K
Dom har väl 2 nätdrivna, där jag tycker 7492 är bättre.

• Gilla
sin
  • Laddar…
”Elektroniska handverktyg” riskerar ju att drabbas av tullar på USA-varor. Finns väl risk att det drabbar dewalt kanske?

• Ledsen
TCG
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
”Elektroniska handverktyg” riskerar ju att drabbas av tullar på USA-varor. Finns väl risk att det drabbar dewalt kanske?
Nästan inga verktyg från Dewalt tillverkas i USA så hoppas tullarna inte påverkar.
Tillverkningsland verkar vara Mexiko, Brasilien, Storbritannien och Kina

Med lite tur så är det bara i USA som priserna går upp. Det bästa vore ju att sluta handla med nötterna helt och hållet även om det ju är en utopi.

Försörjningsleden är ju komplicerade så det står väl skrivet i stjärnorna var saker kommer tillverkas framöver för att parera galenskaperna som pågår. Det lär ju råda fullkomlig panik på alla bolag som har något med det där skitlandet att göra.

• Gilla
Lilllen och 3 till
  • Laddar…
Jag funderar på om det till och med är så att tullarna och minskad konsumtion i USA kommer leda till överskott av verktyg så att tillverkarna kommer behöva dumpa priserna i resten av värden för att bli av med inventarier 🤔

• Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
U
J JSten skrev:
Jag funderar på om det till och med är så att tullarna och minskad konsumtion i USA kommer leda till överskott av verktyg så att tillverkarna kommer behöva dumpa priserna i resten av värden för att bli av med inventarier 🤔
Man kan ju hoppas, men jag tror och det jag lyckats läsa mig till är att kostnaden för tullarna riskerar att spilla över till alla länder för att man fortfarande ska kunna nån form av konkurrenskraftig prissättning på usa marknaden, utan att tappa vinstmarginal.

Detta är OT, men tänker att han har det används friskt!

Bauhaus prisgaranti. Ska köpa en gräsklippare. 9995 på Bauhaus och 9990 på ett annat ställe, fysisk butik men kommer i lager först nästa vecka. Hur gör jag på bästa sätt för att nyttja garantin? Köpa på Bauhaus innan, print screenat när dom kommer i lager på ställe 2 och sen skicka till dem Bauhaus för återbetalning? Eller ska man göra på annat sätt? Om jag inte får garantin vill jag handla på annat ställe såklart

F Fixarjon skrev:
Detta är OT, men tänker att han har det används friskt!

Bauhaus prisgaranti. Ska köpa en gräsklippare. 9995 på Bauhaus och 9990 på ett annat ställe, fysisk butik men kommer i lager först nästa vecka. Hur gör jag på bästa sätt för att nyttja garantin? Köpa på Bauhaus innan, print screenat när dom kommer i lager på ställe 2 och sen skicka till dem Bauhaus för återbetalning? Eller ska man göra på annat sätt? Om jag inte får garantin vill jag handla på annat ställe såklart
Så här skriver de själva (min fetstil):

Som en av Sveriges och Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem och trädgård erbjuder vi alltid mycket låga priser - med garanti. Skulle du, mot förmodan, inom 30 dagar efter köpet hitta samma vara till ett lägre pris någon annanstans, så får du köpa varan 12% BILLIGARE än hos konkurrenten. Det kallar vi ett tryggt köp!

zarkov zarkov skrev:
Så här skriver de själva (min fetstil):

Som en av Sveriges och Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem och trädgård erbjuder vi alltid mycket låga priser - med garanti. Skulle du, mot förmodan, inom 30 dagar efter köpet hitta samma vara till ett lägre pris någon annanstans, så får du köpa varan 12% BILLIGARE än hos konkurrenten. Det kallar vi ett tryggt köp!
Tolkar det som jag kan köpa ifrån Bauhaus idag, vänta in tills dom kommer in i lager till bitik b om en vecka. Skicka till dem och få en återbetalning?

F Fixarjon skrev:
Tolkar det som jag kan köpa ifrån Bauhaus idag, vänta in tills dom kommer in i lager till bitik b om en vecka. Skicka till dem och få en återbetalning?
Tänk på att det ska vara fysisk butik med webbsida som visar priset.
Räcker inte med att det är fysisk butik utan webshop och får inte vara butik som endast har webshop

10% på allt på Bauhaus imorgon, iaf i Västerås

• Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
TCG TCG skrev:
Räcker inte med att det är fysisk butik utan webshop och får inte vara butik som endast har webshop
nino nino skrev:
10% på allt på Bauhaus imorgon, iaf i Västerås
Varan finns bara på Bauhaus webb, är det 10% på webben också?

TCG TCG skrev:
Det är de, och samma EAN kod

• Gilla
TCG
  • Laddar…
TCG TCG skrev:
Var får du det till att det måste finnas en webbsida?
”- Jämförelsen gäller mot nationella butiker inkluderat deras e-handel”

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.