Och 10 procent på Bosch. Tvivlar på att det finns några direkta fynd men ska man ändå handla kan det kanske vara värt att jämföra.

Reklam för 10% rabatt på Bosch-verktyg hos Conrad, med bild på skruvdragare och tillbehör, giltig till 28.09.25, rabattkod: BOSCH925.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Skruvdragare från Bosch som jag tipsat om några tidigare gånger men då i paket med andra verktyg. Nu säljs den ut och jag tycker det är ett bra pris för en bra skruvdragare. Det enda jag har kommit på att jag saknar är kickback controll, annars kanon för de flesta tillfällena!

https://www.bauhaus.se/borrskruvdra...69141&indexName=nordic_production_sv_products

Jag killgissar nu att det kommer säljas ut en hel del verktyg som "utgående" från Bosch Pro närmsta tiden för de verkar vara inne på att namnge om sina produkter.

• Gilla
poba53 och 1 till
  • Laddar…
Kan annars tipsa om GSR 18V-65 ink 2x4ah, laddare och väska för 2395kr på Hornbach. Känns som ett klart bra pris även fast det är deras ordinarie. Denna har även kickback-controll.

Har ingen egen erfarenhet av den men jag har precis köpt en, den är möjligen lite tung så jag funderar på att ev komplettera med ett mindre batteri.

https://www.hornbach.se/p/skruvdrag...4-0ah-batterier-och-laddare-i-vaska/12314733/

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Lägger man på en tusing så får man 18V-90 istället och Procore-batterier samt en L-boxx. Har haft ett antal bosch-dragare genom åren men denna är avgjort trevligast.

[länk]
Fast det är ju samtidigt 40% dyrare, men jag kan förstå att du tycker den är bra!

R Rikard_Sa skrev:
Fast det är ju samtidigt 40% dyrare, men jag kan förstå att du tycker den är bra!
50% starkare maskin....

• Gilla
Ajlex
  • Laddar…
K Kane skrev:
50% starkare maskin....
GSR18V-90C har inte ett vridmoment som avspeglas i namnet till skillnad från andra boschprylar. Denna skruvdragare har ett maxmoment på 64Nm. Så 65:an är lika stark men med kickback skydd.

P poba53 skrev:
GSR18V-90C har inte ett vridmoment som avspeglas i namnet till skillnad från andra boschprylar. Denna skruvdragare har ett maxmoment på 64Nm. Så 65:an är lika stark men med kickback skydd.
Ha, jag är lurad!

P poba53 skrev:
90C har kickback control, dock tror jag att 65an har den nyare varianten som klarar att stoppa vid lite långsammare rörelser.

G Gunnar Gran skrev:
Nu har jag haft sågen typ 1,5v och hunnit köra en del ek (allt mellan 30 och 76mm tjock) och även en tryckt 170-regel jag fick klyva.

Mäktigt imponerad, rätt inställd från fabrik och helt klart över förväntan. Lätt värd pengarna.

Klingan som följer med funkar men e inte bäst på något. Har bytt mot en riktig. Även ny klyvkniv är beställd, ska bli skönt att kunna göra spår.

Har även beställt nytt geringsanhåll då det som hänger med sågen rent av är kasst.
Nu är den billig igen. Har du något att tillägga efter ytterligare tids användning, eller är det ett köptips?

Bauhaus har 6 % rabatt för medlemmar tors-sön på allt som finns i lager i alla varuhus. Gäller inte på nätet.

• Reklamaffisch från Bauhaus med erbjudande på 6% rabatt för medlemmar på lagervaror i varuhusen under en begränsad tid.
    Skapa konto
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
N nevinator skrev:
Nu är den billig igen. Har du något att tillägga efter ytterligare tids användning, eller är det ett köptips?
Har använt den väldigt mycket, och sålt min dewalt. Oerhört nöjd, den kapar rakt och effektivt och har ett rejält sågdjup. Spånuppsamlingen fungerar okej men inte världsbäst, sen låter den en del.

Har monterat gummifötter så den står lite stadigare och "klibbar" fast liksom.

Det är absolut ett köptips, jag är jättenöjd!

Edit:
Ska tilläggas att jag inte har klingskyddet monterat, det gör givetvis att spånuppsamlingen blir sämre. Aldrig kört med skyddet..

Redigerat:
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Hornbach Göteborg har utförsäljning på bl.a. blå Bosch. Låg bl.a. en stor trave skruvautomater och diverse skruvdragare. Snabb googling så verkade det var några hundra billigare än på andra ställen i vart fall.

Märkligt att både Bauhaus och Hornbach rear ut. Misstänkt att det har med kommande PRO/expert märkningen att göra…

• Gilla
  • Älska
TCG och 4 till
  • Laddar…
Jag har för mig att de här förekommit i tråden. Färg och pris varierar över tid. Nu kostar de 449 per par på Byggmax. Jag har för mig att det var halva priset i somras när jag köpte. Smidiga och känns stabila. Jag har tyckt om dem.
Två blå arbetsbockar på vit bakgrund, lämpliga för byggprojekt. Ej rekommenderade för tungt arbete enligt användarens test.
Skapa konto

Nu har jag testat lite mer. Om de med "Kapacitet per enhet: 100 kg" menar per tvåpack så kanske det stämmer, men är i så fall rätt fult skrivet. Nu vet jag i alla fall att de inte tål 100 kg per bock, så ni kan se det här tipset som ett antitips. Köp inte om ni tänkt lägga tunga saker på dem.

Gul justerbar arbetsbock i metall med svart ovansida, placerad på ett ljust trägolv, mot en träpanelvägg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
D-bug och 14 till
  • Laddar…
Precis de där har jag haft väldigt mycket virke på, de vinglade betänkligt vid minsta vindpust. Så jag håller med även om det gick bra för mig den gången.

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.