daddydj daddydj skrev:
[bild]
Roterbart skruvstycke från Jula till ett bra pris. Slog till idag då jag byggt om arbetsbänken och nu kan montera skruvstycket så det inte är i vägen. Känns helt ok i kvaliteten och duger för mina behov. 12,5 cm breda käftar som kan öppnas 6 cm.
[länk]
Hellre meek än inget alls 👍🏻

• Gilla
daddydj
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Bra pris på robotgräsklippare. Mammotion Yuka mini

[länk]
På rabatt på fler ställen om man kollar prisjakt. Jag beställde i alla fall från Hylte.

A Axtorp skrev:
På rabatt på fler ställen om man kollar prisjakt. Jag beställde i alla fall från Hylte.
Samma företag. BHG Group som äger allihopa, finns på börsen.

• Gilla
Axtorp
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Samma företag. BHG Group som äger allihopa, finns på börsen.
Misstänkte det.

Wera joker 6004 VDE set till bra pris på amazon. Kan väl närmast beskrivas som en självjusterande skiftnyckel
Det finns näthandlare som tar uppemot 2500 spänn för detta set.

https://amzn.to/47DbQrJ

• Wera Joker 6004 VDE set, självjusterande skiftnycklar i ett fodral, visade med pris och rabattdetaljer från Amazon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jarlh och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Säkert ett bra pris men måste vara en väldigt smal produkt, hur ofta finns behovet att ha en självjusterande nyckel som är VDE-klassad?

Eller uttryckt på annat sätt: en av mina större laster är Wera-verktyg, jag mer eller mindre snortar deras prylar - men den där väckte inte något ha-begär ens hos mig :)

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ungefär lika ofta som en VDE klassad kapsylöppnare. 😃
Wera verktyg är mer känsla än förnuft. 🤘
ullberg ullberg skrev:
Säkert ett bra pris men måste vara en väldigt smal produkt, hur ofta finns behovet att ha en självjusterande nyckel som är VDE-klassad?
Ungefär lika ofta som en VDE klassad kapsylöppnare. 😃

Wera verktyg är mer känsla än förnuft. 🤘

A
nanowire nanowire skrev:
125,88 € blev det med frakt och svensk moms. Så nu har jag en till och slipper blanda Mirkas nät med Festools nät 😅

Det åkte med ett set med borrstativ MB 40 också av bara farten, rea på den med. Jag har dock ingen Festool borrmaskin så ska bli spännande hur det ska lösa sig..
[länk]
[bild]
Denna är, tyvärr, fullständigt värdelös för allt annat än att borra ett par fyra-fem hål på rad. Över det så växer det ackumulerade felet snabbt. Jag borrade två rader som var cirka 180 cm långa, och de sista hålen på vardera rad skiljde 7 mm i avstånd... För något som kostar så pass mycket hade jag förväntat mig bättre.

Festool erkänner detta själva, i manualen, där det står att produkten är för att "drill a few holes in a row", eller liknande. Inte heller är adaptern för styrskena som följer med anpassad för LR32-skenorna, så inte ens med en sådan har man nytta av denna produkt.

Nu går det givetvis inte att förvänta sig att man ska uppnå någon precision över flera meter, men liknande exv. Parf guide-systemet borde det finnas möjlighet för att åtminstone få till precist placerade referenshål säg var 6-12 hål, eller liknande.

Grr!! Har någon annan haft bättre lycka?

A Alexander HB skrev:
Denna är, tyvärr, fullständigt värdelös för allt annat än att borra ett par fyra-fem hål på rad. Över det så växer det ackumulerade felet snabbt. Jag borrade två rader som var cirka 180 cm långa, och de sista hålen på vardera rad skiljde 7 mm i avstånd... För något som kostar så pass mycket hade jag förväntat mig bättre.

Festool erkänner detta själva, i manualen, där det står att produkten är för att "drill a few holes in a row", eller liknande. Inte heller är adaptern för styrskena som följer med anpassad för LR32-skenorna, så inte ens med en sådan har man nytta av denna produkt.

Nu går det givetvis inte att förvänta sig att man ska uppnå någon precision över flera meter, men liknande exv. Parf guide-systemet borde det finnas möjlighet för att åtminstone få till precist placerade referenshål säg var 6-12 hål, eller liknande.

Grr!! Har någon annan haft bättre lycka?
Aj då, det verkar tyvärr som du missat vad MB40 är till för. Hade den varit bra på hålrader på det sätt du föreslår hade den nog även varit sämre som borrstativ och då hade jag inte varit lika intresserad.
Men du kan kanske prova att använda skenadaptern med någon typ a stoppkloss med pigg som kan indexera i hålskenan?

En kommentar om att de fått fel sak?
Jag fick föv en 100 kr per rabattkod på den, så 560 spänn för något som säljs av Amazon hade jag nog vågat "chansa" på...

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Verkligen ”berg och dalbana” på Dormer borrsattser!

Dormer Jobber borrset med 51 delar visas i röd låda på en onlineproduktlistning.

Köpte denna satsen för ett år sedan!

Dormer Jobber borrsats, 51 delar, visas med röd förvaringslåda; beställning lagd 10 september 2024 för 372,45 kr till PostNord Värmdö.

Överraskad emoji med vidöppna ögon och öppen mun.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Haha
Discoman och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.