T thgamaliel skrev:
Just Milwaukee kan vara lite lurigt att beställa från just amerikanska amazon. Amazon i USA är inte en auktoriserad återförsäljare för Milwaukee och därför säljs just milwaukee på amazon nästan uteslutande av tredjepartssäljare som använder amazon som marknadsplats. Det frRisken finns alltid att man får hem Kinakopior. Många gånger är det säkert legit men det kan vara bra att vara på sin vakt.
Sen får man ju ha koll på att det finns 2-3 varianter av Milwaukee, standard, Brushless och FUEL varianter. USA vs Europamodellerna har väl olika beteckningar också va? (om jag fattat rätt)

Fyndade på EKO i Skövde. De har haft lite blandade småverktyg men slutar tydligen med det. Hittade spärrhandtag med hylsor i tum som behövs vid underhåll av dotterns Klippo.
Batterie AAA och knappcellsvarianter slank med också.

• Spärrhandtag och hylsor med blå märkning, knappcellsbatterier och AAA-batteripack på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Ossian K Olsson
zarkov zarkov skrev:
Weber Original Kettle 57 cm 1690 kr (prissänkt ca 1000 kr)

[länk]

[bild]
Riktigt riktigt bra pris för en riktigt bra grill! Hade det inte varit för att jag har en hade jag slagit till direkt!

Ni som har Hornbach nära kan använda lågprisgarantin!

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:

[länk]

[bild]
Tack för tipset! Jag behövde en ny grill i stugan så jag slog till direkt

• Gilla
zarkov och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Är detta en bra? Eller är det en "snålvariant" som saknar något viktigt?

Den får jag allt fundera på....
Köpte en för många årsedan, men då sparade jag lite på kostnaden och köpte en utan asklådan under, och det ångrade jag nog lite och har tänkt köpa en ny när den jag har blir dålig / rostar upp, men den håller ju hur bra som helst, trots att den står ute hela året.....

Zixten Zixten skrev:

Köpte en för många årsedan, men då sparade jag lite på kostnaden och köpte en utan asklådan under, och det ångrade jag nog lite och har tänkt köpa en ny när den jag har blir dålig / rostar upp, men den håller ju hur bra som helst, trots att den står ute hela året.....
Ser ut att vara den bra varianten. 👌

Zixten Zixten skrev:

Skulle nog säga att det här är en bra variant. Något steg upp har lite grövre galler med ”hål” i mitten som kan ersättas med typ wokpanna eller gjutjärnsgaller.
Sen på denna hänger man locket med en krok men på någon variant upp finns det en bygel som man hänger locket på och skapar lite vindskydd. Sen ett steg till upp så är det ett lock som sitter fast med en gångjärnsvariant.
Skulle jag inte redan haft en weber 57 så skulle jag slagit till på denna!

• Gilla
BaltzarH
  • Laddar…
Ossian K Olsson
R Rikard_Sa skrev:
Skulle nog säga att det här är en bra variant. Något steg upp har lite grövre galler med ”hål” i mitten som kan ersättas med typ wokpanna eller gjutjärnsgaller.
Sen på denna hänger man locket med en krok men på någon variant upp finns det en bygel som man hänger locket på och skapar lite vindskydd. Sen ett steg till upp så är det ett lock som sitter fast med en gångjärnsvariant.
Skulle jag inte redan haft en weber 57 så skulle jag slagit till på denna!
Jag inser att jag har ”ett snäpp upp” jämfört med denna! Det enda jag hade saknat var nog att jag kan öppna upp mitt galler på sidan och fylla på kol.

Locket hade jag MYCKET hellre haft som den här modellen. När jag sätter mitt i ”hållaren” bildar locket en effektiv böj som gör att all rök skjuter ut på mig när jag grillar.

Den varianten där locket sitter fast tycker jag är rätt dålig. Den håller inte tätt och gångjärnet blir tydligen dåligt fort.

Däremot finns det en 67 cm jag kanske skulle vilja ha ist (men hade jag köpt en, då hade sambon dödat mig)

Bra grill, haft en sedan 10 år tillbaka dock har den rostat i botten så detta var perfekt tack. Kostade lika mycket nu som då, så man kan säga att den blivit billigare i och ned inflation

• Gilla
Gudahov och 5 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Bra pris på (vissa) blå Bosch 18V-maskiner idag:

GKF 18V-8 kantfräs, 2014 kr (ord ca 2500 kr)
GOP 18V-34 multiverktyg 2409 kr inkl L-boxx och ett antal blad (ord ca 3000), kostar ca 2300 utan tillbehör
GWS 18V-11S vinkelslip 1484kr (ord ca 1800 kr)

Dessutom 100 kr allmän rabatt vid köp över 500 kr (en gång per person)
Är kantfräsen bra? Ser att det finns mycket tillbehör om man vill. Jag har nu en 18v Ryobi jag fick av en polare, den funkar bra men 6mm skaft och begränsat med tillbehör såsom spånutsug etc gör att jag ibland drar mig för att använda den.

• Gilla
Beardoo
  • Laddar…
G Gunnar Gran skrev:
Är kantfräsen bra? Ser att det finns mycket tillbehör om man vill. Jag har nu en 18v Ryobi jag fick av en polare, den funkar bra men 6mm skaft och begränsat med tillbehör såsom spånutsug etc gör att jag ibland drar mig för att använda den.
Den är kraftfull och möjlighet att komplettera med sänkbas. 👌 Bra möjligheter att begränsa spridningen av damm och spån med olika utsugsadaptrar.

Rekommenderas.

• Gilla
Gunnar Gran och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Den är kraftfull och möjlighet att komplettera med sänkbas. 👌 Bra möjligheter att begränsa spridningen av damm och spån med olika utsugsadaptrar.

Rekommenderas.
Instämmer. Har de flesta tillbehören från min GKF600. Fick idag en asymetrisk fot lik GKF12V-8 samt en tredjeparts skenadapter. En annan favorit som jag använder flitigt med snabbvinkel är också på bra pris: GKS18V-51

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Instämmer. Har de flesta tillbehören från min GKF600. Fick idag en asymetrisk fot lik GKF12V-8 samt en tredjeparts skenadapter. En annan favorit som jag använder flitigt med snabbvinkel är också på bra pris: GKS18V-51
Blå plastkomponent med hål bredvid ett papper med installationsinstruktioner och streckkod, placerad på en mönstrad orange duk.
Skapa konto
Förpackning och klar basplatta från Bosch, modell PRO Baseplate för GKF 18V-8, på färgglad bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Gunnar Gran
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.