210 516 läst ·
516 svar
211k läst
516 svar
Trakasserad av grannen i över 5 år, polisen gör inget
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Nja, har sett flera enplanshus som har väggar färdiga under marken troligen har tanken inte varit för framtida utbyggnad/ utgrävningarB BSA In skrev:Det är så mycket som inte stämmer i TS uppgifter. Jag tror inte på något i historien. Som t.ex att källarväggen byggdes redan när man byggde garage för länge sedan. Varför då? Helt ologiskt. Garagenedfarten då när byggdes den? TS svar bygger hela tiden på att hålla historien igång. AI genererad? Jag påstår att arbetet inte går att utföra utan att ta grannens tomt i anspråk.
Sverige pratar väl nog inte alls, höjden för att stava och uttrycka sig korrekt när man gnäller över språket är ganska högt och du misslyckas två gånger i första meningen du skriver, en gång i andra meningen och tredje meningen kan jag inte ens kommentera.M Manhunter skrev:
Snacka om att kasta sten i glashus.
Fast de flesta utom du fattar hens poäng!AndersPS skrev:
Jag tror nog att jag fattar den också, bara det att jag inte håller med och tycker att det är väldigt roligt att klaga och samtidigt göra så många fel på så liten mängd text.Rejäl skrev:
Jag verkar själv lyckas med en del fel, framförallt när jag skriver från mobilen, men jag beklagar mig inte över hur andra gör.
Ja på BH finns många som mår dåligt över andras skrivfel!AndersPS skrev:
Jag tror nog att jag fattar den också, bara det att jag inte håller med och tycker att det är väldigt roligt att klaga och samtidigt göra så många fel på så liten mängd text.
Jag verkar själv lyckas med en del fel, framförallt när jag skriver från mobilen, men jag beklagar mig inte över hur andra gör.
Men att skriva på andra språk tycker jag vi ska begränsa för vi är väl i Sverige och ett svenskt forum..
Människor är så djävla konstiga ibland, tänk vad mycket gott din granne kunde göra om han gick några år i terapi.
Att ha bevaknings kameror som filmar grannens tomt är olagligt men att filma med kamera man har med sig/på dig är inte olagligt så länge det inte är integritetskränkande.
I övrigt föreslår jag åt TS att absolut dokumentera allt grannen gör och säger men att inte agera, reagera eller ens svära åt grannen själv.
Kontakta en advokat och låt den vägleda er juridiskt.
Ta kontakt med en välrenommerad byggfirma som fixar problematiken med byggnaden, ha dom att dokumentera allt grannen ev har för sig som försvårar/fördyrar arbetet åt advokaten.
Sen är mitt råd att släppa allt vad hat, vrede, frustration mm är. Låt advokat och byggare lösa problemen.
Kommer kosta pengar men till slut ge sinnesro.
Alternativen har TS skrivit inte är alternativ och då är detta den väg man kan gå.
Advokat och dokumentera allt så den har att jobba med.
En välrenommerad byggfirma som man förklarar grannproblemet för och allt som advokaten vill.
Och viktigast av allt, gör inget för att provocera el kommunicera med grannen utan advokatens inrådan.
Alternativt fortsätter TS att häva ur sig på forum och låter onda känslor fortsätta gro och förstöra relationer och liv.
Detta under förutsättning att TS berättat hela sanningen för oss.
I övrigt föreslår jag åt TS att absolut dokumentera allt grannen gör och säger men att inte agera, reagera eller ens svära åt grannen själv.
Kontakta en advokat och låt den vägleda er juridiskt.
Ta kontakt med en välrenommerad byggfirma som fixar problematiken med byggnaden, ha dom att dokumentera allt grannen ev har för sig som försvårar/fördyrar arbetet åt advokaten.
Sen är mitt råd att släppa allt vad hat, vrede, frustration mm är. Låt advokat och byggare lösa problemen.
Kommer kosta pengar men till slut ge sinnesro.
Alternativen har TS skrivit inte är alternativ och då är detta den väg man kan gå.
Advokat och dokumentera allt så den har att jobba med.
En välrenommerad byggfirma som man förklarar grannproblemet för och allt som advokaten vill.
Och viktigast av allt, gör inget för att provocera el kommunicera med grannen utan advokatens inrådan.
Alternativt fortsätter TS att häva ur sig på forum och låter onda känslor fortsätta gro och förstöra relationer och liv.
Detta under förutsättning att TS berättat hela sanningen för oss.
I så fall blir problemet flyttat åt andra hållet för det är ju bara en meter mellan byggnaderna. Då får alltså grannen svårt att sköta sin byggnads utsida mot Tigers eye.F fribygg skrev:
Hela övervåningen ser urblåst ut (på fotot). Gissningsvis golvbjälkar och inget mer. Det står tydligt att TS väntar på bygglov för att kunna fortsätta.S sturnus skrev:And yet it is starting to turn out that I am right. The wall is standing and TS is waiting for permission.
"the wall is higher, but not by much" You didn't say how much higher, so you're not being entirely honest. As I wrote in my first post - I don't think it's the neighbor who's in conflict. As I wrote at the beginning. I suspect he was misled, and the scope of work is much bigger as his expectations. I'm still wondering how the issue of draining water from the roof was resolved? I don't see any downpipes and I hope it's not fall on the neighbor's part? You also wrote that there was a trench that he filled in. How was the trench if the lower part is old? and you can see the sidewalk that was there before. Unfortunately, I don't trust you....
Eftersom TS försvunnit när hon fick tekniska frågor om bygglovet så måste forumet gissa sig fram.
TS får väl svara om hon vill att tråden bär frammåt.
Vi hade bygglov för allt, men vi inte kunde färdigbygga under de fem åren. Tyvärr den största förhinder var grannen med sin sabotage, men vi hade otur på många fronter. Till och med Covid.S styren skrev:
Sorry, I am getting irritated when you call me misleading! Ve had an accepted permission, is it difficult to comprehend? And NO pipelines take rainwater to the neighbours!S sturnus skrev:And yet it is starting to turn out that I am right. The wall is standing and TS is waiting for permission.
"the wall is higher, but not by much" You didn't say how much higher, so you're not being entirely honest. As I wrote in my first post - I don't think it's the neighbor who's in conflict. As I wrote at the beginning. I suspect he was misled, and the scope of work is much bigger as his expectations. I'm still wondering how the issue of draining water from the roof was resolved? I don't see any downpipes and I hope it's not fall on the neighbor's part? You also wrote that there was a trench that he filled in. How was the trench if the lower part is old? and you can see the sidewalk that was there before. Unfortunately, I don't trust you....