J JonasJN skrev:
Någon som kan tipsa om ett bra set med frässtål? Var nära att beställa denna: [länk] nu under black friday men blev inte av.

Rimligtvis blir kvaliteten bättre om man köper de styckvis av välkända märken men för en annan som kanske drar fram fräsen ett tiotal gånger per år vet jag inte om det lönar sig.
Dessa funkar bra för mig:
https://www.verktygsvaruhuset.se/product/makita-frasset-12-delar-i-traask

Helt okej pris nu också.

De från Bosch tycker jag tyvärr är bedrövliga att använda. Kan vara (över)handhavandefel men samma hastighet och tempo med Makita är inga problem alls i jämförelse.

Sedan finns ENT på Amazon, de har jag också bra erfarenhet av.

Jag har flera olika set med frässtål, men ändå har det blivit att jag köpt enstaka stål av kvalitet till slut. Det är ändå inte så många olika generiska frässtål jag använder som ingår i satserna.. Nån notfräs och avrundningsfräs. Sen har det inköpts en mängd olika specialstål som ändå inte ingår i någon sats med fräsar.

Q
J JonasJN skrev:
Någon som kan tipsa om ett bra set med frässtål? Var nära att beställa denna: [länk] nu under black friday men blev inte av.

Rimligtvis blir kvaliteten bättre om man köper de styckvis av välkända märken men för en annan som kanske drar fram fräsen ett tiotal gånger per år vet jag inte om det lönar sig.
Liknar rätt mycket Delver som säljs på Toolab för 499:- just nu.
Samma Delver set köpte jag för 6-7 år sedan, då var de blåa som den du hänvisar till. Inget fel på kvaliten, men som sagt jag köpte det för länge sedan.

https://toolab.se/sv/products/delver-frassats-8mm-12-delar

T thgamaliel skrev:
Bauhaus rear ut Makitas julkalender för 495 kr. Slut online men verkar finnas kvar i nästan alla varuhus.

[länk]
Kul tips, ingen aning vad som är i men jag högg en kalender.

• Gilla
jarlh och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
daddydj daddydj skrev:
Kul tips, ingen aning vad som är i men jag högg en kalender.
Ska inte avslöja det för dig, men det står på sidan vad den innehåller om du är nyfiken och inte kan hålla dig ;)

Tweet från @pappavitsar om att chokladkalendern avslöjar att det är fyra dagar kvar till julafton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Q Qjanto skrev:
Spoilervarning, klicka inte!!! 😂

Här kan man se bilder på innehåll

[länk]
Bilderna hos Prisjakt stämmer inte.

• Gilla
Qjanto
  • Laddar…
T thgamaliel skrev:
Bauhaus rear ut Makitas julkalender för 495 kr. Slut online men verkar finnas kvar i nästan alla varuhus.

[länk]
Har bokat en. Upphämtning imorgon.

Innehållet kommer fördelas på hem, stuga och barn, allt efter behov.

• Multimaskin DeWalt DCS355N-XJ 18V utan batteri, visas med kampanjpris 999,00 kr. Rabatt på 496,00 kr från ordinarie pris 1 495,00 kr.
    Skapa konto
  • DeWalt DCW210N 18V excenterslip utan batteri på kampanj för 999,00 kr, ordinarie pris 1 529,00 kr, sparar 530,00 kr. Visar fem stjärnor.
    Skapa konto
T thgamaliel skrev:
Bra pris på vissa Dewalt på Bauhaus i Norge. Tack vare stark kronkurs sparar man några kronor till jämfört med SEK. Vet inte om det går att beställa till Sverige men det får ju att handla i varuhusen om man ändå ska på skidresa till Norge tex.

[länk]

[länk]
+Moms iaf. vet inte hur Tullen fungerar mellan nordiska länder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.