V VillaSolbacken skrev:
Dormer borrsats 1-10mm till bra pris.
[länk] 720kr

Den här borrsatsen verkar dock vara för bra för att vara sann om man tittar på kommentarerna:
[länk] 660kr
Den övre köpte jag för några år sedan, otroligt mycket bättre än de borrset jag haft tidigare.
Den nedre är intressant då den har lite fler och större storlekar, men det känns som att de är en annan billigare serie. Finns det risk att det är samma skit som de Bosch-satser som sälj på diverse bygglador, som tål i genomsnitt 1 hål innan det är dags att byta/slipa….

A
nanowire nanowire skrev:
Aj då, det verkar tyvärr som du missat vad MB40 är till för. Hade den varit bra på hålrader på det sätt du föreslår hade den nog även varit sämre som borrstativ och då hade jag inte varit lika intresserad.
Men du kan kanske prova att använda skenadaptern med någon typ a stoppkloss med pigg som kan indexera i hålskenan?
Ja, jag var för snabb på köpknappen! Den är ju dock, som du säger, bra som borrstativ.

Eftersom jag har ett parf-kit så gjorde jag mdf-strips med 32 mm hålavstånd, som jag använder tillsammans med en eller flera vanliga styrskenor. Verkar funka bra hittills, även om det är lite bökigt :) Får vidareutveckla.

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
V VillaSolbacken skrev:
[länk] 720kr

Den här borrsatsen verkar dock vara för bra för att vara sann om man tittar på kommentarerna:
[länk] 660kr
Jag köpte från amazon, brukar vara bra därifrån när det är direkt från amazon, dom har såna vansinniga reor i perioder. Ibland felaktigt pris så har hänt att ordern blivit makulerad men ganska ofta hinner den igenom.

Både asin och artikelnummer verkar stämma.
ASIN ‏ : ‎ B0001P01X0
Artikelnummer ‏ : ‎ A190204

Rabattkoden är "AMAZON5".

Edit
Swedol och Duab säljer detta kit för ca 2700 rest 1900 kr så tror det är äkta.
https://duab.se/maskintillbehor-for...mer-borrsats-a190204-100-1300mm-a100-25-delar
https://www.swedol.se/borrkassett-a190204-40451050.html

Redigerat:
V VillaSolbacken skrev:
[länk] 720kr

[länk] 660kr
Nu har Toolab sänkt ytterligare, kostar nu 599:-
Väldigt bra pris!!

• Gilla
jp200
  • Laddar…
E Edvuld skrev:
Nu finns det några fler ex på lager i Bauhaus "köp en skruvdragare få en annan grej gratis" kampanj.

[länk]
Har varit i Helsingfors de senaste veckorna och lade en beställning på nätet med avhämtning från Bauhaus i Bäckebol eftersom de hade några i lager (efter tipset ovan). Beställningen accepterades inte i deras system. Så när jag kom hem ikväll gjorde jag en visit till Bäckebol för att köpa över disk. En del klagar på Bauhaus service men jag fick utmärkt hjälp av tre medarbetare i en timma innan de lyckades spåra upp de GSR18V-65 enheter som skulle finnas hos dem. Så tio minuter före stängning kunde jag nöjt lämna stället med en skruvdragare och en GDR18V-220C hackspett (gratis). Heder till de två tjejerna och killen som fixade mitt köp. Och det blir inte sämre av ett bonusbatteri från ProDeal (med Boschvarning om 3 månaders leveranstid)

• Gilla
BA_Fredrik och 6 till
  • Laddar…
  • Terrasstvätt Wagner Powerbrush Levaro 18V utan batteri i gul och svart, pris 995 kr, spara 2657 kr, ord. pris 3652 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Multibrush Li-On 18V golv- och terrassborste i gult och blått visas med pris 500 kr, ursprungligt pris 1889 kr, sparar 1389 kr.
    Skapa konto
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Bild av snabbstålprodukter med rabattmeddelanden, inklusive produkter från SECO i varierande storlekar och ursprung från Sverige.
Skapa konto

Bra priser på riktigt bra snabbstål på otdtools, passa på om du har behov och inte redan lyckats köpa på dig en livstidsförbrukning av snabbstål med kobolt!

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
U
Rickard. Rickard. skrev:
[bild]

Bra priser på riktigt bra snabbstål på otdtools, passa på om du har behov och inte redan lyckats köpa på dig en livstidsförbrukning av snabbstål med kobolt!
Nästan så jag blir sugen på att köpa, bara för att få en anledning till att köpa en svarv

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Rickard.
U Utsliten och utdömd skrev:
Nästan så jag blir sugen på att köpa, bara för att få en anledning till att köpa en svarv
Aldrig fel att ha ett stadigt lager bra hss 😉

• HSS-bitar av metall med märkningen "Fagersta WKE4" ligger staplade på ett bord.
    Skapa konto
T
Fanns det inte en tråd här på forumet tidigare som tipsade om felprisade varor på Amazon? 🤔
Där kunde man göra något klipp någon gång.

T Tovin skrev:
Fanns det inte en tråd här på forumet tidigare som tipsade om felprisade varor på Amazon? 🤔
Jag gjorde ett riktigt bra klipp för några år sedan där säljaren antagligen gjort fel med valutorna. Jag lyckades köpa en mutterdragare till 10% av normalt pris. Men nu var det längesen jag hörde om liknande, Amazon kanske har ändrat för säljarna så att såna misstag inte längre dyker upp.

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
T Tovin skrev:
Denna finns på Facebook. Dyker upp byggsaker ibland. https://www.facebook.com/share/1HMdiukbdM/

• Gilla
Åsöberget och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.