J joasag skrev:
Letar längre vattenpass 180-200cm, men råkade snubbla över detta om någon är intresserad:
[länk]
På amazon hittar du just nu en 60 cm stabila 196-2 med belysta libeller för samma pris.

• Gul Stabila vattenpass 196-2 LED 61 cm med belysta libeller till salu på Amazon för 395 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J joasag skrev:
Letar längre vattenpass 180-200cm, men råkade snubbla över detta om någon är intresserad:
[länk]
Ska man ha ett längre pass så är det ett MST som gäller…..

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Lite off-topic men när vi ändå är inne på Stabila. Deras vattenpass kommer med livstidsgaranti för libellerna, och Perkins Builder Brothers på Youtube (för övrigt den bästa byggkanalen) beslutade sig för att testa garantin när en av libellerna hade läckt
(del 1 av 3)

Summa summarum så blev de nekade på garantin. Men när Stabila upptäckte att de tillhörde en känd Youtubekanal så "ångrade" de sig helt plötsligt, skyllde på operator error och sa att självklart ersätter vi denna. Och skickar med massa andra gratisprodukter. Ger ett lagom seriöst intryck

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Är i marknaden efter en ny kap och gersåg. Någon som har tips på billig och bra? Är hobbysnickare och ska såga lite golvbrädor och lister för det mesta.

C caril skrev:
Är i marknaden efter en ny kap och gersåg. Någon som har tips på billig och bra? Är hobbysnickare och ska såga lite golvbrädor och lister för det mesta.
Budget?

Har en Metabo kgs216 som jag är riktigt nöjd med, finns på Hornbach för 1995:-

• Gilla
MasMats
  • Laddar…
En Skil 1321AA för 2799 är prisvärt. Om du kan vänta på att Bauhaus för dem i lager vill säga. Kanske går att hitta föregångaren 1320AA någonstans. Troligen en av få sågar i den prisnivån som kan luta klingan åt både vänster och höger.

Annars är Bosch GCM8SJL för 4389 ett bra val.

FredrikR FredrikR skrev:
Budget?
Hade vart intressant att veta utan budget också för att få det ärligaste svaret. Men runt 2000 kr helst

Skil 1305AA 1295, 2294 med sågbord
Skil 1310AA 1785
Meec 230 V 1800 W 254 mm 1999
Meec 230 V 1500 W Ø216 mm 1499
Biltema MS210C 1499

C caril skrev:
Kollat lite på Biltema. De har denna modellen som har galet mycket funktioner för prislappen. Osäker på kvalitén dock…

[länk]
Jag har haft en sådan. Den fungerade kanon efter att jag ställt in den och köpt en ny bosch-klinga, men när jag köpte den var den rätt dåligt inställd och sågade inte 90° rakt fram.

Fördelen med Jula före biltema är att det går att skriva/läsa recensioner om deras produkter.

Jag har föregångaren till Biltema MS210 som fungerar ok i 10 år. Ett av lagren har börjat låta illa och anhållet bröts sönder förra året när ved sågades förra året.

• Gilla
caril
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
Jag har haft en sådan. Den fungerade kanon efter att jag ställt in den och köpt en ny bosch-klinga, men när jag köpte den var den rätt dåligt inställd och sågade inte 90° rakt fram.
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Fördelen med Jula före biltema är att det går att skriva/läsa recensioner om deras produkter.

Jag har föregångaren till Biltema MS210 som fungerar ok i 10 år. Ett av lagren har börjat låta illa och anhållet bröts sönder förra året när ved sågades förra året.
Hmm intressant.. Hittade också motsvarighet hos Jula för 1990:-. Kan undra om det är någon skillnad.

Annars överväger jag Metabo KGA 216M eller Bosch GSM 80 SJ

Några erfarenheter av de tillverkarna?

C caril skrev:
Hade vart intressant att veta utan budget också för att få det ärligaste svaret. Men runt 2000 kr helst
Utan budget och om du inte ska bära den ofta ensam så är det Bosch GCM 12 GDL.
Mycket större klinga så man kan kapa längre och djupare.
Klingdiameter behövs snart när man börjar luta sågen även i tunnare material.
Tystare än billiga sågar.
Mjukstart.
Håller fast avstånd bakåt, praktiskt av flera anledningar.
Dubbla laserstreck.
Fantastiskt nöjd 👌

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.