna mot frisen verkar både bukta uppåt och nedåt på olika plankor samt att väldigt korta bitar används vilket vi tycker ger ett stökigt intryck. Sen ska väl inte skruven dras så långt så att ändträt blottas? Vad tycker ni?

Överlag varit relativt missnöjda med trallkillen som tagit ena dåliga beslutet efter det andra.

[bild]
[bild]
IMG_2352.jpeg
Skapa konto
IMG_2353.jpeg
Skapa konto
IMG_2354.jpeg
Skapa konto
IMG_2355.jpeg
Skapa konto
IMG_2356.jpeg
Skapa konto

Farstatjej90
Ser fint ut

Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 32 till
  • Laddar…
Jag hade väl försökt undvika skarvning längs läggningen, men kunden kan ju ha haft styrningar om frisen. Ser inget på det lilla värt att klaga över.

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Vad betyder skruva så att ändträ syns? I min värld är ändträ kortsidan på brädan.

• Gilla
Hasse Sandin och 10 till
  • Laddar…
Tyckte det såg bra ut i dagsljus.

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Det enda jag kan störa mig på på bilderna är den där korta biten, visst ,inte jättebra men överlag är det helt klart den nivån jag hade förväntat mig om jag tog in nån för det utan någon detaljerad instruktion om hur det skulle vara. Det är ju inte jättesvårt att fixa heller... Om du vill.

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
G
Om man är nöjd med tidigare jobb kan man be om att få samma kille igen.
Det signalerar även till chefen att detta är en kille man ska vara rädd om.
För övrigt tycker jag jobbet ser ut att vara helt okej utfört.

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Farstatjej90
G Gooli skrev:
Om man är nöjd med tidigare jobb kan man be om att få samma kille igen.
Det signalerar även till chefen att detta är en kille man ska vara rädd om.
Jo det är bra att försöka. Sen är det nåt annat som "måste va klart på fredag" och så skickar man honom/henne som är duktig dit och säljer ditt jobb till "Bogdan asfalt och trall AB" ...

• Gilla
Cecilia J och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.