K Kane skrev:
Är de bra?
Superbra, oerhört nöjd.

• Gilla
Kane
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Har använt en del shockwavebits och inte slitit ut nägot än så jag tycker att dom håller bra kvalite.
Tittar man på betygen hos Amazon på denna bits-sats så finns det ju en del (under en * ) som har kört sönder bitsen. Frågan är väl då om det är fel på bitsen eller handhavandet. En del slagskruvdragare kan nog köra sönder det mesta om man ställer in fel moment.

C
R roli skrev:
Frågan är väl då om det är fel på bitsen eller handhavandet.
Eller om även högkvalitativa bits helt enkelt är förbrukningsvara. Vilket också kan förklara varför satsen innehåller 3 st exemplar av vissa storlekar.

• Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
T
Klart det är förbrukningsvara ;) Jag gillar milwaukee-bitsen. De flexar lagom mycket och är lagom hårda så de bryts sällan och inga tänder lossnar på kryssspårsbitsen. Men däremot har de inte riktigt det där vassa "bettet" som man ibland begöver för att få loss skruv, men livslängden generellt håller hög klass och även måtten. De är dock för grova för att gå ner i kopplingsdosor, i alla fall i vissa modeller/märken så där får man ta till något annat.

R roli skrev:
Tittar man på betygen hos Amazon på denna bits-sats så finns det ju en del (under en * ) som har kört sönder bitsen. Frågan är väl då om det är fel på bitsen eller handhavandet. En del slagskruvdragare kan nog köra sönder det mesta om man ställer in fel moment.
Kan ju vara måndagsex också, vem vet jag kanske bara haft tur med mina.

Men har nog faktiskt aldrig förstört ett bits när jag använt det på rätt sätt utan alla som gått åt helvete har varit när man försökt skruva i konstiga vinklar eller råkat få fel storlek.

P Prodigys skrev:
Men har nog faktiskt aldrig förstört ett bits när jag använt det på rätt sätt utan alla som gått åt helvete har varit när man försökt skruva i konstiga vinklar eller råkat få fel storlek.
Jo, det är då de brukar ryka. Men bra bits ska tåla att man slirar några få gånger i alla fall. Min upplevelse av Milwaukee-bitsen är att de är rökta efter första misstaget.

Bra pris på Amazon för två Metabo MAB 82 arbetsbockar.
Verkar vara robusta och stabila. Fått bra recensioner.

1 256 kr eller spara ytterligare 100 kr med koden GODJUL om ni inte nyttjat det ännu. Då blir priset 1 156 kr vilket är lägsta pris någonsin för dessa enligt Pricerunner.

https://www.amazon.se/dp/B0D6NDFTMF

Två Metabo MAB 82 arbetsbockar med justerbara ben, robust design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två Metabo MAB 82 arbetsbockar av stål, hopfällbara med justerbara ben, visas med pris och leveransalternativ från Amazon.

• Gilla
  • Älska
Appendix och 5 till
  • Laddar…
J jp200 skrev:

1 256 kr eller spara ytterligare 100 kr med koden GODJUL om ni inte nyttjat det ännu. Då blir priset 1 156 kr vilket är lägsta pris någonsin för dessa enligt Pricerunner.

[länk]

[bild]

[bild]
Väääldigt stabila och mångsidiga bockar! 👍

M
J jp200 skrev:

[länk]

[bild]

[bild]
Köpte såna senast de var på rea (betalade ca 1300 tror jag) och jag är väldigt nöjd med dem. Lite tunga att släpa runt på men otroligt stabila.

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
J jp200 skrev:

[länk]

[bild]

[bild]
Jag har likadan bockar men som säljs hos Jula för liknande pris på rea ibland, rekommenderas starkt. Instämmer dock i att de är tunga!

Målarställning av metall med orange och svarta detaljer från Hard Head, justerbara ben och bärhandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som känner till en svensk återförsäljare för en "bänkskruv"? Planerar att bygga en "leg vise" snart och det skulle vara bra att ha hårdvaran hemma...
Metallisk gängstång med fyrkantiga ändstycken, används för att stödja eller justera konstruktioner vid byggprojekt.

• Gilla
Beskow93
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Jag har likadan bockar men som säljs hos Jula för liknande pris på rea ibland, rekommenderas starkt. Instämmer dock i att de är tunga!

[bild]

Någon som känner till en svensk återförsäljare för en "bänkskruv"? Planerar att bygga en "leg vise" snart och det skulle vara bra att ha hårdvaran hemma...
[bild]
https://www.rubank.se/sv/verkstadsutrustning/banktanger/limit-100

• Gilla
och en till och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
JonasJN och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.