Det var ju några som diskuterade kompressor i den här tråden för ett tag sedan och som tyckte att Julas kompressor var bra, jag kom alldrig till skott att köpa den då, men nu har sagda företag rea på Stanleys kompressor: Nedsatt från 3 499.- till 1 499:-, känns som en saftig rabatt.

Har någon denna,är den värd att slå till på?

Edit, länk:
https://www.jula.se/catalog/verktyg...orer/verkstadskompressorer/kompressor-012510/

I Ironyh skrev:
Det var ju några som diskuterade kompressor i den här tråden för ett tag sedan och som tyckte att Julas kompressor var bra, jag kom alldrig till skott att köpa den då, men nu har sagda företag rea på Stanleys kompressor: Nedsatt från 3 499.- till 1 499:-, känns som en saftig rabatt.

Har någon denna,är den värd att slå till på?

Edit, länk:
[länk]
Klent luftflöde i den. Då är denna bättre, https://verktygsboden.se/maskin-tek...mpressorer/kompressor-25-hk-50-liter-yjcxndq2

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
K Kane skrev:
Klent luftflöde i den. Då är denna bättre, [länk]
Jag tycker inte att @Ironyh 's fundering verkade vara något dåligt val.
(Jag tänker att alla kompressorer i sådan här klass är ungefär samma skit, alltså inte dåliga direkt, men inte att man heller hittar någon som är bra mycket bättre).

Men den du letade upp Kane, tycker jag nog verkar vara ett vassare val, och den skulle jag själv välja före den från Jula.
Den enda nackdelen jag kan typ se är att den har kraftigare motor (det kommer helt med att den pumpar mer luft - förhållandet stämmer alltid), men som alltså drar mer ström på den fas som kompressorn är kopplad på kommer bli ganska hårt belastad.

Annars har den trevliga saker såsom luftuttag direkt på tanktryck (en sak jag saknat på alla kompressorer jag haft) och jag ser oljefri som en fördel (men varför jag tycker så är lite höljt i dunkel då jag inte sprutmålar eller gör något annat som är problematiskt med oljesmord).

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Q
A Andemannen skrev:
Motorsåg Makita 18V. Mycket bra pris om man jämför mot våra andra svenska siter

[länk]
Samma pris de senaste tre veckorna. Men det kanske är ett bra pris ändå 🙂

Bauhaus har även Skil 1340 bordssåg för 2500kr. Kostar normalt 3500 där, ca 4500 i andra affärer och jämförs oftast med en Dewalt för 7000. Jag köpte en 1340.

Ossian K Olsson
slothy slothy skrev:
Bauhaus har även Skil 1340 bordssåg för 2500kr. Kostar normalt 3500 där, ca 4500 i andra affärer och jämförs oftast med en Dewalt för 7000. Jag köpte en 1340.
Jag såg den också, är den bra då? Är det bra till grövre snickeri? Finsnickeri?

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag såg den också, är den bra då? Är det bra till grövre snickeri? Finsnickeri?
Grövre snickeri absolut. Finsnickeri på hobby nivå, ja, särskilt med vissa modifieringar. Finsnickeri på professionell nivå, då är det inte en ”byggsåg” man ska ha.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
H
Tipstråd men jämfört med dewalt dwe är skilen lika?

Motonet har Bosch gws750-125 vinkelslip för 499:- och b&d 100/8/6 kompressor för 999:-

Blir man medlem så får man 10% välkomstrabatt dessutom

H Hasselnot skrev:
Tipstråd men jämfört med dewalt dwe är skilen lika?
Dom är i princip identiska förutom färgen. Möjligt att Dewalten inkluderar mjukstart vilken Skil inte har.

• Gilla
Hasselnot
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.