Den Dewalt hyveln finns tyvärr inte hos Hornbach. Då lär det bli svårt med -10%.
Metabo DH 330 tycker/tyckte jag är/var ett bättre alternativ och bytte själv för några år sedan. Betydligt enklare stålhantering.
Finns nu hos Hylte för 5266kr inkl.frakt

Metabo Planhyvel DH 330 visas med pris 5266 kr hos Hylte Jakt & Lantman, artikelnummer 4003665424477.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

stigen stigen skrev:
Den Dewalt hyveln finns tyvärr inte hos Hornbach. Då lär det bli svårt med -10%.
Metabo DH 330 tycker/tyckte jag är/var ett bättre alternativ och bytte själv för några år sedan. Betydligt enklare stålhantering.
Har du kvar hyveln? Läste någonstans att du bytte cutter? Har tyvärr ingen möjlighet till någon större verkstad så en "semi-portabel" lösning har länge stått på önskelistan.

Jag har kvar Metabon med original kutter.
En annan medlem här på BH köpte och bytte till en kutter med många små skär. Vi gjorde premiärhyvlingen i ”Snickerboa” av en bred ekbit och kunde jämföra med min originalmaskin.

Resultat:
Lägre ljudnivå
Betydligt mindre spånbitar
Finare yta speciellt på ekbitens vresiga partier.

Dag

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:

[bild]
för mig finns dewalten hos hornbach.
Samma ean-kod, så då är det samma produkt.

https://www.hornbach.se/p/planhyvel-dewalt-dw733-1800w/6830714/

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Jag tyckte tvärt om. Bytte från Dewalt till Metabo.
Har inte ångrat mig en dag.

• Gilla
Gudahov
  • Laddar…
Metabo 25 stycken 25-Torx för 77:- ppå Amazon. Det står att det är nedsatt 12%, men igår kostade de 157:-. På andra ställen över 200:-

https://www.amazon.se/gp/product/B01M18J93H

Metabo 626713000 Bitbox med 25 stycken TX25 bits, 25 mm långa, i en genomskinlig plastlåda med grönt lock, säljs till nedsatt pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ConnyK och 4 till
  • Laddar…
Bauhaus kör nu en drive på Skil - man får med ett batterikit (laddare + 2Ah) plus ett 5Ah på köpet. Jag har Skil dyckertpickan (2300kr) och är riktigt nöjd med den. Har iofs aldrig använt någon annan dyckert/spik-picka, men ändå. Var väldigt bra när jag klättrade på takkupan att få fast fjällpanel nog så jag kunde hamra in ordentlig spik.

stigen stigen skrev:
Jag tyckte tvärt om. Bytte från Dewalt till Metabo.
Har inte ångrat mig en dag.
Jag har DeWalten. Vad är fördelen med Metabon? Frågar för att jag inte vet, inte för att ifrågasätta :)

Hej @Gunnar Gran!

Metabomaskinen har vändstål i kuttern. Betydligt enklare att byta stålen samt dom behöver inte postas utan hamnar rätt med en gång. Annars är det ingen större skillnad på maskinerna.

Dag

• Gilla
Bart och 3 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej @Gunnar Gran!

Metabomaskinen har vändstål i kuttern. Betydligt enklare att byta stålen samt dom behöver inte postas utan hamnar rätt med en gång. Annars är det ingen större skillnad på maskinerna.

Dag
Tackar!

B
  • Gilla
mrmlz och 2 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Swedol har årets Wera-kalender för 624kr (499kr exkl. moms). Extra bra kommer det kännas när de skriver att den är nedsatt från 1525kr (1220kr exkl. moms) 😅

Finns dock inte i alla butiker... saknas i min närmsta :(
[länk]
187,50 i frakt vid utcheckning... Vilket skämt.
Får se om man hinner till grannbyn eller om det blir att handla från annat ställe än Swedol.

Småkasst att man inte har alternativet "beställ till butik".

• Gilla
Bomba och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.