4 541 038 läst ·
14 692 svar
4541k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Ok den såg riktigt fin ut men där sprack också budgeten för länge sen. Efter detta projekt så kommer jag kanske dra fram den en gång i i halvåret 😊TCG skrev:
Utan budget och om du inte ska bära den ofta ensam så är det Bosch GCM 12 GDL.
Mycket större klinga så man kan kapa längre och djupare.
Klingdiameter behövs snart när man börjar luta sågen även i tunnare material.
Tystare än billiga sågar.
Mjukstart.
Håller fast avstånd bakåt, praktiskt av flera anledningar.
Dubbla laserstreck.
Fantastiskt nöjd 👌
Bosch GCM 8 SJL brukar omnämnas som en prisvärd och bra såg, 80 SJ är en lite enklare såg med mer grovtandad klinga.C caril skrev:
Ska bli spännande att se om de levererar.Emileri skrev:
Computersalg är inte blyga för att avbryta beställningar när leveransdatum närmar sig om de tycker priset de sålde för var för lågt.
Leveranstid stämmer inte heller.
Det står 4-6 dagar men när beställningen väl är gjord så kommer mail om 14 dagar leveranstid
Jag beställde min från verkter imorse. Där kommer den i en tstak låda, oklart om den gör det på övriga sidor till det prisetTCG skrev:
Ska bli spännande att se om de levererar.
Computersalg är inte blyga för att avbryta beställningar när leveransdatum närmar sig om de tycker priset de sålde för var för lågt.
Leveranstid stämmer inte heller.
Det står 4-6 dagar men när beställningen väl är gjord så kommer mail om 14 dagar leveranstid
Köpte Bosch Professional GTS 635-216 Bordssåg för 3900:- (Amazon) för några månader sen.
Har sett väldigt många dåliga recensioner av den online — men är riktigt nöjd givet priset. Känns lite tidstypiskt, massor med YT-kanaler som köper en produkt och vill slänga upp en video inom någon dag och antingen hypar något och hittar någon liten detalj som de kan klaga på.
Är ingen snickare heltid men har använt dvs bordssågar de senaste 25 åren. Kanske är den dålig för någon med andra referensramar — men jämfört med vad jag arbetat med tidigare är den en dröm att arbeta med. 😅
https://www.amazon.se/dp/B07R3X3MQM...d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9kZXRhaWwp13NParams
Har sett väldigt många dåliga recensioner av den online — men är riktigt nöjd givet priset. Känns lite tidstypiskt, massor med YT-kanaler som köper en produkt och vill slänga upp en video inom någon dag och antingen hypar något och hittar någon liten detalj som de kan klaga på.
Är ingen snickare heltid men har använt dvs bordssågar de senaste 25 åren. Kanske är den dålig för någon med andra referensramar — men jämfört med vad jag arbetat med tidigare är den en dröm att arbeta med. 😅
https://www.amazon.se/dp/B07R3X3MQM...d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9kZXRhaWwp13NParams
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 838 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 838 inlägg
Köpte den Bosch-sågen december 2020 när det dök upp något tips här på BH. Använde den lite då och då men ogillade att den var ganska oprecis och valde att sälja den Maj 2024 efter att jag beställt en Skil 1340AA (som diskuterats flitigt i nån tråd här på BH). Kan säga att Skil-sågen vinner över den där Bosch-budgetsågen på typ alla punkter (bara mjukstart den inte vinner). Jag är en glad amatör som plockar fram den då och då för att klyva/kapa något, ångrar inte bytet en sekund.M Messier1994 skrev:Köpte Bosch Professional GTS 635-216 Bordssåg för 3900:- (Amazon) för några månader sen.
[länk]
https://www.bauhaus.se/bordssag-skil-1340aa-2000w
Anhållet är ganska kasst och oprecist. Av dessa ”byggbordssågar” så vinner Dewalts, överlägset bäst anhåll som löper på en kuggstång och låser både fram och bak.M Messier1994 skrev:Köpte Bosch Professional GTS 635-216 Bordssåg för 3900:- (Amazon) för några månader sen.
[länk]