4 541 008 läst ·
14 692 svar
4541k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Kan vara att det bara är hemsidan, men varorna plockas i aktuell butik.
Man får 96h på sig att hämta dem.
Man får 96h på sig att hämta dem.
Medlem
· Bohuslän
· 50 inlägg
Jag råkade också köpa skruvdragaren + cirkelsågen. Inte för att jag behövde ny skruvdragare, min GSR från 2017 tuggar på bra ännu. Min Skil-såg från tidigt 00-tal blev glad av sin pension dock. Ingen som har en knack, borrhammare eller mutterdragare och är villig att byta mot en ny GSR, uttagen idag? 😅
En viktig aspekt när det gäller batteriverktyg, är att de egna märkena tenderar att byta batterityp ibland. Så den dag du behöver ett nytt/till batteri så finns det inte mer. Alternativ då är att börja leta och se om samma sort fortfarande används av något annat billighetsmärke i världen, själv byta celler i ditt batteri, eller 3D printa ett eget skal och bygga ett. I vilket fall väldigt mycket jobbigare än att köpa från ett känt märke. Får för mig att Lidls Parkside möjligen kört samma format hela tiden? Men kommer de fortsätta med det? Fördelen med dem är väl dock att de är stora nog att någon borde tillverka piratbatterier(?)N Nilsson12 skrev:
Makita har väl kört med sina batteri länge nu? Vet att jag köpte skruvdragare med gamla NiMH batteri precis när dom som fortfarande finns idag kom, lär ju vara 20år sen.. mer kanske?
Edit
LXT heter väl batteritypen idag
Edit
LXT heter väl batteritypen idag
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 806 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 806 inlägg
Lxt är väll deras 40v serie som inte är kompatibel med 18v? Frågan är bara hur länge de ska köra 3 batteriserier, för de har ju 12v också. Nån av plattformarna kommer de ju fasa ut, iaf sluta uppfinna nya verktyg till.nino skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 806 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 806 inlägg
Ah se där, tack!P Prodigys skrev:
XGT är nyare och de verkar iaf släppa sina nyaste sågar endast på XGT. LXT släpps ju en del till fortfarande, men frågan är hur länge till?
Jag skulle vilja köpa trimmer och häcksax och har makita 18v idag men tvekar lite på att köpa mer i serien…
Varför då? Finns massor med batterier, laddare och maskiner på begagnat sidan. Jag tvivlar på att den skulle bli obrukbar inom kort.U Utsliten och utdömd skrev:
Jag kör både trimmer och häcksax i Makita, perfekt när man redan har flera stora batterier
Lite OT, men var i samma val och kval när jag tittade på skruvdragaren 848… som jag förstått det kommer inte 18v att försvinna på något sätt. 40v kommer det dock komma mer på för att hinna ikapp 18v.Ramnemark skrev:
Du menar väl 484:an, nog för att de har många olika modeller men till 800-talet har inte kommit ännu…H Hasselnot skrev: