210 502 läst ·
516 svar
211k läst
516 svar
Trakasserad av grannen i över 5 år, polisen gör inget
Hur gamla är grannarna?Tigers eye skrev:
Barnen växte upp här och vi köpte huset 89. Vi fick nya grannar sedan. Svårt att lämna allt, men först måste det färdigställas. Barnen studerar här också. Jag tycket om att cykla och att allt är nära och lätt att nå.
Bygget slukar våran energi och pengar, men jag trivdes här innan…Finns också några snälla grannar lite längre bort, men de närmaste är hemska.
Kanske måste vi flytta till slut.
På vilket sätt förstörs väggen???Tigers eye skrev:
En tegelvägg är inte lätt att förstöra….
Det känns verkligen som att du överdriver!
Det kanske kunnat fungera om man gjorde det på början. Verbalt gjorde inte det.T TheGame skrev:Finns det möjlighet för er att ge tillbaka med hårdare metoder?
Vill han trakassera er så kan ni plocka han och ge han stryk. Eller ett "hot" att det räcker och kommer gå illa om han inye slutar. Det brukar funka på fega "average joes"/Svensson som iaf har ett konsekvens tänk och inte triggas igång.
Tack, det vore jättebra att ansöka om ett sådant!FreQa skrev:
Pressa dig i mellan och lägg ett rejält lager med stensalt/fodersalt max 10 cm brett men 20 cm högt precis vid din vägg.Tigers eye skrev:
Hej! Jag har blivit trakasserad av min granne under mer en fem års tid nu och jag har fått nog! Polisanmälningarna hjälper inte och han bara fortsätter, han är en sjuk människa! Grunden är att han har ångrat sig när godkände vårt bygglovsansökan och ville göra allt för att vi skulle misslyckas. Han skrämde bort många byggare och till och med övertalade alla närmaste grannar att göra olika anmälningar till kommunen.
Senast han planterade häckar strax intill vårt garageväg som byggarna inte kunnat isolera pga honom. Väggen till garaget som är på källarplanet och ovanför ligger vårt sovrum som inte är färdigbyggt, väntar på nytt lov . Vi lämnade 10 cm från gränsen mellan garageväggen och gränslinjen. Han satte upp en metallstaket på gränslinjen och hämtade blom gjord, planterade stora buskar som de växer och trycker staketet in till vårt hus.
Och nu börjar han vattna varje dag! Han vattnar flitigt husväggen också! (Medan han ler). Man kan inte prata med honom, han och även hans fru svarade inte på mejl, sms, brev som jag skickade till de.
Igår, när jag gick framför huset, medan min man var i trädgården, plötsligt hoppade han nära framför mig och försökte skrämma mig med grimaser och sa något vad han kommer att göra med mig, sen gick iväg fort för att inte någon ska kunna se honom…
Här är våran husvägg jag fotograferade förgår kväll.
Vad ska vi göra? Vore tacksam att få vägledning av er kunniga! Tack på förhand.
Den röda. Där stod ett garage innan, när vi köpte huset. Vi ville bygga ut, så vi sänkte garaget under marken och byggde vårt sovrum ovanpå, för att ha den på bottenvåningen. Men grannen ändrade sig, fast de godkände bygglovet. De tyckte inte att arbetet påbörjades. Problemet var att entreprenören inte isolerade garageväggen utifrån, de sa att de kommer att göra isoleringen efter det, så de bara byggde väggen och lämnade en remsa mellan tomtgränsen och garageväggen, Den entreprenören inte slutförde arbetet, då grannen passade på och hämtade blomgjord samt planterade buskar dit!TantIndigo skrev:
Jag tror en regnbägsfärgad presenning skulle få st effekt.Hep skrev:
Väggen kommer inte att gå sönder för lite färskvatten som vattnas.
Det regnar ibland veckor i sträck, väggen klarar vatten under längre tid än grannarna orkar vattna. Bara sluta bry er.
Om häcken däremot trycker in grannens stängsel till er tomt kan ni ju anmodan honom att lösa problemet, dock utan att beträda er tomt.
10cm räcker kanske för att tränga sig in mellan väggen och stängslet för att klippa deras häck om den börjar tränga sig in på fasaden men det borde inte bli större skador på ert hus oavsett.
Låt det vara bara. Grannen mår ju inte bra, det är hans egen förlust att bråka på detta viset.
Välj era fighter. Slå tillbaka nästa gång han blockerar en cementbil eller något liknande i stället.
Det regnar ibland veckor i sträck, väggen klarar vatten under längre tid än grannarna orkar vattna. Bara sluta bry er.
Om häcken däremot trycker in grannens stängsel till er tomt kan ni ju anmodan honom att lösa problemet, dock utan att beträda er tomt.
10cm räcker kanske för att tränga sig in mellan väggen och stängslet för att klippa deras häck om den börjar tränga sig in på fasaden men det borde inte bli större skador på ert hus oavsett.
Låt det vara bara. Grannen mår ju inte bra, det är hans egen förlust att bråka på detta viset.
Välj era fighter. Slå tillbaka nästa gång han blockerar en cementbil eller något liknande i stället.
Tack för ditt råd! 🌼G gaidin skrev:Väggen kommer inte att gå sönder för lite färskvatten som vattnas.