Om du menar Pela som märke så har jag en större garagedomkraft från dem som jag är väldigt nöjd med. Men det kan ju vara skiftande kvalitet på ”egna” märken förstås.

Någon som beställt från Amazon usa?
Runt 1650 med frakt och skatt.

Något mer som tillkommer?

• Bild av en Amazon USA-varukorg som visar en Bosch GOP18V-34N multi-verktyg för SEK 1,194.89 och en Milwaukee M12 slipmaskin för SEK 955.15.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Pederjo01 skrev:

Tänkte på boschen. Men milwaukee'n är också prisvärd

P Pederjo01 skrev:

Tull och moms tillkommer.

C Chentin skrev:
Moms tillkommer men vi har väll inga tullar mot USA?. Det är väll årets hetaste ämne

Ramnemark Ramnemark skrev:
Moms tillkommer men vi har väll inga tullar mot USA?. Det är väll årets hetaste ämne
Och om vi skulle ha det så betalar väl ändå säljaren tullen 😉

• Haha
Rdna och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är 10 år sen jag importerade verktyg från USA.
Då var det runt 3% tull.

En snabb googling ger vid handen att tullen på batteridrivna handverktyg ligger på 2,7% men att varor under 1800:- klarar sig undan tullavgift.

25% moms är dock ett faktum.

C Chentin skrev:
Amazon brukar lägga på det direkt, så är det iaf med japanska amazon?

nanowire nanowire skrev:
Amazon brukar lägga på det direkt, så är det iaf med japanska amazon?
Ok.
Det har jag ingen aning om så de har du säkert bättre koll på än jag. 👍🏻

P Pederjo01 skrev:

Jag har beställt från Amazon USA och det var från Amazonlagret i USA (misstänker att det kan bli annat om det skickas från annan).
Det tillkom inget utom det som står vid beställningen och paket studsade via ett Amazonlager i EU så paketet var med Amazon i EU som avsändare.
Det var några år sedan så det kan ha ändrat sig.

• Orderöversikt från Amazon med subtotal $30.97, frakt $13.95, två rabatter, skatt $10.15 och totalt $50.67.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
C ConnyK skrev:
Jag har beställt från Amazon USA och det var från Amazonlagret i USA (misstänker att det kan bli annat om det skickas från annan).
Det tillkom inget utom det som står vid beställningen och paket studsade via ett Amazonlager i EU så paketet var med Amazon i EU som avsändare.
Det var några år sedan så det kan ha ändrat sig.
Tack för svar! Skulle kunna löna sig. Brukar vara bra rabatter på flera verktyg där borta.

Redigerat:
  • Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
Just Milwaukee kan vara lite lurigt att beställa från just amerikanska amazon. Amazon i USA är inte en auktoriserad återförsäljare för Milwaukee och därför säljs just milwaukee på amazon nästan uteslutande av tredjepartssäljare som använder amazon som marknadsplats. Det frRisken finns alltid att man får hem Kinakopior. Många gånger är det säkert legit men det kan vara bra att vara på sin vakt.

• Gilla
Nilstyko och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.