Ossian K Olsson
M myrstack skrev:
Bra pirra men får erkänna att jag tycker normal däck tar ojämnheter bättre
Jag kan hålla med till viss del. Samtidigt så är det ju så med vanliga däck att de sällan är rätt pumpade… Har den stått länge kan man ge sig fan på att luften är borta, ska man köra något tungt behöver man nästa spränga däcken, något lätt släppa ur luften igen.

Eller när det är som värst och ett av hjulen ger sig när man kommer med 200-300 kg sten..

Därför älskar jag de däcken och jag ångrar så att jag inte köpte sånt till skottkärran också

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
F
Nån billig tigersåg någon sett någonstans? Behöver riva lite staket, tror det hade varit smidigt

U
F Fideliox skrev:
Nån billig tigersåg någon sett någonstans? Behöver riva lite staket, tror det hade varit smidigt
Batteridriven? Då är väll Biltemas ganska prisvärd

F Fideliox skrev:
Billiga verktyg och maskiner överlag, oavsett om de har sladd eller batteri, hittar du på Lidl, Niltema och Jula.

• Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
F
U Utsliten och utdömd skrev:
Batteridriven? Då är väll Biltemas ganska prisvärd
Mer inne på kabel då detta är ett engångsjobb. 😅 Ska nog hålla utkik på Lidl

F Fideliox skrev:
Tror Lidl hade Tigersåg med kabel för 399kr förra veckan, med lite tur finns den ju kvar i ett antal butiker. Värt att tänka på med tigersåg är att vibrationsvärdena är sjuka, så det kan löna sig en del att köpa kvalité istället. Av den anledningen köpte jag Blå bosch istället för biltema då den hade mycket bättre vibrationsvärde och enbart var dubbelt så dyr. Dessvärre gav boschen upp innan jobbet var klart...

F Fideliox skrev:
Mer inne på kabel då detta är ett engångsjobb. 😅 Ska nog hålla utkik på Lidl
En tigersåg är mer mångsidig än vad man kan tro. Funkar bra att använda i trädgården om man ska ta ner mindre grenar eller så, eller till helt andra ändamål som att riva eller dela upp mtrl som behöver kapas utan någon större precision. Har du några andra batteriverktyg så skulle jag satsa på en batteritigersåg i samma märke.

• Gilla
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
Frugan har kört julas i trädgården i flera år. Helt okej men det känns i händerna efteråt

D Dublin skrev:
En tigersåg är mer mångsidig än vad man kan tro. Funkar bra att använda i trädgården om man ska ta ner mindre grenar eller så, eller till helt andra ändamål som att riva eller dela upp mtrl som behöver kapas utan någon större precision. Har du några andra batteriverktyg så skulle jag satsa på en batteritigersåg i samma märke.
kan inte annat än att hålla med mycket användbart. Jag fäller mindre träd, Kapar upp i 30 cm längder, river, sågar isär allt möjligt med den.
har en blå Bosch batteridriven och en Biltema.
Bilteman är hemsk jämfört med Boschen...

F
D Dublin skrev:
Kör Milwaukee men deras verktyg är så dyra. Aldrig haft någon så kanske därför jag är tveksam.

Är lite irriterad på dessa batterisystem som låser in kunden. Alla skulle haft samma batterier, EU, please?

• Gilla
Henningelvis och 4 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Kör Milwaukee men deras verktyg är så dyra. Aldrig haft någon så kanske därför jag är tveksam.

Är lite irriterad på dessa batterisystem som låser in kunden. Alla skulle haft samma batterier, EU, please?
Köp en batteridriven i det system du har. Tigersågen har en massa användningsområden som man bara ser när man äger en. Riva, kapa grenar, gamla möbler, metallstänger, avloppsrör, allt mellan himmel och jord.

• Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Henningelvis Henningelvis skrev:
Köp en batteridriven i det system du har. Tigersågen har en massa användningsområden som man bara ser när man äger en. Riva, kapa grenar, gamla möbler, metallstänger, avloppsrör, allt mellan himmel och jord.
Framförallt i jord! Det är en dröm när man ska ta bort rötter i trädgården!

• Gilla
saiter och 6 till
  • Laddar…
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
F
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Framförallt i jord! Det är en dröm när man ska ta bort rötter i trädgården!
Jag brukar förlita mig på handkraft och grensåg. Lite svettigt men ganska sällan jag tar ner träd. 😂

Jag upptäckte tigersågen på allvar när jag murade upp en husgrund i Leca och använde den för exakt kapning av block. En dröm att arbeta med. Köpte en Bosch GSA 1100 E på erbjudande. Idag skulle jag köpa en batteriversion utan tvekan. Jag använder den mycket i trädgården och sladd är bökigt där.

• Gilla
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.