4 359 709 läst ·
14 155 svar
4360k läst
14,2k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Eller beställ från forumet vi håller till på?FredrikR skrev:
https://shop.byggahus.se/products/wera-adventskalender-2025
Märkligt, det står 651 kr på produktsidan på byggahus.se shop. Söker man på produkten i sökrutan står det 795 kr. Lägger man den i varukorgen och man kommer in på sidan från en googlesökning står det 697 kr (efter autoifylld rabattkod på 98 kr.) Allt på samma webbshop på byggahus.seT TCG skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Ser bara priset 795 när jag kollar på de ställen du nämner.T thgamaliel skrev:
Medlem
· Stockholm
· 165 inlägg
Även jag föll till föga för ett MB40. Glad i hågen brakade jag loss och borrade två hålrader a’ ca 35 hål, i vanlig ordning utan att ha studerat bruksanvisningen nämnvärt. Visar sig att för varje hål så växer avståndet mellan dem med ca 0,5mm, inte helt konstigt såhär i backspegeln. Står även mycket riktigt i bruksanvisningen att man ska passa sig för långa hålrader, samt alltid utgå från samma gavelände bör man börjar.. Mina hyllgavlar behövde således justeras avsevärt för att funka, glad att det bara var melaminhyllplan och inte något dyrare.nanowire skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 603 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 603 inlägg
Viktigaste är ju att de känns skönast i handen. Kvalitet mellan medelpris och dyra mejslar är inte så stor om ens existerande. Själv undviker jag lågpris och därefter går på känsla.blaxx skrev:
Jag tycker Wiha är skönare än Wera för ungefär samma pris.
"föll till föga", "glad i hågen".T Trcgol2 skrev:Även jag föll till föga för ett MB40. Glad i hågen brakade jag loss och borrade två hålrader a’ ca 35 hål, i vanlig ordning utan att ha studerat bruksanvisningen nämnvärt. Visar sig att för varje hål så växer avståndet mellan dem med ca 0,5mm, inte helt konstigt såhär i backspegeln. Står även mycket riktigt i bruksanvisningen att man ska passa sig för långa hålrader, samt alltid utgå från samma gavelände bör man börjar.. Mina hyllgavlar behövde således justeras avsevärt för att funka, glad att det bara var melaminhyllplan och inte något dyrare.
En tröst i bedrövelsen att det bara var ett melanimhyllplan.
Medlem
· Stockholm
· 2 226 inlägg
Lyckligtvis säljer festool även långa skenor med hål i som du kan skaffa också. Och ett hålradskit. Och en OF1010. Och…T Trcgol2 skrev:Även jag föll till föga för ett MB40. Glad i hågen brakade jag loss och borrade två hålrader a’ ca 35 hål, i vanlig ordning utan att ha studerat bruksanvisningen nämnvärt. Visar sig att för varje hål så växer avståndet mellan dem med ca 0,5mm, inte helt konstigt såhär i backspegeln. Står även mycket riktigt i bruksanvisningen att man ska passa sig för långa hålrader, samt alltid utgå från samma gavelände bör man börjar.. Mina hyllgavlar behövde således justeras avsevärt för att funka, glad att det bara var melaminhyllplan och inte något dyrare.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Bra poäng. Finns alltid utrymme för en Festool-maskin till. Bidrar med en bild på projektet i fråga 😀. Nu med korrigerade hålrader.F fiskbuggaren skrev:
blaxx skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
15% på stora delar av Weras sortiment på Kiwitools.
Men jämför gärna priserna innan eventuellt köp då tex Amazon oftast är billigare i normalfallet.
https://kiwitools.se/collections/wera-oktoberfest