Jag står i valet och kvalet kring trallskruv.

Håller på att bygga en 80kvm trädäck. Med största sannolikhet kommer jag behöva justera vissa av de bärande punkterna om något år. Jag bygger över en slänt med jord som schaktades för bara ett år sedan. Grävt ner plint på bra djup men plattorna som jag har för avlastning på mitten är jag lite rädd för att de ska sjunka när marken satt sig färdigt.
Jag kommer inte till från sidan då det bara är ca 30cm ovan mark på större delen av altanen.
Jag kommer alltså eventuellt behöva lossa trallbrädor för att komma åt.

Jag skulle vilja skruv med dolt montage, men går de att lossa i efterhand om det skulle behövas? Någon som testat efter 2-3år?

Jag har lossat ett 20-tal trallbrädor efter 1 år pga nya ledningar till poolen. De allra flesta skruvarna gick att lossa men några enstaka brast. Alltså inga problem. Jag hade då använt Camo dold skruv A4/C5. Av andra trådar har jag förstått att det är viktigt att använda A4 märkta skruvar som är mjukare och helt rostfria. Det gäller både för att förhindra att skruvarna smäller av när däcket rör sig och naturligtvis när du skall lossa dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.