VidarH VidarH skrev:
Snabb fråga när jag läser gamla tips.
Metabo. Deras "batteri på köpet" drive.
Jag misslyckas med att hitta om det är en begränsning på hur många gånger man kan registrera maskiner för att få ett batteri? Nånstans känner jag att det borde finnas en hake som reglerar detta? Eller..?
Tror den kampanjen tog slut december 2024.

T thgamaliel skrev:
Tror den kampanjen tog slut december 2024.
Jag tror detta stämmer, de firade väl 100 år 2024 och hade detta som en del av firandet..

VidarH VidarH skrev:
[länk]
De har den lite hela tiden känner jag...
Fast det är Makita, inte Metabo

VidarH VidarH skrev:
[länk]
De har den lite hela tiden känner jag...
Jaha, förlåt tyckte du skrev metabo

T thgamaliel skrev:
Jaha, förlåt tyckte du skrev metabo
Det gjorde jag i frågan... Jag hade tänkt skriva Makita egentligen så det blev väldigt förvirrande i onödan det här.

Boschkampanj på Elwotools.
https://www.elwotools.se/
Bosch-veckan på Elwotools med erbjudanden upp till 50% rabatt. Stationära maskiner och tillbehör till superpriser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske går att hitta något till bra pris.

FredrikR FredrikR skrev:
[länk]
[bild]
Se upp för bluffrean här dock, stora kap och gersågen anger ha kostat nästan 18000 ordinarie pris och därmed ha 50% rea, vilket är fullständigt skitsnack.

• Gilla
Qjanto och 6 till
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
Se upp för bluffrean här dock, stora kap och gersågen anger ha kostat nästan 18000 ordinarie pris och därmed ha 50% rea, vilket är fullständigt skitsnack.
Helt rätt att ta för vana och jämföra med tex Prisjakt och inte bara stirra sig blind på %-satserna.

• Gilla
RoAd och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[länk]
[bild]
Som andra redan skrivit är det en bluffkampanj. Det hittar på en ordinarie pris som de aldrig sålt varan för. De skriver inte heller hur lägsta pris de senaste 30 dagarna som lagen kräver. Hjälp till att anmäla till konsumentverket så vi får slut på bluffarna. Ju fler som anmäler desto bättre.

• Gilla
Tule54 och 11 till
  • Laddar…
P Pake80 skrev:
Som andra redan skrivit är det en bluffkampanj. Det hittar på en ordinarie pris som de aldrig sålt varan för. De skriver inte heller hur lägsta pris de senaste 30 dagarna som lagen kräver. Hjälp till att anmäla till konsumentverket så vi får slut på bluffarna. Ju fler som anmäler desto bättre.
Helt klart bluffrea.
Prisjakt har fina verktyg för just detta där man tydligt ser hur dom gör, ökar priserna något galet gör att kunna hävda rabatt.

Av princip skulle jag aldrig handla hos dessa, och bara för saken skull skickar jag också in en anmälan

Prisdiagram från Prisjakt för ELWO Tools AB visar kraftig prisökning och minskning över sex månader, med nuvarande pris på 8 874 kr.
Skapa konto

Det var snabbt att göra. Tog max 5 minuter och kan göras på:

https://anmalan.konsumentverket.se/

Formulär för anmälan om falsk rea hos företaget elwotools, gällande otydliga och höjda priser på Bosch produkter, inlämnad till Konsumentverket.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
john.h och 18 till
  • Laddar…
P Pake80 skrev:
Tyvärr ser det väl ofta ut så vilket inte per automatik gör det rätt, sen blir det fel att generalisera.

Denna verkar dom ligga bra till för stunden.
Borrmaskin med två munstycken, prisjämförelse från olika nätbutiker.
Skapa konto

Dewalt hyvel 1737 kr
Ingen större erfarenhet av hyvlar men är ett verktyg jag köpte till ett enda litet jobb och som sedan blivit använd en hel massa.
Hur har jag kunnat leva utan hyvel? 😀
https://www.amazon.se/dp/B01AI0X2OW

T TCG skrev:
Dewalt hyvel 1737 kr
Ingen större erfarenhet av hyvlar men är ett verktyg jag köpte till ett enda litet jobb och som sedan blivit använd en hel massa.
Hur har jag kunnat leva utan hyvel? 😀
[länk]
Haha, gärna tips på vilka problem du har löst! // En som försöker motivera "Vill Höver" :D

CAT - 18v

-50% Jula Värmdö

2 motorsågar låg bakom.

CAT-verktyg och två största kartonger på pall med rabatterade prislappar på Jula Värmdö, omgivet av andra lagerförda produkter.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.