zarkov zarkov skrev:
Bra pris på (vissa) blå Bosch 18V-maskiner idag:

GKF 18V-8 kantfräs, 2014 kr (ord ca 2500 kr)
GOP 18V-34 multiverktyg 2409 kr inkl L-boxx och ett antal blad (ord ca 3000), kostar ca 2300 utan tillbehör
GWS 18V-11S vinkelslip 1484kr (ord ca 1800 kr)

Dessutom 100 kr allmän rabatt vid köp över 500 kr (en gång per person)
Blir man ju sugen på att flytta från makita till blå, tycker amazon brukar ha bra deals på dom

• Gilla
sin och 6 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Halva (tyska) priset på Granat Net i systainer. 108€ är lägre än vanliga svenska priset för bara lådan. Åtminstone för oss som inte har storkundsrabatter.

[länk]

[bild]
Den såg ju fin ut. Vad kostar frakten?😀. Visst är festoolt papper universal så de passar andra märken?(hålade eller nät?)

De här nätvarianterna är universella. Och väldigt bra, åtminstone tycker jag det.

Jag tror frakten gick på 15€, men då var det lite annat med i beställningen. Ett tag trodde jag att det var fri frakt, men det var jag som kryssat i att hämta på plats. Jag får nog jobba lite på skoltyskan.

Hep Hep skrev:
Halva (tyska) priset på Granat Net i systainer. 108€ är lägre än vanliga svenska priset för bara lådan. Åtminstone för oss som inte har storkundsrabatter.

[länk]

[bild]
125,88 € blev det med frakt och svensk moms. Så nu har jag en till och slipper blanda Mirkas nät med Festools nät 😅

Det åkte med ett set med borrstativ MB 40 också av bara farten, rea på den med. Jag har dock ingen Festool borrmaskin så ska bli spännande hur det ska lösa sig..
https://www.rubart.de/FESTOOL-Mobiler-Bohrvorsatz-MB-40-Set-577971-p10292118
Festool borrstativ MB 40 set med olika komponenter som en borrstativram, två stångverktyg, en svarta platta och en förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
stenfan och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
125,88 € blev det med frakt och svensk moms. Så nu har jag en till och slipper blanda Mirkas nät med Festools nät 😅

Det åkte med ett set med borrstativ MB 40 också av bara farten, rea på den med. Jag har dock ingen Festool borrmaskin så ska bli spännande hur det ska lösa sig..
[länk]
[bild]
Hoppas verkligen du inte BEHÖVER köpa en Festool borrmaskin, det vore ju snopet.. 😉👌

• Gilla
stenfan
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:

[länk]
[bild]
Ber om ursäkt för det

• Gilla
  • Älska
nanowire och 2 till
  • Laddar…
K
Hep Hep skrev:
De här nätvarianterna är universella. Och väldigt bra, åtminstone tycker jag det.

Jag tror frakten gick på 15€, men då var det lite annat med i beställningen. Ett tag trodde jag att det var fri frakt, men det var jag som kryssat i att hämta på plats. Jag får nog jobba lite på skoltyskan.
Sorry för OT men går bra att be webbläsaren översätta.

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Hep Hep skrev:

[länk]

[bild]
Tack för tipset! Fick sista lådan till det priset. Har 10 m3 ek att slipa.

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Det kommer inte ske, kosta vad det kosta vill.
Tänker att min Hikoki/Metabo snabbchuck passar i ”business end” och att det går att modifiera så att maskin med hexfäste passar att driva den med. I värsta fall får jag köpa en rasad maskin och slakta för själva interfacet😅

FredrikR FredrikR skrev:
Hoppas verkligen du inte BEHÖVER köpa en Festool borrmaskin, det vore ju snopet.. 😉

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tips om ett dåligt pris istället för ett bra som omväxling: Köpte Kreg KWS500 arbetsbockar för kanske 5 år sedan när jag väntat länge på något erbjudande men gav upp och köpte för 1750:- från Proffsmagasinet. Någon vecka senare reade de för 1400:- och jag kände det lite surt. Nu övervägde jag att köpa ett par till för mina har varit långtidsutlånade länge. Så när jag kollade på Proffsmagasinet nu ligger de på över 6000:-/styck när de i Tyskland går för ca 1500:- så vad hände nu?
Kolla länken till prisjakt så känns det ännu mer märkligt:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7112244

Ossian K Olsson
Robotdammsugare! Jag vet att den här inte är ett verktyg men det kan vara en otroligt bra liten hjälpreda hemma.

Jag har en sånhär! Bra dammsugare, värdelös moppningsfunktion. Nu till ett fantastiskt pris. Så har man ett vanligt hem och velat slå till på en robot så kan jag verkligen rekommendera den här. Den har grundfunktionerna och sköter dammsugandet bra!

https://www.power.se/hushaall-och-g...XThq9uV_6VPbxyMxKyu12gnPBbtRXPbhoC9xYQAvD_BwE

Finns även i andra butiker för samma pris.

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Q
P poba53 skrev:
Tips om ett dåligt pris istället för ett bra som omväxling: Köpte Kreg KWS500 arbetsbockar för kanske 5 år sedan när jag väntat länge på något erbjudande men gav upp och köpte för 1750:- från Proffsmagasinet. Någon vecka senare reade de för 1400:- och jag kände det lite surt. Nu övervägde jag att köpa ett par till för mina har varit långtidsutlånade länge. Så när jag kollade på Proffsmagasinet nu ligger de på över 6000:-/styck när de i Tyskland går för ca 1500:- så vad hände nu?
Kolla länken till prisjakt så känns det ännu mer märkligt:

[länk]
2140- som lägst på prisjakt är väl ok pris?
https://www.rubank.se/sv/track-horse-sv?search=Kreg bench

eller 2155:- från amazon.se
https://www.amazon.se/Kreg-arbetsbock-KWS500-mångsidig-arbetshöjd/dp/B07FQSFL4Y

Annars kan du köpa den här för 187:- och hämta de utlånade arbetsbockarna:
https://fyndiq.se/produkt/ridpiskor...l-4Wi-9lWOoQKOjrYguY5zw0Fw-_baQBoCIJIQAvD_BwE

• Haha
  • Gilla
saiter och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.