31 612 läst ·
148 svar
32k läst
148 svar
Tomt på träskmark med Älvsbyhus?
Bra liknelse! 👍😊Claes Sörmland skrev:
Sedan, om man har en nedsutten IKEA-soffa så går den att byta ut efter bara ett fåtal år, jämfört med ett hus, oavsett tillverkare.
Därför är det viktigt att inte bara titta på prislappen utan även kvalitén på huset man bygger.
Älvsbyhus är eg ett lågbudget-hus där kvalitén generellt är lägre.
Sedan bygger nog de flesta ett hus för att trivas i, inte för att skryta om. Så tänker jag iaf.
Är det månne stor brist på tomter i området?
Och det finns inga färdiga hus till salu?
Såg belopp ovan på 4 - 4.5 miljoner, till att börja med.
Jösses så gott ställt folk har...
OT
I mina trakter får man hyfsade hus för betydligt mindre.
Dessutom mindre oro att värja månad skrapa ihop pengar för övrigt leverne.
Kan bara gratulera de som får ihop livspusslet, utan större skulder.
Jag gav 550 tkr 95. Inte mycket kvar i lån. Och det kan få ligga där o skvalpa.
I kronor räknat så har det förväntat sig hyfsat.
BT
Och det finns inga färdiga hus till salu?
Såg belopp ovan på 4 - 4.5 miljoner, till att börja med.
Jösses så gott ställt folk har...
OT
I mina trakter får man hyfsade hus för betydligt mindre.
Dessutom mindre oro att värja månad skrapa ihop pengar för övrigt leverne.
Kan bara gratulera de som får ihop livspusslet, utan större skulder.
Jag gav 550 tkr 95. Inte mycket kvar i lån. Och det kan få ligga där o skvalpa.
I kronor räknat så har det förväntat sig hyfsat.
BT
Vaa?! oj det var inte bra. Tänkte inte närmare på det när vi var där, men det låg ett öppet gruvhål bredvid en av tomterna.IdaBo skrev:
Medlem
· Uppland
· 2 255 inlägg
Vilken drömtomt ni hittat... Låt mig gissa att säljaren inte sade något om detta?
Det är inte säkert att det är någon fara, E på kartan betyder att Länsstyrelsen har uppmärksammat att det funnits en verksamhet där men att man ännu inte hunnit inventera eller riskklassa. Det skulle kunna vara helt fritt från föroreningar, men det skulle också kunna vara tvärt om - att området vid en en framtida inventering (eller när ni ska sätta spaden i marken och provtagningar görs) får en hög riskklassning och att ni som fastighetsägare åker på att sanera. Det kan ju också ställa till det vid borrning av egna brunnar osv, kan bli dyrt och svårt att få till tjänligt vatten. Man kan ju misstänka höga järnhalter åtminstoneC Chobits skrev:
Men man går ju aldrig på undertaket, annat än när taket läggs. Så fort bärläkten är lagd, så går man ju på den. När taket är på plats går man ju på pannorna, eller på bärläkten med uppskjutna pannar.B b8q skrev: