FredrikR FredrikR skrev:
187,50 i frakt vid utcheckning... Vilket skämt.
Får se om man hinner till grannbyn eller om det blir att handla från annat ställe än Swedol.

Småkasst att man inte har alternativet "beställ till butik".
Eller beställ från forumet vi håller till på?
https://shop.byggahus.se/products/wera-adventskalender-2025

• Gilla
merberggren och 3 till
  • Laddar…
T TCG skrev:
Eller beställ från forumet vi håller till på?
[länk]
Märkligt, det står 651 kr på produktsidan på byggahus.se shop. Söker man på produkten i sökrutan står det 795 kr. Lägger man den i varukorgen och man kommer in på sidan från en googlesökning står det 697 kr (efter autoifylld rabattkod på 98 kr.) Allt på samma webbshop på byggahus.se

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
B
T thgamaliel skrev:
Märkligt, det står 651 kr på produktsidan på byggahus.se shop. Söker man på produkten i sökrutan står det 795 kr. Lägger man den i varukorgen och man kommer in på sidan från en googlesökning står det 697 kr (efter autoifylld rabattkod på 98 kr.) Allt på samma webbshop på byggahus.se
Ser bara priset 795 när jag kollar på de ställen du nämner.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
B breakman skrev:
Ser bara priset 795 när jag kollar på de ställen du nämner.
Jag tror det beror på att jag kom in i shopen via en Google sökning på "wera julkalender 2025". Gissar att de lagt till en algoritm som prisoptimerar på Google sökningar. Vissa webbutiker jobbar så.

• Gilla
  • Ledsen
HökMartin och 1 till
  • Laddar…
Många webbutiker till och med.. on du ska köpa samma sak igen gå inte tillbaks till samma butik utan att söka på Google, Prisjakt eller liknande först. Sorgligt men sant

• Gilla
maglin
  • Laddar…
B breakman skrev:
Swedol har årets Wera-kalender för 624kr (499kr exkl. moms). Extra bra kommer det kännas när de skriver att den är nedsatt från 1525kr (1220kr exkl. moms) 😅

Finns dock inte i alla butiker... saknas i min närmsta :(
[länk]
Finns på Amazon för 620kr just nu :)

https://amzn.eu/d/hg1xOkR

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
125,88 € blev det med frakt och svensk moms. Så nu har jag en till och slipper blanda Mirkas nät med Festools nät 😅

Det åkte med ett set med borrstativ MB 40 också av bara farten, rea på den med. Jag har dock ingen Festool borrmaskin så ska bli spännande hur det ska lösa sig..
[länk]
[bild]
Även jag föll till föga för ett MB40. Glad i hågen brakade jag loss och borrade två hålrader a’ ca 35 hål, i vanlig ordning utan att ha studerat bruksanvisningen nämnvärt. Visar sig att för varje hål så växer avståndet mellan dem med ca 0,5mm, inte helt konstigt såhär i backspegeln. Står även mycket riktigt i bruksanvisningen att man ska passa sig för långa hålrader, samt alltid utgå från samma gavelände bör man börjar.. Mina hyllgavlar behövde således justeras avsevärt för att funka, glad att det bara var melaminhyllplan och inte något dyrare.

• Gilla
  • Älska
pero och 1 till
  • Laddar…
L lingonlingon skrev:
Finns på Amazon för 620kr just nu :)

[länk]
Lite dålig koll på Wera? Är det prisvärt? Skulle behöva lite nya mejslar.

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
blaxx blaxx skrev:
Absolut, fina verktyg. ☝️
Prisvärt.. Nja men du får vad du betalar. 😇

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
U
blaxx blaxx skrev:
Viktigaste är ju att de känns skönast i handen. Kvalitet mellan medelpris och dyra mejslar är inte så stor om ens existerande. Själv undviker jag lågpris och därefter går på känsla.

Jag tycker Wiha är skönare än Wera för ungefär samma pris.

T Trcgol2 skrev:
Även jag föll till föga för ett MB40. Glad i hågen brakade jag loss och borrade två hålrader a’ ca 35 hål, i vanlig ordning utan att ha studerat bruksanvisningen nämnvärt. Visar sig att för varje hål så växer avståndet mellan dem med ca 0,5mm, inte helt konstigt såhär i backspegeln. Står även mycket riktigt i bruksanvisningen att man ska passa sig för långa hålrader, samt alltid utgå från samma gavelände bör man börjar.. Mina hyllgavlar behövde således justeras avsevärt för att funka, glad att det bara var melaminhyllplan och inte något dyrare.
"föll till föga", "glad i hågen".

En tröst i bedrövelsen att det bara var ett melanimhyllplan.

T Trcgol2 skrev:
Lyckligtvis säljer festool även långa skenor med hål i som du kan skaffa också. Och ett hålradskit. Och en OF1010. Och…

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
blaxx blaxx skrev:
Frågan är väl om du behöver det andra som är i kalendern?

Annars ligger de flesta wera-kit med skruvmejslar runt 4-500 på Amazon...
Bauhaus har lösa wera-mejslar också, om man vill känna och välja....

• Gilla
blaxx och 1 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Lyckligtvis säljer festool även långa skenor med hål i som du kan skaffa också. Och ett hålradskit. Och en OF1010. Och…
Bra poäng. Finns alltid utrymme för en Festool-maskin till. Bidrar med en bild på projektet i fråga 😀. Nu med korrigerade hålrader.

• En hylla med flera Festool förvaringslådor staplade ovanpå varandra i ett garage eller arbetsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Norrtull och 5 till
  • Laddar…
blaxx blaxx skrev:
Reklambild för Wera Oktoberfest hos KiwiTOOLS med 15% rabatt på sortimentet, blå-vitrutig bakgrund, text och en illustrerad älg i lederhosen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

15% på stora delar av Weras sortiment på Kiwitools.
Men jämför gärna priserna innan eventuellt köp då tex Amazon oftast är billigare i normalfallet.
https://kiwitools.se/collections/wera-oktoberfest

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.