Hep Hep skrev:
Rundgång tydligen, då jag också beställde efter ditt tips.

Ett tips som kanske borde vara i tråden om handhyvlar, men jag lägger den här. Ett trevligt kit för den som tänkt ge sig in i hyvelträsket. Nog det märke som ger mest för pengarna om man inte kan och vill renovera loppisfynd.

[länk]

[bild]
Blev tvungen att beställa en low angle block plane efter ditt tips 😊

Och kontra med ett tips på en fantastisk sänksåg med skena till fantastiskt pris! Mafell sänksåg MT 55 cc fan-set med styrskena och tillbehör, erbjudande från KiwiTools med 44% rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://kiwitools.se/products/mafell-sanksag-mt-55-cc-fan-set-i-t-max-styrskena-f-160-230v-kampanj?omnisendContactID=5d2584a1e29e5e91bf61c01f&utm_campaign=campaign%3A+Upptäck+kampanjen+för+Mafell+fan-set%21+🎉+%286932e6e913e9c3280e5f8b45%29&utm_medium=email&utm_source=omnisend

Jag tror vi fastnat i vinkelvolten 😱

Redigerat:
  • Haha
Hep
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag tror vi fastnat i vinkelvolten 😱
Bara hoppas att det inte slutar med ni tappar byxorna :)

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Bauhaus hade förutom bra pris på Makita-kalendern även en del andra blå prylar till rimliga priser. Så i slutändan blev kanske inte turen för adventskalendern så billig...
Verktygsrea på Bauhaus med rabatter på Makita-produkter, inklusive arbetslampor och radio.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
Åter till tipsen//mod

• Gilla
Ossian K Olsson och 6 till
  • Laddar…
Klev in i Skil-träsket med min nya bordssåg! Fanns många kvar i Linköping på Bauhaus.
Bordssåg av märket Skil stående på golvet i en verkstad med träväggar och diverse byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

Mjukstart nästa inköp!

• Gilla
Bomba och 6 till
  • Laddar…
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T thgamaliel skrev:
Bauhaus rear ut Makitas julkalender för 495 kr. Slut online men verkar finnas kvar i nästan alla varuhus.

[länk]
Sett vad den innehåller men svårt att "värdera", är den värd att köpa för 495 kr som den resa ut för ?

/Jocce

Jocce81 Jocce81 skrev:
Sett vad den innehåller men svårt att "värdera", är den värd att köpa för 495 kr som den resa ut för ?

/Jocce
Nej.

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:

/Jocce
Nej

Jocce81 Jocce81 skrev:

/Jocce
Rickards Garage på youtube har en "video" på YT där han visar vad Makitas julkalender innehåller, han hade dessutom köpt den för 295:- på Bauhaus om jag nu hörde rätt.

Tycker det är tveksamt till om den är värd 499:- definitivt INTE originalpriset på 1295:- kanske 295:- som han hade betalat.....

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Klent med tips om bra pris och desto mer om ett kit som nog aldrig kommer vara prisvärt hur mycket de än sänker priset.

Den här kan jag däremot rekommendera: https://www.fine-tools.com/Bronze-spokeshave-flat-JUUMA/300270

Allt annat är egen eller nyskapande design, men enligt mitt eget testande så tycker jag den är likna bra som amerikanska eller kanadensiska varianter för tredubbla priset. Just nu är den sänkt till 44€. Finns även en rundad, om det är rätt ord på svenska.
Bronsfärgad spånhyvel med trähandtag och justeringsskruvar, av märket JUUMA, fotograferad mot vit bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Klent med tips om bra pris och desto mer om ett kit som nog aldrig kommer vara prisvärt hur mycket de än sänker priset.

Den här kan jag däremot rekommendera: [länk]

Allt annat är egen eller nyskapande design, men enligt mitt eget testande så tycker jag den är likna bra som amerikanska eller kanadensiska varianter för tredubbla priset. Just nu är den sänkt till 44€. Finns även en rundad, om det är rätt ord på svenska.
[bild]
Instämmer helt!
Köpte båda varianterna för ett tag sedan — både den med platt och rundad sula — och det är ett sant nöje att använda dem.
Har blivit ett par Juumahyvlar (en stöthyvel med låg bladvinkel och en 4,5 och de är kort sagt bättre än jag är…)

Bra pris nu, bra tips!
//Ronnie

Q
G Greger_08 skrev:
Kanske inte ett verktyg men bra att förvara borrar och dyl i

[länk]
Kommer ihåg när 599:- var ordinarie pris...

• Gilla
mahus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.