Anna: Har du fått samma prisindikation på 150-200kr/m3 från alla sprängare du talat med?

Angående "tätsöm": Undrar om det även går att beställa sick-sack och hålsöm ;)

Mvh Stefan :)
 
Stefan,

Jag har bara pratat med en "sprängare", de andra har varit grundentreprenörer.
Sprängkillen sade dock att entreprenörerna lade på alldeles för mycket och att jag var lurad... :-/ Kul att höra.
Han siffra menade han gäller i stort sett för de flesta inom branschen.

Sick- sack söm går inte att få men hålsöm är inga problem....då lägger han dynamit lite här och var på tomten så får man se vad som händer ;)

//Anna
 
Hej igen!
Intressant att höra vad alla fått för priser, jag ska kolla upp vad företaget hette, har papprena hemma och sitter nu på jobbet. Återkommer nästa vecka med det. Det har varit så många turer med olika företag så namnet har jag ite i huvudet.

Däremot har jag varit i kontakt med ett företag som heter Söderbergs bergsrängning som håller till Stockholm.
Har fått offert från dem. Han har varit ute och tittat på tomten, fått tomtkarta och gjort sin bedömning av tomten.
När jag läste hans offert blev jag alldeles snurrig.
::)Det var så många olika "facktermer" så jag skulle behöva hjälp att tyda det till svenska... Men priset var ju intressant. Det stod 425:-/ enhet. Exkl. bortforsling. Etabliseringskostanaden ca 7.000: och besiktningarna tillkommer.
Ska i helgen försöka tyda den så jag inte missat något!
Tycker det låter billigt! ( Momsen kanske??)
Får höra av mig nästa vecka så jag inte lurar er...

Lycka till i träsket ;)
 
Hej, jag har nu tittat i mina papper. Mac Frezze hette företaget som sa 550:- enhet inkl "allt". Även bortforsling. De håller till i Stockholm. Jag har dock bara fått det över telefon.

Vi har nu hittat en i bekantskapskretsen som jobbar med sprängning! Tänk att vi inte började leta där, men vi trodde inte att hon utförde sådant , men det visade sig att hon beräknar och har licens, men en annan kille borrar , hon laddar och han spränger...
Så nu har vi fått ett BRA pris, för själva sprängningen, nu tillkommer ju bortforlsingen. Vi får se vad vi får för pris där. Men hon har pressat honom att ge oss ett bra pris även där ;D
Har någon uppgifter på vad ni får betala för bortforlsingen?
Nu är det iallafall gratis att tippa sten i Stockholm, alla tunnelbyggen är färdiga så krossarna tar emot gratis.
( Själv tycker jag man borde få betalt ;) )
Får se var vi hamnar i utgifts djungeln.
Men vi börjar se ljusning sedan vi fann vår vän...

Kram SABINA
 

Hej igen Sabina!

Bara till att gratulera! Varje liten del man kan kapa på priset då man planerar att spränga **mycket** är värt en massa pengar. Himla tur du/ni hade som hittade en sprängare i bekantskapskretsen. Antar att du/ni kommer undan på max(?!) 150kr/enhet nu om inte mindre ;)

Hmmm... jag hade en gång en spränggalen klasskompis som snodde "gubbar" från stenkrossen i Åkersberga. Kanske är dags att ringa upp den killen (om han lever ännu!)...

Som sagt, bara att önska lycka till med bangandet!

Mvh Stefan :)
 
Hej!
Tyvärr innebär ju inte kompispris att han kan arbeta gratis, då vi har så mycket att spränga bort. Har kommit ner lite i pris, men jag undrar nu ANNA vem har du fått bäst priser av. Har du flera sprängare som tar 150- 200kr / enhet . (För endast sprängningen).
Skulle gärna vilja veta vilka.

Är det någon som fått specifiserat eller ett pris på vad bortforslingen kostar?

MVH SABINA
 
Hej Sabina
Jag betalade 1000:-/lass men vad jag har förstått så är det ganska mycket för dig som ska forslas bort så det priset är väl inget att hänga i julgranen
 
Sabina,

200:- enhet från en kille, men vi har fått goda lovord på honom så vi väljer att gå vidare med denne utan att försöka hitta fler till samma pris. Nu har vi ändå jämfört flera och de flesta låg mellan 500 och 800 :- per enhet. Finns ingen anledning att jaga vidare här. Nu jagar vi vidare på andra delar av bygget.

//Anna


 
Hej!

ANNA, jag undrar vad det är för företag, ni har hittat.
Är det i Stockholm får du gärna dela med dig av namnet.
Ni har väl redan bokat honom när ni behöver honom... ;)
Ska ni forsla bort något, vad har ni fått för pris på det?
Tar ni det genom samma killle då?

Mvh Sabina
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.